www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Rubrik lanceert Radar: een intelligente applicatiedie beschermt tegen Ransomware

Radar is gebouwd op het Polaris SaaS-platform en versnelt herstel van ransomware en andere beveiligingsdreigingen met minimale verstoringen en dataverlies.

Radar maakt gebruik van machine learning-modellen om bedrijven te helpen hun databescherming te verbeteren.

Amsterdam, 25 juli 2018 – Cloud Data Managementbedrijf Rubrik kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid van Polaris Radar aan: de nieuwste applicatie voor datamanagement gebouwd op het Polaris SaaS-platform. Polaris Radar maakt gebruik van machine learning om dreigingen te voorspellen om de manier waarop bedrijven databeveiligingsincidenten oplossen, te versnellen. In het geval van een ransomware-aanval kunnen bedrijven nu verstoring en dataverlies minimaliseren: met slechts een paar klikken is data in hun gehele omgeving te herstellen.

Ransomware-aanvallen worden steeds groter en verfijnder en de aanvallers zijn steeds beter in het omzeilen van maatregelen die tegen hen worden genomen. Uit een recent onderzoek van NTT Security bleek dat het aantal ransomware-aanvallen in 2017 met 350 procent toenam1. Volgens een onderzoek van beveiliger Barkly is 71 procent van de organisaties wel eens geïnfecteerd door ransomware die de beschermende maatregelen wist te omzeilen2. Bedrijven moeten snel reageren om de risico’s en kosten die ransomware met zich meebrengt te minimaliseren en hersteltijd en reputatieschade te beperken. Een holistische ransomware-reactiestrategie integreert versnelde detectie en recovery met beschermingsmaatregelen en zorgt voor grotere weerbaarheid in het geval van cyberaanvallen.

Radar: Intelligente data-analyse en versnelde recovery
Eerder dit jaar lanceerde Rubrik Polaris, het eerste SaaS-platform met een verenigd opslagsysteem van alle zakelijke informatie. Radar, de nieuwste datamanagementapplicatie gebouwd op Polaris, helpt bedrijven sneller te reageren op aanvallen door uitgebreide informatie te bieden over hoe een aanval kritieke applicatiedata heeft aangetast. Onder Radar’s meerlagige verdediging vallen:
  • Monitoring - het detecteren van afwijking via modellen voor machine learning: Radar maakt gebruik van machine learning-algoritmen om te voorspellen hoe gebruikers zich gedragen en hoe data verandert. Door wereldwijde metadata actief te monitoren, genereert Radar waarschuwingen voor afwijkingen en verdacht gedrag, zoals ransomware.
  • Analyse - diagnosticeert snel de impact van dreigingen met data intelligence: Radar analyseert de volledige omgeving continu om veranderingen in kaart te brengen. Bedrijven kunnen nu snel vaststellen welke applicaties en gegevens worden getroffen en waar deze zich bevinden om de impact van een aanval op het systeem te visualiseren.
  • Recovery - minimaliseer zakelijke verstoring en dataverlies met versimpelde recovery: Radar automatiseert handmatige recovery-processen met intelligente workflows. Gebruikers selecteren alle getroffen applicaties en bestanden om met slechts een paar klikken terug te kunnen naar de laatste veilige status. Radar bouwt verder op het kernplatform van Rubrik, dat beveiligde backups en door de overheid gecertificeerde versleuteling biedt om alle data tegen elk soort aanval te beschermen.
“In het huidige digitale tijdperk zijn de gevolgen van ransomware-aanvallen steeds groter. Om hun beveiliging te verbeteren moeten bedrijven preventiemaatregelen verenigen met snelle recovery”, zegt medeoprichter van Rubrik Co-Founder en Chief Architect, Soham Mazumdar. “Radar vergroot de snelheid en benodigde kennis om snel de impact van een aanval vast te stellen en de effecten van downtime en dataverlies te minimaliseren.”

IT versterken en SecDevOps met een API-gedreven Ecosysteem
Radar helpt bedrijven bij het instellen van een crisismanagementteam voor het hele bedrijf, dat informatiebeveiliging, infrastructuur en operations verenigt en managementteams meer inzichten en controle biedt. Rubrik en andere ontwikkelaars gebruiken Polaris’ open API’s om Radar te integreren in bestaande dashboards voor monitoring, workflows voor beveiliging en preventieproducten.

Enthousiaste reacties aankondiging Polaris Radar
"Toen we een paar jaar geleden werden getroffen door ransomware, hebben we Rubrik’s fast recovery en API’s gebruikt om zodoende binnen een uur te herstellen zonder gegevensverlies. Tegenwoordig is ransomware veel geavanceerder dan een paar jaar geleden. Met Radar kunnen we gebruikmaken van zijn gegevensintelligentie om ons te waarschuwen voor verdacht gedrag en om opgedetailleerd niveau beter te begrijpen wat er werd beïnvloed. "- Matthew Day, CIO, Langs Building Supplies.

"Als juridische instelling is de veiligheid van de gegevens van onze organisatie altijd top of mind. Daarom ben ik enthousiast over de release van Rubrik's Radar-applicatie die onze security stack kan vergroten en tegelijkertijd snellere en eenvoudigere herstelworkflows kan bieden. Rubrik blijft beveiliging integreren met gegevensbescherming en zorgt ervoor dat al onze back-upgegevens worden beschermd tegen een aanval. "- David Comer, Senior Network Engineer, Pillsbury Law.

1 Bron: NTT Security. “NTT Security 2018 Global Intelligence Report.” May 2018.
2 Bron: Barkly Inc. “Must-Know Ransomware Statistics 2017.” Jonathan Crowe, June 2017.

[DATA SHEET] Polaris Radar

[WEBINAR] How Radar Defends Companies Against Ransomware

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Paulien Otter en Ivette van der Elst
rubrik@pridepr.nl

Over Rubrik
Rubrik biedt databescherming, opties voor zoeken, analytics, archivering en copy datamanagement en maakt applicaties direct beschikbaar. Hybride cloudbedrijven doen hun voordeel met Rubrik’s marktleidende Cloud Data Managementplatform dat simpel werkt en instant toegang tot data biedt, apps mobiel maakt en voor policy-gedreven automatisering, bescherming tegen ransomware en analytics op schaal zorgt.

Rubrik is door Gartner's 2017 Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Solutions uitgeroepen tot Visionair. Het bedrijf werd vermeld in de Forbes Cloud 100, LinkedIn's Top Companies: Startups en geëerd met een CRN 2017 Tech Innovator Award. Voor meer informatie, zie www.rubrik.com of volg @rubrikInc op Twitter.
Laatste van Rubrik
Mall of America zet digitale transformatie in en vervolgt Public Cloud Journey met Rubrik

Google veteraan Vinod Marur start bij Rubrik als Senior Vice President Engineering

Rubrik benoemt Rinki Sethi tot Chief Information Security Officer
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Rubrik contact

Logo Rubrik

Rubrik sociaal

Rubrik tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage