www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2486 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Op zoek naar een baan met vrijheid? Kies dan voor het mkb

Almere, 24 juli 2018 – Wat maakt een werkgever aantrekkelijk? Vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid, aldus het overgrote deel van de medewerkers (70%). Aandacht voor de cultuur en sfeer van een organisatie komt met 39 procent op een tweede plek, gevolgd door ontwikkelmogelijkheden (38%). 23 procent vindt boven-marktconforme arbeidsvoorwaarden aanlokkelijk. Stel werkgevers dezelfde vraag en het antwoord komt niet altijd overeen met de wensen van de kandidaat. Werkgevers binnen het mkb hebben beter in kaart wat hen aantrekkelijk maakt dan werkgevers in het grootbedrijf. Dit blijkt uit de Hr Marktmonitor, voorheen de mkb Marktmonitor, waaraan ruim 2100 werkgevers uit het mkb en grootbedrijf en 2300 werknemers meewerkten. De Hr Marktmonitor is hét arbeidsmarktonderzoek van hr-dienstverlener Unique en Motivaction.

Lang leve het mkb

Door de krapte op de arbeidsmarkt staan werkgevers te springen om gekwalificeerd personeel. Om deze nieuwe werknemers te vinden, zullen zij goed moeten inspelen op de behoefte van de kandidaat. 57 procent van het grootbedrijf denkt echter dat het bieden van ontwikkelmogelijkheden hen het meest aantrekkelijk maakt. Met meer dan tien procentpunten verschil komt vrijheid op de tweede plaats (46%). Werkgevers binnen het mkb lijken hun kandidaten beter te kennen. Met 65 procent denken zij dat het geven van vrijheid hen een aantrekkelijke werkgever maakt. Aandacht voor cultuur (50%) en het bieden van ontwikkelmogelijkheden (43%) volgen. Dit sluit aan bij de wensen van (potentiële) werknemers.

Marion van Happen, algemeen directeur bij Unique: “De arbeidsmarkt is krap en daardoor is het meer dan ooit van belang om naar de kandidaten te luisteren. Toch hebben werkgevers en kandidaten vaak een andere visie op aantrekkelijk werkgeverschap. Grijp nu je kans en onderzoek de mogelijkheden om werknemers meer vrijheid te bieden. Want dat is waar zij naar verlangen. Door goed te luisteren naar kandidaten en hen te bieden wat hen aanspreekt, kun je het verschil maken en talent naar je toe trekken en behouden.”

De Hr Marktmonitor is te downloaden op de website van Unique: https://unique.nl/hr-marktmonitor

------

Noot voor de redactie: bijgevoegd treft u ter illustratie de tabel ‘Aantrekkelijk werkgeverschap’ uit de Hr Marktmonitor 2018.

Over de Hr Marktmonitor
Unique en Motivaction hebben de negende editie van de Hr Marktmonitor uitgebracht. Het resultaat van een uniek en grootschalig hr-onderzoek onder ruim 4500 werkgevers en werknemers. Het thema is dit keer ‘De reis van de bevlogen medewerker’. Het rapport brengt de matches en mismatches in de werkbeleving tussen werkgever en werknemer in kaart. Vinden bijvoorbeeld werknemers doorgroeimogelijkheden wel zo belangrijk als werkgevers denken? Je vindt de antwoorden de Hr Marktmonitor. Vraag hem aan via https://unique.nl/hr-marktmonitor

Over Unique
Al ruim 45 jaar is Unique hr-dienstverlener met oog voor het talent van mensen. Unique bemiddelt flexibel en vast personeel, geeft advies en leidt op. Met als doel een omgeving waarin kandidaten en organisaties succesvol zijn en blijven. Unique ontwikkelt talent en weet waar talent het beste tot recht komt. Want bevlogen unieke mensen tillen organisaties naar een hoger niveau. Iedere dag.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op https://peoplebusiness.nl/

Marcommit
Tessie Woestenberg
unique@marcommit.nl
Laatste van Unique
Unique gaat discriminatie tegen met de week van het anonieme cv

Op zoek naar een baan met vrijheid? Kies dan voor het mkb

Ontwikkeling medewerkers grootste personele uitdaging voor mkb-werkgevers

Logo Marcommit
Unique contact

Logo Unique

info@unique.nl
  www.unique.nl
Unique sociaal

Unique tweets

Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Ictivity

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau