Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet breidt security-oplossingen voor het Google Cloud Platform uit

Utrecht, 24 juli 2018 - Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn aanbod van Fortinet Security Fabric-oplossingen voor het Google Cloud Platform heeft uitgebreid. Dit biedt organisaties de mogelijkheid om het groeiende aanvalsoppervlak van hun hybride cloud-omgevingen effectiever te beschermen. In aanvulling op de FortiGate Next-Generation Firewall stelt Fortinet nu ook FortiManager, FortiAnalyzer en FortiWeb beschikbaar voor gebruikers van het Google Cloud Platform. Dit biedt hen de mogelijkheid om diverse beveiligingslagen aan te brengen op basis van alles van next-generation firewalls tot beveiliging van internetapplicaties en analyses van bedreigingsinformatie. Daarbij zijn nu ook de recent geïntroduceerde Fabric Connectors beschikbaar voor gebruikers van het Google Cloud Platform. Hiermee kunnen ze met een simpele muisklik consistente beveiligingsregels toepassen op verschillende instances tegelijk.

Om klanten te helpen om het tempo van digitale transformatie bij te benen en problemen rond de migratie van workloads te verlichten breidt Fortinet zijn aanbod van Security Fabric- oplossingen en Fabric Connectors voor het Google Cloud Platform uit. Organisaties kunnen nu virtuele instances van FortiManager en FortiAnalyzer afnemen voor NOC-SOC-beveiliging en een beroep doen op de FortiWeb Web Application Firewall en FortiGate Next-Generation Firewall. Nieuwe pay as you go-modellen voor FortiGate en FortiWeb binnen de Google Cloud Platform Marketplace en de mogelijkheid om een schaalbare cluster van Fortinet-instances in te richten dragen bij aan transparante beveiliging zonder digitale bedrijfsprocessen te vertragen. Ook de Fabric Connectors zijn nu beschikbaar voor gebruikers van het Google Cloud Platform. Deze bieden integratie op basis van een simpele muisklik in combinatie met mogelijkheden voor automatisering en synchronisatie tussen het Google Cloud Platform en omgevingen op locatie. Organisaties kunnen daarmee op eenvoudige wijze uniforme beleidsregels toepassen op meerdere instances.

In het kader van hun digitale transformatie zetten organisaties hun workloads over van omgevingen op locatie naar publieke clouds. Daarmee kunnen ze profiteren van flexibiliteit en schaalbaarheid. Dankzij de beschikbaarheid van on demand capaciteit en pay as you go-modellen kunnen ze hun bestaande en nieuwe applicaties sneller opschalen. Maar met de snelle uitbreiding van hun netwerk groeit ook hun aanvalsoppervlak. Daarmee ontstaat een behoefte aan beveiligingsoplossingen die met gemak meerdere omgevingen kunnen omspannen zonder voor extra complexiteit te zorgen. Veerkracht is een andere belangrijke reden waarom organisaties naar de cloud overstappen. Dit vraagt om beveiligingsoplossingen waarvan de capaciteit even snel kan worden verhoogd en verlaagd als die van internetapplicaties.

De Fortinet Security Fabric biedt beheer van beveiligingsregels via een centrale console. Gebruikers van het Google Cloud Platform profiteren daarnaast van bedreigingsinformatie van FortiGuard Labs en een brancheleidend besturingssysteem voor de beveiliging in de vorm van FortiOS. Dit besturingssysteem biedt uitgebreide grip op de beveiliging van fysieke, virtuele en cloud-omgevingen en een overzicht van alle workloads.

Google Cloud Platform (GCP) is lid van het Fortinet Fabric-Ready Partner-programma, het paradepaardje binnen de technologische samenwerkingsprogramma’s van Fortinet. Het programma vormt een kerncomponent van de Fortinet Security Fabric, die het mogelijk maakt om de beveiligingsoplossingen en Fortinet en partners met elkaar te integreren om voor integrale beveiliging te zorgen. Dit jaar is Fortinet Velocity Sponsor tijdens Google NEXT 2018. Geïnteresseerden kunnen zich op de stand van Fortinet (W1308) nader laten informeren over de Security Fabric-oplossingen voor het Google Cloud Platform.

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Steeds meer bedrijven stappen over op een cloud-gebaseerde IT-infrastructuur. Het is dan handig dat ze de beveiligingsplatforms van hun keuze eveneens naar de cloud kunnen overzetten. Fortinet biedt gebruikers van het Google Cloud Platform volledige toegang tot alle oplossingen die deel uitmaken van de Fortinet Security Fabric. Dit biedt hen de mogelijkheid om beveiligingsmechanismen te implementeren waar en wanneer ze dat maar willen.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 350.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Eerder van Fortinet
27 nov 2019 Fortinet’s voorspellingen voor 2020: beveiliging draait om artificial intelligence en contraspionage

21 nov 2019 Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

19 nov 2019 Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Sensus Process Management
Logo 1DigitalNL
Logo Netprofiler
Logo NewChannel
Logo Company Connect
Logo Insight
Logo Relined Fiber Network
Logo Smile
Logo Erniesoft
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Knowliah
Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl