www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Mendix verstevigt leiderschapspositie in Gartner's 2018 Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms

Mendix platform voor het tweede opeenvolgende jaar benoemd als leider, erkend voor sterke ondersteuning voor meerdere developer persona’s, met een focus op model-driven, high productivity development.

ROTTERDAM - 23 juli 2018 - Mendix, het toonaangevende cloudplatform voor low-code en AI-ondersteunde app-levering, heeft vandaag aangekondigd dat het voor het tweede opeenvolgende jaar is benoemd als leider in het ‘Gartner Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms’ (Jason Wong, Van L. Baker, Adrian Leow en Marty Resnick, 17 juli 2018).

Mobile Application Development Platforms (MADP) bieden Rapid Application Development (RAD)-functies voor ontwerp, ontwikkeling en cross-platform inzet van mobiele applicaties. Met deze oplossingen kan het bedrijf een volledige reeks mobiele services gebruiken, van multi-experience front-ends, native apparaat-functies, offline gebruik en back-end services. Use cases omvatten het volledige spectrum van business-to-employee, business-to-business en consumenten-apps.

"De dagen van traditionele mobiele applicatieontwikkeling zijn voorbij. Bedrijven hebben platforms nodig die een snelle ontwikkeling van persoonlijke en omgevingservaringen ondersteunen, die zich uitstrekken over meerdere digitale aanraakpunten, "aldus Derek Roos, mede-oprichter en CEO van Mendix. "Onze klanten bereiken betere bedrijfsresultaten door sterke mobiele back-end mogelijkheden te benutten met flexibele front-end technologieën. Mendix is het enige platform dat een continuüm van ontwikkelaars in staat stelt om het volledige scala van fit-for-purpose-apps en ervaringen te leveren. Het is geweldig om te zien dat onze strategie opnieuw resulteert in een sterke leiderschapspositie bij Gartner. "

Het enige ontwikkelplatform voor mobiele apps voor business en professionele ontwikkelaars

Door de combinatie van full-stack visuele ontwikkelingsmogelijkheden, een cloud-native architectuur en een geïntegreerde set tools voor de volledige levenscyclus van applicaties, is Mendix uitermate geschikt om hogesnelheid-applicatieontwikkeling mogelijk te maken, zodat bedrijven in staat zijn tot het volgende:
  • Ondersteunen van business en professionele ontwikkelaars: Mendix biedt een webgebaseerde WYSIWYG-omgeving zodat Business Developers snel prototypen kunnen maken en full-stack applicaties visueel kunnen modelleren zonder code te hoeven gebruiken. Professionele ontwikkelaars kunnen deze prototypen vervolgens omzetten naar productierijpe apps door complexe logicafunctionaliteit en aangepaste code-uitbreidingen toe te voegen met behulp van een rich-client IDE.
  • Eén keer bouwen, overal draaien: Mendix ondersteunt de ontwikkeling van responsieve cross-platform apps, zonder inzet van meerdere tools en code bases. Ontwikkelaars kunnen snel attractieve gebruikersinterfaces en -ervaringen ontwerpen door gebruik te maken van herbruikbare design-elementen, native apparaat-functies en volledige offline functionaliteit.
  • Smart experiences creëren: ontwerp slimme, aansprekende gebruikerservaringen die gebruik maken van IoT en cognitieve services, evenals nieuwe gebruikersinteractiemethoden, zoals gespreksinterfaces, chat-bots en virtual personal assistants (VPA's). Met behulp van Mendix kunnen ontwikkelaars pre-built connectors slepen en neerzetten om deze mogelijkheden aan hun apps te koppelen, zonder code te hoeven schrijven.
  • Agile ontwikkeling bevorderen: met agile projectmanagementmogelijkheden en een ingebouwde feedback-loop, bevordert Mendix snelle, iteratieve ontwikkeling na een Biz DevOps-benadering, die real-time samenwerking tussen business stakeholders, ontwikkelaars en operationele engineers ondersteunt. Teams kunnen snel MVP's leveren die een aantal belangrijke functies hebben, en vervolgens gebruikersfeedback gebruiken om applicaties in de loop van de tijd stapsgewijs te verbeteren.
Mendix biedt de allereerste AI-geassisteerde applicatieontwikkeling met cloud-native deployment-opties

Mendix introduceerde de eerste AI-geassisteerde ontwikkelingscapaciteit van de industrie. Op basis van machine learning (ML) analyse van meer dan 5 miljoen geanonimiseerde applicatiestromen, gebouwd met Mendix in 15 industrietakken, biedt Mendix Assist een nauwkeurigheid van 90% bij next-step suggesties en expertkwaliteit, performance en onderhoudsaanbevelingen.

Mendix is ook het enige low-code platform dat gebruik maakt van containerisatie als kerntechnologie voor mobiele backend services, zodat bedrijven de flexibiliteit hebben om hun apps uit te voeren in elke Cloud Foundry of Docker-gebaseerde omgeving, inclusief Kubernetes. Het Mendix-platform ondersteunt hybride computermodellen met verticale en horizontale autoscaling en biedt krachtige hoge beschikbaarheid, met een zeer lage latency, voor failovers in meerdere beschikbaarheidszones.

Mendix onderscheidt zich van de beste in zijn soort leveranciers voor mobiele applicatieontwikkeling op Gartner Peer Insights. Een klantrecensie van Mendix voor platformontwikkelingen voor mobiele applicaties vermeldt: "Het gebruik van het platform en de multi-channel mogelijkheden is geweldig en supereenvoudig. Mendix maakt offline-apps steeds krachtiger en biedt in elke release een aantal nieuwe functies. "

Download het Gartner Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms

Een gratis exemplaar van het volledige rapport is hier beschikbaar.

Disclaimer
Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan die is vermeld in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste ratings of andere aanduidingen. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden gezien als feitelijke verklaringen. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Gartner Peer Insights-recensies vormen de subjectieve meningen van individuele klanten op basis van hun eigen ervaringen en vertegenwoordigen niet de mening van Gartner of aan haar gelieerde ondernemingen.

Over Mendix
Mendix is het snelste en gemakkelijkste platform om op grote schaal mobiele en webapplicaties te bouwen en continu te verbeteren. Als het enige low-code platform dat beschikbaar is via SAP en IBM helpen we onze klanten hun organisaties en industrieën digitaal te transformeren door apps te bouwen, te beheren en te verbeteren met een ongekende snelheid en schaal. Meer dan 4.000 vooruitstrevende ondernemingen, waaronder Analogic, KLM, Philips, Koninklijke DSM en de Universiteit van Pennsylvania, gebruiken ons platform om bedrijfsapplicaties te bouwen die hun klanten enthousiast maken en de operationele efficiency verbeteren.

Word lid van de Mendix-community door Mendix op LinkedIn en Twitter te volgen. Begin gratis met het bouwen van apps op www.mendix.com/try-now/
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba