www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: PublieksWerk

UiPath leidt RPA-markt met ongeëvenaarde klantadoptie

Het bedrijf overschrijdt 1.500 klanten en 100 miljoen dollar aan jaarlijks terugkerende inkomsten

Amsterdam, 19 juli 2018UiPath, het softwarebedrijf in Enterprise Robotic Process Automation (RPA), heeft vandaag bekendgemaakt dat het in de eerste helft van 2018 met 238 procent is gegroeid. Daarnaast heeft de jaarlijkse omzet de 100 miljoen dollar overschreden, een belangrijke financiële grens voor bedrijven die software aanbieden. Eerder dit jaar haalde het bedrijf 153 miljoen dollar op bij een waardering van meer dan 1,1 miljard dollar. UiPath telt nu meer dan 1500 klanten die gebruikmaken van het RPA-platform. De bloeiende UiPath-community, die momenteel wereldwijd meer dan 200.000 gebruikers omvat, en de UiPath Academy, het online e-learning trainingsprogramma van het bedrijf dat meer dan 100.000 ingeschreven gebruikers heeft, dragen bij aan het succes van de organisatie. UiPath is wereldwijd geadopteerd in alle geografische gebieden en sectoren. Nieuwe klanten zijn onder andere: American Red Cross, BMW Group, Carlsberg, Dentsu, Inc., Fujifilm, Japan Airlines, Korea Telecom, Landmark Group, LG, Manpower, Mizuho Financial Group, NASA, Pandora, Sompo Japan Nipponkoa Insurance Inc., SMBC Group, US Department of Defense, US Department of Homeland Security en Wärtsila.

Amsterdam
De wereldwijde aanwezigheid van UiPath is in de afgelopen zes maanden meer dan verdubbeld tot 21 kantoren in 14 landen. Sinds januari 2018 heeft UiPath nieuwe vestigingen geopend in Amsterdam, Austin, Dubai, Houston, Madrid, Mumbai, München, Parijs, Seoul, Singapore, Washington D.C. en haar eerste Amerikaanse productontwikkelingscentrum in Bellevue, Washington.

Het bedrijf heeft nu meer dan 1.000 werknemers en is van plan het aantal medewerkers tegen het einde van 2018 met 50 procent te verhogen. Bij de afsluiting van het eerste half jaar werd UiPath benoemd tot leider in The Forrester Wave™: Robotic Process Automation, Q2 2018 door het behalen van de hoogste score in de categorie ‘Current Offering’, de categorie ‘Market Presence’ en een van de hoogste scores in de categorie ‘Strategy’.

Eerder dit jaar lanceerde het bedrijf UiPath 2018 Firefly, onderstrepend dat RPA de beste route is naar AI. UiPath 2018.2, de meest recente release, biedt de meest veelzijdige benadering van AI in bedrijfsautomatisering met uitbreidbare productfeatures. Hierdoor zijn eenvoudige integraties mogelijk met het AI-aanbod ontwikkeld door startups, universiteiten en technologieleiders.

“Wij zijn erg enthousiast over de lancering van UiPath in Nederland. In zes maanden tijd hebben we RPA al tot leven zien komen in de organisaties van onze klanten”, zegt Maurits Houck, Country Manager van UiPath in Nederland. “We zijn ervan overtuigd dat RPA bedrijven kan helpen groeien door de tevredenheid van hun werknemers te verbeteren en de kwaliteit van customer service en de productiviteit te verhogen. En dit is slechts het begin.”

Over UiPath
UiPath is gebouwd voor zowel business als IT en is het toonaangevende platform voor Enterprise Robotic Process Automation (RPA). Meer dan 1.500 zakelijke klanten en overheidsinstellingen maken gebruik van het Enterprise RPA-platform van UiPath om snel softwarerobots in te zetten die repetitieve processen perfect nabootsen en uitvoeren, de bedrijfsproductiviteit verhogen, compliance garanderen en de klantervaring verbeteren bij backoffice- en frontoffice-activiteiten. Met een RPA-community van meer dan 200.000 ontwikkelaars wereldwijd, is UiPath op een missie om RPA te democratiseren en een digitale zakelijke revolutie te ondersteunen. Het bedrijf is gevestigd in New York City, met vestigingen in 14 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. De organisatie wordt ondersteund door 183 miljard dollar in serie A en B-financieringen van Accel, CapitalG, KPCB, Credo Ventures, Earlybird’s Digital East Fund en Seedcamp. Voor meer informatie bezoek www.uipath.com of volg UiPath via LinkedIn, Twitter of Facebook.

Meer informatie:
Marcommit
Juul Klaassen
035 – 5822730
uipath@marcommit.nl
Eerder van UiPath
15 okt 2019 UiPath koopt StepShot en voegt procesdocumentering toe aan zijn toonaangevende RPA-platform

15 okt 2019 UiPath koopt ProcessGold en biedt voortaan ongeëvenaard inzicht in dataprocessen

12 dec 2018 Cindy Taphoorn start bij UiPath als Enterprise Sales Director

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.com