Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 25 dagen geleden)

Twee Belangrijke Pijlers die het Succes voor Moderne Detailhandel zullen Bepalen

Door Mark Thomson van Zebra Technologies

De media schetst niet altijd een even rooskleurig beeld van de detailhandelsector, de cijfers doen dit gelukkig wel. Met de e-commercecijfers die jaar na jaar stijgen en winkeliers die een meer toegewijd, interactief klantenbestand melden, is de sector misschien gewoon in transitie, in plaats van in een neerwaartse spiraal. Naarmate het verkoopmodel zich evolueert zal de consument hier ook in mee gaan.

Winkeliers blijven zich innoveren; detailhandelaren gaan uitdagingen aan, die ontstaan door veranderende consumentenbehoeften en een wisselend industrielandschap. Of het nu gaat om een complete vernieuwing wat betreft technologie of het aanpassen van de verkoopstrategie, er zijn een paar universele waarheden die gelden voor alle winkeliers. Met investeringen in twee belangrijke pijlers van de moderne detailhandel kunnen verkopers zeer winstgevend worden.

Nauwkeurigheid van de voorraad
Online of in de winkel, voorraadbeheer is zeer belangrijk voor elke verkoper. Efficiëntie in de magazijnen vermindert problemen in de gehele supply chain en heeft een meetbare impact op de winstcijfers. Dat geldt voor zowel zelfstandige winkels als grote winkelketens met geavanceerde distributienetwerken. Technologie kan een grote rol spelen om ervoor te zorgen dat de efficiëntie niet wordt onderschat.

Om competitief te zijn, moeten winkeliers hun klanten een superieure winkelervaring, betrouwbare service en realtime zichtbaarheid bieden in voorraad en prijzen. Volgens de winkeliers die werden ondervraagd in de Zebra 2017 Retail Vision Study, waren de belangrijkste bronnen van klantontevredenheid uitverkochte producten en het feit dat hetzelfde product beschikbaar blijkt te zijn voor minder geld bij een andere winkel. Voor de huidige generatie van shoppers zal dit niet meer acceptabel zijn. Het is daarom noodzakelijk om platformen te omarmen die real-time gegevens in de gehele supply chain omzetten in bruikbare inzichten.

Bovenaan het verlanglijstje voor winkeliers die hun voorraad op zowel de winkelvloer als in het magazijn in real-time willen digitaliseren en beheren, moet radiofrequentie-identificatietechnologie (RFID) staan. Daar waar het gebruik van verouderde pen- en -papiersystemen of fragiele apparaten met een te laag vermogen nog steeds gebruikt worden, kan RFID snel en efficiënt alle aspecten van de winkelreis verifiëren en koppelen. RFID-platforms kunnen de nauwkeurigheid van de voorraad verhogen tot 95%, terwijl uitverkochte items met 80% kunnen worden gereduceerd met RFID-tags. Met eenvoudige investeringen zoals deze kunnen medewerkers snel en accuraat informatie raadplegen, en de klantervaring verbeteren.

Detailhandelaren maken gebruik van Internet of Things (IoT) -technologieën om de winkelervaring te verbeteren, de bedrijfskosten te verlagen en nieuwe inkomstenstromen te creëren. Daarnaast automatiseren ze processen die voorheen handmatig werden gedaan, zoals het implementeren van sensoren in de schappen om de voorraad bij te houden.

Data-gedreven business
Het feit is dat data die op een correcte en ethische manier wordt gebruikt, zowel de ervaring van de consument als de winkelier verbetert. Door verschillende dataregistratie en analysefuncties kunnen innovatieve manieren worden ontwikkeld om de consument een betere ervaring te geven en tegelijkertijd een concurrentievoordeel te behalen.Data-gedreven technologie biedt zichtbaarheid in alle delen van het bedrijf en biedt inzichten in klantgedrag dat bijdraagt aan het verbeteren van de winstgevendheid en de efficiëntie van het bedrijf. Aan de andere kant, krijgen klanten een meer persoonlijke ervaring. Beide partijen houden een goed gevoel over aan de ontmoeting.

Het onderzoek van Zebra laat zien dat winkeliers investeren in IoT-technologieën - van klant specifieke kortingsbonnen tot RFID-tags die de voorraad bijhouden – om zo de winkelervaring te versimpelen en te personaliseren en gelijktijdig meer omzet te genereren en de kosten te verlagen. Mobiliteit is een motivatie voor de meeste ondervraagde winkeliers die van plan zijn om de komende drie jaar te investeren in mobiele barcode- of thermische printers, handheld barcodescanners en mobiele computers. Er is nooit een meer relevante tijd geweest om IoT-platformen te omarmen en data om te zetten in buikbare inzichten.

Wat is de toekomst voor de detailhandel?
Wat zeker is, is dat een succesvolle winkelketen in 2018 neerkomt op hoeveel u om uw klant geeft. Het zal van essentieel belang zijn om klant-gerelateerde gegevens te winnen om zo inzicht te krijgen in hoe de ervaring kan worden verbeterd. Vanaf het eerste moment van interactie met een klant moet de winkelervaring in orde zijn. Fysieke en digitale raakvlakken moeten naadloos functioneren zonder de beste kwaliteiten van elk op te geven.

Naarmate winkeliers hun activiteiten verder ontwikkelen voor een meer geïntegreerde verkoopstrategie, moeten ze een moderne, boeiende klantervaring bieden voor de compromisloze shopper. Een Zebra-onderzoek uitgevoerd door IHL Group voorspelt dat de technologische budgetten bij detailhandelaars de komende jaren zullen stijgen. De technologie evolueert in een rap tempo en elke vorm van bezuiniging zal er zeker toe leiden dat handelaren achterblijven.

Ga voor meer informatie naar: Zebra's retail solutions.
Laatste van Zebra
Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven

Zebra Technologies introduceert nieuwe oplossingen om retailprestaties te verbeteren

De opmars van de barcode