www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Nieuwe geconvergeerde infrastructuuroplossingen van Pure Storage zorgen voor snellere data analytics

FlashStack met FlashBlade en AIRI ondersteunt breed scala aan analytics

Amsterdam, 19 juli 2018 - Pure Storage presenteert FlashStack met FlashBlade, voor het versnellen van data warehouses. Ook zijn AIRI en AIRI Mini, de AI-infrastructuuroplossingen van Pure Storage en NVIDIA, nu leverbaar met Cisco Nexus ethernet switches. Klanten van Cisco en Pure Storage kunnen zo een breed scala aan data analytics inrichten waarmee ze hun data kunnen inzetten voor innovatie, ongeacht in welk stadium deze data zich bevinden.

Steeds meer data worden bewaard in zogenaamde ‘hot’ of ‘warm’ tiers, waar er makkelijker waarde aan kan worden ontleend. Deze verandering vraagt om nieuwe tools voor data-extractie. Ook hebben organisaties nieuwe storagemodellen nodig waarmee deze tools zo effectief en efficiënt mogelijk ingezet kunnen worden.

“Data zijn het hart van onze huidige economie en zijn de brandstof voor innovatie. Nieuwe oplossingen, nieuwe industrieën en nieuwe kansen dienen zich aan – allemaal dankzij data. Dit tijdperk vraagt dan ook om een nieuwe manier van denken en een nieuwe strategie ten aanzien van data”, zegt Theo van Teylingen, Regional Director Benelux and Nordics bij Pure Storage. “Organisaties die op de lange termijn willen overleven, moeten weten hoe ze met behulp van data kunnen blijven innoveren en differentiëren.”

AI-Ready-Infrastructure
Data zijn drijvende kracht achter de AI-revolutie. Hoewel pioniers voor hun eigen industrie de grenzen van AI al hebben verlegd, was het voor de grote meerderheid van ondernemingen een moeilijke start. Op dit moment zijn niet alle waardevolle data eenvoudig toegankelijk. Zonder snelle, eenvoudige toegang bestaat de kans dat data het meest kostbare bezit van een organisatie worden, in plaats van het meest waardevolle. AI moet sneller beschikbaar komen voor organisaties en meteen van waarde zijn. Pure Storage werkt hiervoor samen met Cisco aan AIRI: de eerste oplossing die makkelijk schaalbare AI biedt, gebaseerd op de NVIDIA DGX-1.

“Nu steeds meer organisaties digitalisering omarmen, stellen ze hogere eisen aan datacenters. Vooral op het gebied van veiligheid, wendbaarheid en snelle toegang tot informatie”, zegt Marc Samsom, Manager Networking, Datacenter & Collaboration Solutions bij Cisco Nederland. ‘‘Met AIRI en FlashStack met FlashBlade kunnen bedrijven beschikken over een geïntegreerde high-performance infrastructuur voor datacenters die de nodige operationele flexibiliteit biedt.”

AIRI is de eerste complete infrastructuur die is voorbereid voor AI. Het is ontworpen door Pure Storage en NVIDIA om de kracht van NVIDIA DGX-systemen te vergroten. AIRI maakt gebruik van FlashBlade-opslagsystemen en NVIDIA DGX-1 servers en biedt ondernemingen een eenvoudige, snelle en toekomstbestendige infrastructuur voor AI. De infrastructuur bestaat uit vier NVIDIA DGX-1 systemen met vier petaFLOPS aan deep learning prestaties, Pure FlashBlade 15x 17TB blades met 1,5 miljoen NFS IOPS, en twee 100Gb switches met RDMA.

AIRI Mini telt één Pure Storage FlashBlade met 7x 17TB blades, twee NVIDIA DGX-1-servers en Cisco 100 GbE-switches die GPUDirect RDMA ondersteunen voor maximale gedistribueerde prestaties. Hiermee komt AIRI Mini op twee petaFLOPS aan deep learning prestaties.

Alle software wordt meegeleverd. Het systeem start met één druk op de knop, zodat data scientists direct kunnen beginnen met hun project.

FlashStack Powered by FlashBlade
Terwijl sommige organisaties ‘data lakes’ of AI-data pijplijnen inzetten, gebruiken de meeste een data warehouse voor hun bedrijfskritische taken. FlashStack Powered by FlashBlade, dat speciaal is ontwikkeld voor Oracle Data Warehouse, is een door Cisco valideerde geïntegreerde infrastructuuroplossing.

Bestaande data warehouse-oplossingen kennen drie primaire problemen:
  • Prestaties - Data warehouse-toepassingen zijn vaak niet in staat om de snelle groei van datavolumes bij te houden;
  • Prijs - Als compute en storage gekoppeld zijn, zoals het geval is bij warehouse-appliances, kopen organisaties uiteindelijk te veel van het een óf het ander;
  • Flexibiliteit - Een rigide appliance is alleen effectief voor een enkele workload. Data warehouses zijn niet toekomstbestendig als er gebruikgemaakt wordt van data pijplijnen en AI.
De nieuwe FlashStack is gebaseerd op FlashBlade en is specifiek ontworpen om Oracle Data Warehouse te moderniseren. De prestaties liggen ruim tweemaal hoger dan die van het naast gelegen alternatief. Klanten betalen alleen voor de hoeveelheid compute en blades die ze voor hun project of initiatief nodig hebben. Daarbij is FlashStack for FlashBlade voorbereid voor uitbreiding naar moderne analytics en AI, zodra daar behoefte aan is.

AIRI en AIRI Mini zijn per direct leverbaar via geselecteerde resellers. FlashStack for FlashBlade is nu beschikbaar via bij alle FlashStack-gecertificeerde resellers. Meer informatie is te vinden op de website van Pure Storage.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt innovators een betere wereld te bouwen met data. Pure's dataoplossingen stellen SaaS-bedrijven, cloud service providers, ondernemingen en de publieke sector in staat real-time te beschikken over veilige data. Deze data kunnen zij inzetten voor bedrijfskritische productie, DevOps, en moderne analyse in een multi-cloud omgeving. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis. Het bedrijf maakt het klanten mogelijk om snel de nieuwste technologieën in te zetten, waaronder kunstmatige intelligentie en machine learning. Hiermee kunnen zij de waarde van hun data maximaliseren om concurrentievoordeel te behalen. Met een NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort (gecertificeerd door Satmetrix), heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:

Check Twice, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@checktwice.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Eerder van Pure Storage
12 nov 2019 Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

30 okt 2019 Pure lanceert Technology Alliance Partner Program

25 sep 2019 Pure Storage overbrugt de kloof tussen public en private cloud via storage-laag
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl