www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Avi Networks verbetert Intent-Based applicatiediensten op Cisco-netwerken

Integratiemodel met Cisco ACI, AppDynamics en Tetration Platform levert flexibele automatisering van alle netwerkdiensten

Amsterdam, 19 juli 2018Avi Networks, leverancier van Intent-Based applicatiediensten, kondigt vandaag versie 18.1 van het Avi Vantage Platform aan. Deze versie levert verbeterde automatisering, applicatie-intelligentie en schaalbaarheid om te voldoen aan de snelgroeiende eisen van applicatielevering. Na de recente investering door Cisco Investments en na de opname in het wereldwijde productportfolio van Cisco, onthulde Avi een reeks verbeterde integraties met Cisco-producten, waaronder Cisco ACI, AppDynamics en Tetration. Dit resulteert in flexibele, programmeerbare en sterk geautomatiseerde diensten voor toepassingsnetwerken.

Versie 18.1
De belangrijkste functies en verbeteringen in Avi Vantage - versie 18.1 zijn een volledige L2-L7-automatisering door de integratie van Avi Vantage met Cisco ACI en verbeterde applicatie-inzichten. Hierdoor worden de prestaties en automatisering verbeterd die vereist zijn voor apps op moderne programmeerbare netwerken. Daarnaast levert deze versie verbeterde applicatie-inzichten door de integratie met Cisco AppDynamics en Tetration Platform. Zo is het mogelijk om de prestaties van de apps te bewaken en verbeteren met Avi.

Versterkte intent-based netwerkbenadering
De software-architectuur van Avi, die het gecentraliseerde besturingsvlak (Avi Controller) van het gedistribueerde gegevensvlak (Avi Services Engines) scheidt, maakt implementatie mogelijk in een heterogene infrastructuur, waaronder openbare clouds, privé clouds en on-premise datacenters. Avi Vantage - versie 18.1 omvat  een 'service-modus'-integratie met Cisco ACI, de software-defined networking (SDN-)oplossing van Cisco. Met behulp van een nieuwe en unieke aanpak, is de Avi Controller direct geïntegreerd met de Cisco APIC-controller door REST API's, zonder dat device-pakketten nodig zijn om appservices te implementeren. Het model vereenvoudigt de plaatsing van appservices, zoals taakverdeling op Cisco ACI-netwerken. Daarnaast automatiseert het verplaatsingen, toevoegingen of updates op basis van beleid.

Rang Rao, Senior Director Product Management & Solutions Engineering bij Cisco: “Klanten adopteren Cisco ACI voor datacenterautomatisering en applicatiegemak. Met goed ontworpen integraties met Cisco-oplossingen draagt Avi Networks bij aan dezelfde flexibiliteit en automatisering voor taakverdeling, webapplicatie-firewalls en applicatieanalyses voor onze gezamenlijke klanten. Onze gedeelde visie van intelligente automatisering en multi-cloud consistentie helpt klanten om applicaties snel en naadloos in te zetten, en ze vervolgens met gemak te beheren."

Murali Basavaiag, Vice President Engineering en oprichter van Avi Networks beaamt dit: “Onze strategische relatie met Cisco en geïntegreerde oplossingen leveren volledig geautomatiseerde L2-L7-netwerken voor onze gezamenlijke klanten. Daarmee stappen onze klanten af van bestaande architecturen voor applicatielevering die handmatige processen forceren op basis van invoerparameters in plaats van uitkomsten. Avi’s intent-based architectuur, platformmogelijkheden en integratie met Cisco-producten leveren onmiddellijk voordelen op voor klanten die op zoek zijn naar flexibele applicatietoepassingen van bedrijfsklasse, prestatiemonitoring en applicatiebeveiliging.”

De nieuwe versie die nu beschikbaar is, maakt Avi's L4-L7 applicatie-netwerkinzichten ook beschikbaar voor Cisco AppDynamics en Cisco Tetration Platform voor geconsolideerde weergaven van applicatie- en netwerkprestaties.

Over Avi Networks
Avi Networks biedt public-cloudachtige flexibiliteit voor applicatiediensten en gaat daarbij verder dan alleen load balancing, met voorzieningen als diepe applicatieanalyse, voorspellende autoscaling en beveiliging in het datacenter of de public cloud. Het Avi Vantage Platform maakt gebruik van software-defined principes voor krachtige, elastische levering van applicaties op bare-metal servers, VM’s of containers. Het platform is gebouwd op software-defined principes, draait op commodity-x86-servers, virtuele machines, containers, en past bij de automatisering en self-service doelstellingen van de moderne ondernemingen. Meer informatie op www.avinetworks.com

Marcommit
Gosse de Reus