www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau
Datum: (2 jaar en 39 dagen geleden)
PR: Result Internetmarketing

Een succesvolle app, zo voorkom je falen

In het verleden kwam het onnodig vaak voor dat ontwikkelprojecten van apps mislukten. Ondanks dat er agile technieken werden toegepast, werd het aspect van design thinking over het hoofd gezien, dat voor de mislukking zorgde. Het is dan ook beter om design thinking en agile technieken met elkaar te combineren.

Wat is design thinking?

Met design thinking worden de wensen van de gebruikers van een app in kaart gebracht. Denk hierbij aan wensen op het gebied van werkprocessen- en patronen. De aspecten die voortvloeien uit de wensen koppelt design thinking aan de benoeming van problemen en behoeften waar de gebruikers mee zitten. Om de problemen en behoeften in beeld te brengen, wordt er onder andere gebruik gemaakt van brainstormen en mind mapping en andere tools. De combinatie van diverse tools zorgt ervoor dat de ontwikkeling van de app uiteindelijk succesvol kan zijn.

Design thinking is flexibel

Design thinking bestaat uit een flexibele opzet. Daardoor is er tijdens het ontwikkelproces ruimte om eerdere genomen beslissingen aan te passen of voor nieuwe oplossingen te kiezen die bij aanvang van het ontwikkelproces nog niet in beeld waren.

Door de flexibiliteit van design thinking wordt het mogelijk om met voorbeelden van applicaties (bijvoorbeeld prototypes) feedback op het functioneren van de applicatie te verzamelen. Die feedback kan worden meegenomen in het vervolg van het ontwikkelproces. Maar ook nadat het product is opgeleverd biedt design thinking het voordeel dat de basis van het product goed is en voldoet aan de wensen, maar onderdelen achteraf nog zijn aan te passen. Onder andere ABN Amro maakt dankbaar gebruik van de combinatie van agile en design thinking, waardoor het klantcontact via mobiele devices steeds kan worden aangepast aan de nieuwe wensen van de gebruikers.

Een goed begin is het halve werk

Naast de projectaanpak heeft het ontwikkelplatform waarmee de applicatie wordt gemaakt ook een grote invloed op het succes van een app. Daarbij is het aan te raden om te kiezen voor een low-code ontwikkelplatform. Hierdoor kunnen softwareontwikkelaars en gebruikers beter met elkaar communiceren. Dat komt doordat low-code ontwikkelplatformen de discussie over technische taal weghaalt, zodat de communicatie gemakkelijker wordt.

Daarnaast is het aan te raden om een ontwikkelteam samen te stellen dat uit diverse functies bestaat zoals agile experts, business, design en een low-code developer. Een voorbeeld van een bedrijf dat uitstekend het stuk low-code app development voor uw organisatie kan verzorgen, is Gillz uit Alphen aan den Rijn. Het is dan ook zeker de moeite waard om vrijblijvend het gesprek met hen aan te gaan.
Laatste van Gillz
Een succesvolle app, zo voorkom je falen
Verstreken tijd: 2 jaar en 39 dagen
Gillz contact

Logo Gillz

+31 (0)172 - 785 464
  info@gillz.nl
  www.gillz.nl
Gillz sociaal

Gillz tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4