Datum: (94 dagen oud)

Dell presenteert nieuwe Dell Precision instapmodel workstations: kleinere vormgeving en nog krachtigere prestaties

Amsterdam - Dell introduceert ‘s werelds krachtigste 1U rack workstation en verschillende nieuwe tower workstations. Hierdoor krijgen bedrijven van elk formaat en met elk budget toegang tot krachtige, betaalbare en compacte workstations.

Dell Precision 3930 Rack
Het Dell Precision 3930 Rack biedt krachtige prestaties in een compacte, industriële vormgeving. De kleine afmeting is mogelijk door een verbeterde dichtheid in het rack. Het heeft stoffilters en legacy-poorten die de integratie met complexe medische imaging- en industriële automatisering vereenvoudigen.

Dankzij het gebruik van de nieuwe Intel Xeon E-processors en de recent geïntroduceerde 8e generatie Intel Core-processors, biedt het rack tot 64GB aan DDR4 geheugen met ECC-ondersteuning voor meer stabiliteit.

Het rack is flexibel op te bouwen tot 250W voor double wide NVIDIA Quadro of AMD Radeon Pro graphics en is schaalbaar tot 24TB aan storage. Met 3 PCIe slots en een optioneel PCI slot zijn complexe taken kinderspel voor dit rack-workstation.

Het heeft een veelzijdige, veilige en snelle remote 1:1 gebruikerstoegang met optionele Teradici PCOIP-technologie voor onder andere ondersteuning van quad display thin clients. Het rack integreert ook naadloos in het datacenter.

Krachtige prestaties met een kleinere vormgeving
De Dell Precision 3630 Tower is 23 procent kleiner dan de vorige generatie en heeft meer uitbreidingsmogelijkheden. De tower bevat een scala aan eenvoudig bereikbare poorten voor onder andere externe databronnen en storage-apparaten. Omdat gebruikers van workstations vaak IP gebruiken, is een optionele Smart Card-lezer (CAC/PIV) te gebruiken om veilig databeheer mogelijk te maken.

De tower is ideaal voor het ontwerpen en toepassen van intensieve VR-toepassingen. Het is voorzien van 8e generatie Intel Core i-processors en nieuwe, professionele Xeon E-processors. Hierdoor zijn geheugensnelheden tot 2666MHz bij 64GB mogelijk en het biedt 225W aan NVIDIA Quadro- en AMD Radeon Pro professionele ondersteuning voor graphics. De tower biedt schaalbare storage op basis van SATA en PCIe NVMe SSD’s die tot 14TB (met RAID-ondersteuning) kunnen worden geconfigureerd.

De nieuwe Dell Precision 3430 Small Form Factor Tower biedt veel van dezelfde voordelen als de Precision 3630 maar dan in een kleinere vormgeving en tot wel 55W aan grafische ondersteuning. Hij is uitbreidbaar met tot 6TB aan storage met RAID-ondersteuning.

Dell biedt ondersteuning voor Intel Core X-series-processors bovenop de nieuwe Intel Xeon E-processoropties die al beschikbaar zijn in de Dell Precision 5820 Tower. Dankzij deze nieuwe processoropties kunnen gebruikers profiteren van de verbeterde prestaties van een workstation.

Op alle workstations die Dell vandaag presenteert zorgt Intel Optane ervoor dat bij hoge responsiteit de kosten voor high-capacity storage toch laag blijven. Dell blijft samenwerken met applicatie-providers voor ISV-certificering. Dell workstations bieden tevens professionele functies waaronder Dell’s Reliable Memory Technology (RMT) voor het beschermen van je werk tegen potentiële crashes, doordat het slechte geheugenlocaties in kaart brengt en Dell Precision Optimiser AI software, waardoor het systeem zich automatisch optimaliseert naar de toepassing waardoor applicaties nog sneller draaien. Zo kan Dell Precision Optimizer Premium de prestaties van engineering-applicaties tot wel 500 procent verbeteren.

Rahul Tikoo, Vice President en General Manager van Dell Precision: “Veel klanten uit de Engineering, Manufacturing, Media & Entertainment industrie vertrouwen op Dell workstations voor het leveren van de hoogste prestaties voor hun kritische workloads. Dell loopt voorop in deze evolutie met deze nieuwe workstations die zijn ontworpen om met een kleinere vormgeving toch ultieme prestaties te leveren.”

Beschikbaarheid:
####

Over Dell
Met de ontwikkeling van desktops, laptops, 2-in-1s en thin clients, krachtige werkstations en rugged devices voor speciale omgevingen, monitors, endpoint security-oplossingen en -diensten biedt Dell wat organisaties nodig hebben om veilig connectie te maken, productie te draaien en altijd en overal samen te werken. Dell is onderdeel van Dell Technologies en bedient klanten, van consumenten tot de grootste bedrijven ter wereld, in 180 landen met het meest uitgebreide en innovatieve portfolio in de industrie.

Dell EMC
Emilia Sarno