Datum: (7 dagen oud)

DATAPLACE WINT EUROPESE AANBESTEDING VAN DE VEILIGDHEIDSREGIO UTRECHT EN LEVERT EEN TWINDATACENTEROPLOSSING

Utrecht , 13 juli 2018 : De Veiligheidsregio Utrecht (VRU) heeft Dataplace geselecteerd en gecontracteerd als leverancier voor haar twin datacenter oplossing. De VRU organiseerde in het voorjaar van 2018 een openbare Europese aanbesteding om een nieuwe leverancier te selecteren en heeft de inschrijving van Dataplace als beste beoordeeld. De dienstverlening die de VRU bij Dataplace zal afnemen bestaat uit het afnemen van een aantal 19” racks verdeeld over de locaties Dataplace Utrecht en Dataplace Rotterdam.

Dataplace is trots op het feit dat deze aanbesteding, van een gerenommeerde partij als de Veiligheidsregio Utrecht, hun is gegund. Gerben van der Veen, algemeen directeur, van Dataplace vertelt hierover: "De Veiligheidsregio Utrecht houdt zich bezig met een essentiële en zeer belangrijke taak. Dataplace is verheugd dat zij als winnende partij uit de bus is gekomen en op deze wijze de basis van de ICT infrastructuur kan invullen voor de Veiligheidsregio Utrecht".

Ook vanuit Veiligheidsregio Utrecht is men uiterst content met de uitkomst van de aanbesteding: “Dataplace heeft zich geprofileerd als een flexibele, laagdrempelige organisatie die het hoogste kwaliteitsniveau nastreeft. Daarbij is voor ons de fysieke nabijheid van één van de datacenters een zeer prettige bijkomstigheid”, aldus Michael Blaas, Hoofd Informatiemanagement en ICT van de Veiligheidsregio.

Bijschrift foto: Michael Blaas (Veiligheidsregio Utrecht) en Dave Dekkers (Dataplace) tijdens het ondertekenen van de overeenkomst.

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en maakt sinds 2016 onderdeel uit van de Eurofiber Group. Vanuit vier moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio’s Rotterdam, Utrecht, Arnhem en Brabant worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 50001, NEN 7510 certificering en een ISAE-3402 type II verklaring. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en in de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer. Voor meer informatie: www.dataplace.eu

Over Veiligheidsregio Utrecht
De veiligheidsregio is de drijvende en bindende kracht achter een goede hulpverlening, rampenbestrijding en crisisbeheersing in de regio Utrecht. In de VRU werken 26 regionale gemeenten samen, onder het motto 'Uw veiligheid, ons werk'. Wij verlenen hulp op straat voor de inwoners van onze regio. Wij adviseren over en houden toezicht op veiligheid. Wij leveren slagkracht bij rampenbestrijding en crisisbeheersing. Wij voeren regie over (fysieke) veiligheid en brengen partijen bijeen.