www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR lanceert eerste unmanaged switch met flexibele opties voor Power over Ethernet

Groeiende bedrijven en thuiskantoren kunnen hun voordeel doen met plug&play-switches met drie flexibele montage-opties en een ingebouwde power selector voor snelle aanpassing van toegewezen energie

Zoetermeer, 13 juli 2018 – NETGEAR lanceert nieuwe 16-port and 8-port Gigabit Ethernet Unmanaged Switches, voor het eerst uitgerust met geïntegreerde Power over Ethernet (PoE) technologie. Bedrijven of zelfs thuiskantoren die behoefte hebben aan betaalbare oplossingen met een redelijk PoE-vermogen kunnen makkelijker PoE+-apparaten verbinden aan één enkele switch. Dat scheelt energie, ruimte en kosten.

Voor kleine bedrijven en een groeiend aantal smart homes is het steeds gebruikelijker het netwerk te belasten met VoIP-telefoons, IP-beveiligingscameras, video-over-IP endpoints, sensoren, LED-verlichting, beveiligde deursloten, en andere IoT-apparaten. Dat vraagt om netwerkswitches die PoE ondersteunen: zo kunt u apparaten met één draad voor energie en verbinding op het netwerk aansluiten. Wave 2 802.11ac draadloze access points en pan-tilt-zoom HD- beveiligingscameras met functionaliteiten als nachtvisie en ingebouwde bewegingstracking vragen ook om meer PoE+-power, wat voor grotere belasting op PoE-switches zorgt.

Met deze nieuwe toevoegingen aan de onbeheerde switch-lijn van NETGEAR kunt u PoE+-poorten in elke omgeving installeren, en precies waar u ze nodig hebt. Ze zijn geruisloos en klein van formaat, wat er – gecombineerd met de rack-mount- en ophangaccessoires – voor zorgt dat de switch in kleine kastjes kan worden geplaatst, maar ook in een 19-inch-rack, aan de muur, of op een bureau.

Maar het meest unieke aan deze vier plug-and-play-switches is de ingebouwde intuïtieve power selector en ondersteuning voor optionele uitwisselbare externe energiebronnen. Daarmee kunt u de PoE-capaciteit eenvoudig vergroten op ieder moment, zodat apparaten beschikken over de kracht die ze nodig hebben. Met deze voor een onbeheerde switch unieke functionaliteit kunt u beginnen met een lagere PoE-capaciteit en deze op ieder moment verder uitbreiden, zodat hij meegroeit met uw zakelijke behoeften.

Als uw bedrijf in de toekomst meer apparaten krijgt, kunt u eenvoudig upgraden door de externe energiebron om te wisselen. Wie er nu al behoefte aan heeft, kan direct kiezen voor de meest krachtige optie. NETGEAR heeft de switches zo ontworpen dat ze zijn aan te passen wanneer behoeften veranderen:
  • 8-Port PoE/PoE+ Gigabit Ethernet Unmanaged Switch met 60W PoE budget (GS108LP)
  • 8-Port PoE/PoE+ Gigabit Ethernet Unmanaged Switch met 123W PoE budget (GS108PP)
  • 16-Port PoE/PoE+ Gigabit Ethernet Unmanaged Switch met 76W PoE budget (GS116LP)
  • 16-Port PoE/PoE+ Gigabit Ethernet Unmanaged Switch met 183W PoE budget (GS116PP)
GS116LP 16-port Unmanaged Switch met 76W is perfect voor ondersteuning van tot zestien apparaten die weinig energie vragen, zoals VoIP-telefoons. De GS116PP Unmanaged Switch met 183W PoE-capaciteit kan dan weer acht krachtige devices aan, zoals access points, en zes VoIP-telefoons. Extra optionele energie (60W, 83W of 123W aan PoE-kracht met de GS108LP/GS108PP, of 76W, 115W, of 183W met de GS116LP/GS116PP) is los verkrijgbaar.

“Deze flexibele, goedkope switchingoplossingen ondersteunen groeiende bedrijven zonder dat er een grote investering benodigd is. Andere oplossingen op de markt vragen daar wel om wanneer de PoE-capaciteit vergroot moet worden. Bovendien moet er dan vaak ook een volledige nieuwe switch worden gekocht”, zegt Richard Jonker, vice president product line management voor MKB-producten bij NETGEAR. “De scherpe focus van NETGEAR op innovatie en voortdurende verbetering is de reden dat we marktleider blijven op het gebied van switching-producten voor het MKB.

Belangrijkste functionaliteiten voordelen van kiezen voor de nieuwe NETGEAR unmanaged switch met PoE/PoE+:
  • Flexibele PoE-capaciteit voor GS108LP/PP (60W, 83W, 123W), wat het makkelijk maakt om deze te vergroten met uitwisselbare stroomtoevoer
  • Flexibele PoE-capaciteit voor GS116LP/PP (76W, 115W, 183W) is eenvoudig te vergroten of verkleinen dankzij uitwisselbare externe stroomtoevoer
  • Flexibele montage-opties (rack, muur of op bureau) passen bij iedere behoefte en installatie in elk soort omgeving
  • 8 Gbps (modellen met 8 poorten) of 16 Gbps (modellen met 16 poorten) non-blocking switching-architectuur biedt maximale doorvoer via kabel, zonder dichtslipping
  • Klein en stevig formaat zonder ventilatoren is zeer geschikt voor gebruik in lawaaiierige omgevingen, zoals een open kantoor, thuiskantoor of bij een entertainment-center
  • Plug-and-play, automatische verbinding met router of modem voorkomt dat er een IT-expert naar een ingewikkelde gebruikershandleiding moet kijken
  • Een LED-activiteitsindicator op elke poort maakt dat netwerkstatus eenvoudig te zien is. Door Energy Efficient Ethernet is maximale energiebesparing mogelijk.
  • Auto-negotiation tussen switch en devices zorgt ervoor dat ze automatisch verbinden op de hoogst mogelijke snelheid.
Bij de nieuwe NETGEAR Unmanaged Switches krijgt u ProSAFE® Lifetime Hardware-garantie, en Lifetime Next Business Day shipping voor vervangende onderdelen en Lifetime technische ondersteuning.

Beschikbaarheid
De nieuwe NETGEAR PoE/PoE+ Gigabit Ethernet Unmanaged zijn vanaf nu wereldwijd verkrijgbaar.

2.6 MB png  GS116LP_6Feb18_hero.png
2.7 MB png  GS116PP_6Feb18_hero.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Paulien Otter & Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.
Eerder van NETGEAR
26 sep 2019 NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

23 sep 2019 NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

6 sep 2019 NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl