Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

SMT beveiligt IT-netwerk met Security Fabric van Fortinet

“We wilden toe naar een situatie waarin alle producten met elkaar kunnen communiceren én van elkaar kunnen leren”

Utrecht, 12 juli, 2018Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekent dat SMT Benelux, een full service distribiteur van Volvo en Sennebogen bouwmachines, heeft gekozen voor de beveiligingsoplossingen van Fortinet. De Security Fabric van Fortinet bevat meerdere beveiligingsoplossingen die met elkaar kunnen communiceren en van elkaar kunnen leren. Hierdoor zijn alle componenten en lagen van het IT-netwerk van SMT altijd en overal optimaal beschermt tegen cyberaanvallen en andere vormen van cybercriminaliteit.

SMT importeert, verkoopt, verhuurt en onderhoudt zowel nieuwe als gebruikte bouw-, transport- en recyclingmachines van Volvo Construction Equipment en Sennebogen. De 120 medewerkers van SMT in Nederland ondersteunen klanten met een 24/7 service. De dienstverlening is afhankelijk van een IT-systeem, dat zorgt voor zowel snelle als veilige communicatie met klanten en de buitendienst en de optimalisering van interne processen. De IT-systemen van het bedrijf zijn in toenemende mate verbonden met draadloze netwerken, en apparaten in het veld. Om sterk te staan in de verdediging tegen cybercriminaliteit én om te voldoen aan de privacywet GDPR, koos SMT op advies van IT-dienstverlener DearBytes voor Security Fabric van Fortinet. Deze oplossing dekt alle componenten en lagen van het IT-netwerk als één veilige deken af. Het netwerk van SMT wordt nu beveiligd door FortiGate-enterprise firewalls,  FortiClient endpoint security, FortiSandbox,, FortiMail, FortiAnalyzer, FortiWeb en FortiClient.

Servaas van de Voort, manager IT & Process bij SMT, legt uit waarom het bedrijf op zoek ging naar een leverancier die alle benodigde beveiligingscomponenten kon leveren : “In de voormalige opstelling hadden we oplossingen van diverse vendoren staan, die allemaal los van elkaar beheerd werden. Dat betekent veel dubbel werk en zorgt ook voor hiaten in de beveiliging. Het is bovendien omslachtig, tijdrovend en duur. We wilden toe naar een situatie waarin alle producten met elkaar kunnen communiceren én van elkaar kunnen leren. De Security Fabric van Fortinet is daar de ideale oplossing voor.”

Volgens Van de Voort is techniek is geen doel op zich, maar moet ondersteunend zijn aan het beleid. “Met Security Fabric kunnen we alles in één oplossing beveiligen en beheren. De Fabric Ready-producten zijn uniform in gebruik en configuratie. De prestaties van alle oplossingen die de hele IT-infrastructuur beschermen, kunnen we in één oogopslag via het dashboard volgen en beheren. Dat biedt ons de tijd en ruimte om te werken aan het beleid om mensen bewust te maken van cyberdreigingen. Door Fortinet zijn we nu optimaal beveiligd, voldoen we mede door de nieuwe producten aan de GDPR, én gaan de beheer en onderhoudskosten naar beneden. Een mooie win-win-win situatie.”

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Om een bedrijf te beschermen tegen cybercriminaliteit is een firewall die de grenzen van het netwerk beschermt, niet meer voldoende. Cybercriminelen en hackers richten zich ook op de apparaten en applicaties van eindgebruikers en zoeken toegang via draadloze netwerken. De beveiliging vraagt daarom om een groeiend aantal oplossingen die verschillende lagen beschermen. SMT beseft dat cyberdreigingen alleen maar toenemen en dat het essentieel is om securityoplossingen met hoge standaarden in te zetten. We zijn dan ook erg enthousiast dat de organisatie ervoor heeft gekozen om hun bedrijfsnetwerk te beschermen met Security Fabric.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 350.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Alfa-college verbreedt IT-onderwijs met Fortinet Academy

Fortinet lanceert nieuw partnerprogramma
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Gezondheidsorganisaties, overheden en bedrijven omarmen de robot in hun strijd tegen het coronavirus

Digitaal thuisonderwijs: tips van devolo

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

Markteffect bij beste drie onderzoeksbureaus van Nederland!

Trend Micro verkozen tot ‘2019 Google Cloud Technology Partner of the Year voor Security’

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo HubSpot

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl