Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 132 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Nieuwe technologie is onmisbaar voor verbeterde productiviteit, maar goede informatie is schaars, vinden bedrijven

Amsterdam, 11 juli 2018 - Uit onderzoek van TomTom Telematics blijkt dat Nederlandse bedrijven nieuwe technologieën omarmen om de productiviteit te verhogen en hun medewerkers beter te kunnen managen. Tegelijkertijd worstelen bedrijven met een gebrek aan betrouwbare informatie over technologie die voor hen interessant kan zijn.

TomTom Telematics, leverancier van wagenparkbeheer- en connected car-diensten, ontdekte met het onderzoek dat bijna driekwart (73%) van de bedrijven inziet hoe belangrijk technologie is voor het werven, behouden en motiveren van hun medewerkers. Tegelijkertijd worden het verhogen van de productiviteit (19%), verhogen van de verkoop (18%), verbeteren van de klantenservice (13%) en verlagen van bedrijfskosten (12%) genoemd als de belangrijkste motivaties om nieuwe technologie te implementeren.

Toch geeft bijna de helft van de bedrijven (46%) aan moeite te hebben met het vinden van betrouwbaar advies om nieuwe technologie te introduceren. Gebrek aan relevante informatie van aanbieders is hiervoor de belangrijkste reden, aldus 22% van de ondervraagden. Andere grote oorzaken die worden onderstreept zijn het gebrek aan kennis binnen de organisatie (24%), het vinden van een aanbieder die bij de organisatie past (15%) en bijkomende kosten (40%).

“We leven in een wereld waar alles met elkaar verbonden is,” aldus René de Jong, Sales Director Benelux bij TomTom Telematics. “Door te investeren in nieuwe technologie kunnen bedrijven hun medewerkers behouden en kunnen ze voorblijven op de concurrentie.”

“We hebben dit onderzoek uit laten voeren om een duidelijk beeld te kunnen schetsen van de mate waarin bedrijven technologie omarmen en implementeren. Bovendien wilden we laten zien welke uitdagingen daarbij komen kijken en op welke trends ze daarbij kunnen letten.”

Hoewel technologie een steeds grotere rol speelt op het werk, geeft maar 44% van de ondervraagde bedrijfsmanagers aan dat hun bedrijf een ‘early adopter’ is en op nieuwe innovaties inspeelt. Daarbij geeft maar liefst 32% aan dat de technologie die ze thuis gebruiken geavanceerder is dan die op de werkplek.

“We zien dat bedrijven terughoudend zijn met de implementatie van nieuwe technologie,” geeft René de Jong aan. “Maar niets doen terwijl anderen gebruikmaken van de nieuwste technologieën en innovaties is een enorm risico. Daarnaast zal de privé-situatie steeds vaker de norm zijn voor de verwachte ervaring ten aanzien van technologische ondersteuning op het werk.”

Bij het vergelijken van aanbieders spelen vooral technische ondersteuning (33%) en gebruiksvriendelijkheid (41%) een grote rol.

“Het is van groot belang dat bedrijven uitzoeken welke mogelijkheden er zijn, zodat ze investeren in oplossingen die ondersteunend en intuïtief zijn en passen bij hun bedrijfsprocessen. Bij TomTom Telematics nemen we dit heel serieus. Met diepgaande, begrijpelijke informatie over onze diensten en relevante data zoals dit onderzoek, bieden we medewerkers en leidinggevenden de inzichten en het gebruiksgemak die ze nodig hebben om de juiste keuzes te maken.”

De belangrijkste resultaten van alle zeven Europese landen waarin dit onderzoek is uitgevoerd, inclusief actiegerichte inzichten en adviezen, zijn weergegeven in een handige infographic die te vinden is op de website van TomTom Telematics.

Over het onderzoek
Dit onderzoek is afgenomen onder 1.400 bedrijfsmanagers in het midden en hoger management. In ieder van de volgende landen hebben 200 respondenten deelgenomen: Nederland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Polen. Het onderzoek is via een online en mobiele enquête uitgevoerd. De resultaten in dit persbericht hebben enkel betrekking op de 200 respondenten in Nederland.

Over TomTom
TomTom ontwikkelde het gebruiksvriendelijke navigatiesysteem; één van de meest invloedrijke uitvindingen aller tijden. Sindsdien is het bedrijf gegroeid van een startup tot een wereldwijd technologiebedrijf.

TomTom ontwerpt en ontwikkelt innovatieve navigatieproducten, software en diensten die honderden miljoenen applicaties wereldwijd mogelijk maken. Dit zijn onder meer toonaangevende locatiegebaseerde kaartentechnologieën, ingebouwde navigatieoplossingen voor auto’s, navigatiesystemen en -apps, en de meest geavanceerde voertuigtelematica- en connected car-diensten.

Door de R&D-expertise te combineren met organisatie- en technologiepartnerships, blijft TomTom de toekomst vormgeven en leiden op het gebied van autonoom rijden, smart mobility en slimmere steden.

Met een hoofdkantoor in Amsterdam en kantoren in 37 landen, biedt TomTom geavanceerde digitale kaarten die 142 landen dekken. De zeer gedetailleerde en realtime TomTom Traffic-informatiedienst bereikt meer dan vijf miljard mensen in 69 landen.

Meer informatie is te vinden op: www.tomtom.com

TomTom Telematics is een businessunit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van voertuigtelematica-oplossingen in de wereld met meer dan 826.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2017.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics

Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomWebfleet

TomTom Telematics Persdesk
Naomi van Duin
E-mail: tomtomtelematics@yellow-communications.com
tomtom.com/telematics
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Webfleet Solutions breidt zijn OEM.connect programma uit met BMW en MINI CarData

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 132 dagen
Webfleet Solut.. contact

Logo Webfleet Solutions

Webfleet Solut.. sociaal

Webfleet Solut.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise