www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys introduceert gratis Community Edition van Cloud Platform voor centraal inzicht in IT, security en compliance

Nieuwe gratis community-editie voor securityprofessionals bestaat uit asset discovery, vulnerability assessment, veilig configuratiebeheer, scannen van webapplicaties en beheer van digitale certificaten en public cloud, alles binnen één centraal overzicht

Amsterdam, 10 juli 2018 – Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, introduceert Qualys Community Edition. Deze gratis cloudservice biedt kleine organisaties centraal inzicht in de IT- en webassets van henzelf en hun klanten. Ook biedt de oplossing de mogelijkheid voor eenvoudige toegang tot hun security- en compliance-situatie met de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van het Qualys Cloud Platform. De oplossing, die bestaat uit asset discovery, Vulnerability Assessment, Secure Configuration Assessment, Web Application Scanning en CloudView- en Certview-functies, is ideaal voor organisaties die geen continue scanbehoeften hebben.

Met Qualys Community Edition profiteren gebruikers van de kracht van het Qualys Cloud Platform, dat jaarlijks miljarden scans uitvoert met Six Sigma-nauwkeurigheid voor het automatisch verzamelen en analyseren van security- en compliancedata van hybride IT-omgevingen. Dit nauwkeurige en directe inzicht helpt organisaties over de hele wereld een hoger securityniveau te bereiken, en voorziet auditors van betrouwbare compliance-rapportages. Daarnaast wordt hun stack geconsolideerd en worden kosten aanzienlijk verlaagd.

“De grotere kans op aanvallen in dit digitale tijdperk maakt security en compliance een belangrijk onderdeel van groeiende bedrijven”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc. “De Qualys Community Edition maakt gebruik van de kracht van het Qualys Cloud Platform, en is ontwikkeld om organisaties als mkb-bedrijven, consultants en MSP’s een uitgebreide oplossing te kunnen bieden voor het identificeren van hun IT-middelen en het continu evalueren van hun securitysituatie. Zo helpen we hen een solide en veilige IT-omgeving te bouwen, zonder de moeite en de kosten van het implementeren van puntoplossingen.”

In de Qualys Community Edition-service zijn ook Qualys CloudView- en CertView-functies geïntegreerd. Dat biedt de mogelijkheid om alle public-cloudassets en -bronnen vast te stellen en alle internetgerichte digitale certificaten te beheren en beoordelen.

“Na verschillende populaire oplossingen gebruikt te hebben voor het scannen van zwakke plekken, kozen we voor het Qualys Cloud Platform vanwege de breedte van verschillende diensten, het eenvoudige rapporteren en de flexibiliteit”, zegt Jerry Hughes, Managing Partner, VP of Operations en Sr. Executive IT Auditor bij Compass IT Compliance. “We kijken ernaar uit om ons bedrijf samen met Qualys verder te laten groeien en naar het gebruik van telkens nieuwe oplossingen zoals Qualys Community Edition.”

Qualys Community Edition – de functionaliteiten:
  • Eenvoudig implementeren: omdat de oplossing een cloudservice is, is voor implementatie geen hardware-onderhoud nodig en zitten gebruikers niet vast aan on-premises apparaten. Ze hoeven vulnerability signatures dus niet te updaten en er zijn geen extra kosten voor hardware.

• Betrouwbaar scanplatform: het Qualys Cloud Platform voert jaarlijks meer dan 3 miljard scans op zwakke plekken uit en overstijgt Six Sigma-nauwkeurigheid (99,99966 procent). Dit niveau van betrouwbaarheid is een goede basis voor sterke security en betrouwbare compliance.

• Uitgebreide KnowledgeBase-detectie voor beheer van zwakke plekken en scannen van webapplicaties: gebruikers kunnen volledige beoordelingen van zwakke plekken uitvoeren voor tienduizenden detecties in hybride IT-omgevingen. Omvat de laatste OWASP Top 10 Application Security Risks.

• Krachtige zoekmogelijkheden: AssetView, een backend op basis van Elasticsearch, verzamelt alle assets door gebruik te maken van netwerkscanners, en indexeert deze vervolgens voor direct inzicht en snelle zoekopdrachten.

• Veilige configuratiebeoordeling: stelt organisaties in staat om security-gerelateerde configuratieproblemen te beoordelen, rapporteren en herstellen en maakt hierbij gebruik van de nieuwste CIS-securitybenchmarks.

• Snel en flexibel rapporteren: mogelijkheid om snel en moeiteloos rapportages te genereren en resultaten te beoordelen.
Beschikbaarheid
Qualys Community Edition is vanaf eind juli beschikbaar. Met de oplossing kunnen gebruikers tot zestien interne IP-assets, drie externe IP-assets en één webapplicatie-URL onbeperkt scannen. Ze ontvangen één virtuele scanner appliance voor het scannen van niet-publieke assets.

Over het Qualys Cloud Platform
Het Qualys Cloud Platform is een revolutionaire, centrale architectuur die meer dan vijftien Qualys Cloud Apps voor security en compliance levert. Het biedt gebruikers een gestroomlijnde oplossing om kosten en complexiteit van het beheer van meerdere security-vendoren te voorkomen. De oplossing verzamelt en analyseert automatisch security- en compliancedata van IT-assets in een centraal overzicht, en geeft gebruikers zo de schaalbaarheid, het inzicht, de nauwkeurigheid en de breedte van functies om cyberaanvallen tegen te gaan en security in te bouwen in hun initiatieven voor digitale transformatie.

Extra bronnen:
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 klanten in meer dan 120 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Microsoft Windows CryptoAPI spoofing-kwetsbaarheid (CVE-2020-0601): opsporen en herstellen

Qualys stelt cybersecurity-expert Dan Barahona aan als Chief Marketing Officer

Qualys en Google slaan handen ineen voor native integratie Qualys Cloud Agent in het Google Cloud Platform
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl