www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar geleden)
PR: LVTPR

Ajax kiest Plantronics als officiële headsetpartner

eSporters gooien Plantronics-gamingheadsets in de strijd voor betere focus en prestaties

Amsterdam, 5 juli 2018 — Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, is benoemd tot exclusieve headsetpartner van Ajax eSports. De eSporters van Ajax gebruiken de RIG gamingheadset van Plantronics en het personeel van Ajax wordt uitgerust met zakelijke UC-headsets.

Onderdeel van de overeenkomst is het gebruik van Ajax eSports-branding door de headsetleverancier. Het logo van de RIG, de naam het gamingportfolio van Plantronics, komt in de Ajax eSports eRoom. Daarnaast zijn de gamingheadsets van Plantronics per direct verkrijgbaar via de webshop van Ajax.

eDivisie
Het competitief spelen van computergames valt onder de noemer eSports. De toernooien die hiervoor worden georganiseerd kunnen live, via de televisie of online worden gevolgd. Sinds speelseizoen 2016/2017 spelen 18 Nederlandse Eredivisieclubs ook een competitie in eSports, de zogenaamde eDivisie. Elke club heeft een of meerdere eSporters in dienst die strijden om het kampioenschap in FIFA 18 Ultimate Team. Na 17 speelronden op de Playstation is de winterkampioen bekend. Deze kampioen strijdt met de winnaar van de 17 speelrondes op de Xbox om het landskampioenschap.

De wedstrijden die door FOX Sports worden uitgezonden, zijn 24 uur later op YouTube beschikbaar. Sinds oktober 2017 zijn de wedstrijden in de eDivisie van Dani Hagebeuk, een van de Ajax-eSporters, ruim een miljoen keer bekeken.

“Om maximaal te kunnen presteren heb je ook de beste apparatuur nodig”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax. “In Plantronics hebben wij een supplier gevonden die ons hierin ondersteunt door headsets te leveren waardoor onze eSporters zich optimaal kunnen focussen. Onze ambitie is om de beste voetbalclub ter wereld te zijn in FIFA eSports en te blijven. Daar sluit deze samenwerking goed op aan.”

Van de maan tot de digitale voetbalwereld
“De geschiedenis van zowel Ajax als Plantronics lezen als een jongensboek, met een gemeenschappelijke deler in passie, kwaliteit en vernieuwing”, zegt Frank Timmermans, Regional Director Benelux & Nordics. “Waar Nederlandse voetbalhelden de boeken van Ajax sieren, komt de eerste man op de maan, in die van ons voor. De dominantie die we met onze headset in de luchtvaartindustrie en contactcenterwereld hebben verworven, willen we verder uitbreiden. Met deze samenwerking willen we onze naamsbekendheid in de gamingwereld vergroten, nieuwe talenten aan ons binden en hopen we een bijdrage te kunnen leveren aan het succes van de Amsterdamse topclub.”

Concentreer en domineer
Het portfolio van RIG-headsets omvat een grote diversiteit aan producten, van instapmodellen voor consumenten tot professionele versies voor spelers van gamingtoernooien. En van headsets voor de PlayStation tot exemplaren voor de Xbox. Kenmerkend voor de producten zijn naast de uitstekende geluidskwaliteit de Active Noise Cancelling (ANC) technologie die ervoor zorgt dat een gebruiker zich totaal kan afsluiten van de buitenwereld tijdens het gamen. De RIG-headsets zijn nu naast de traditionele verkooppunten ook verkrijgbaar via de eShop van Ajax.

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Van unified communications en klantenservice ecosystemen tot data-analyse en bluetooth-headsets, Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Voor de video van Ajax en Plantronics, zie: https://www.youtube.com/watch?v=jEx7Aw9qpAU

Voor meer informatie voor de pers:

AFC Ajax
Afdeling pers & communicatie
pers@ajax.nl

Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428
Laatste van Poly
Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Poly introduceert Blackwire 8225 met geavanceerde hybride active noise-cancelling en acoustic fence-technologie

Poly introduceert partnerprogramma
Verstreken tijd: 2 jaar

Logo LVTPR
Poly contact

Logo Poly

www.poly.com/nl
Poly sociaal

Poly tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise