www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 123 dagen geleden)

Internationaal belang van Data Science neemt toe

Breukelen - Dat Data Science niet meer weg te denken is uit de samenleving is geen nieuws meer. Dat Data Science in zowel het bedrijfsleven als de maatschappij nog in de kinderschoenen staat, maar zich wel razendsnel doorontwikkelt, is dat wel. Nyenrode Business Universiteit wil inspelen op deze ontwikkeling en het internationale belang van Data Science benadrukken. Daarom is prof. dr. Ruud Wetzels per 1 juli benoemd als hoogleraar aan Nyenrode om de leerstoel Data Science te bekleden. Wetzels focust zich binnen deze leerstoel op toepassingen van Artificial Intelligence (AI), wiskunde en statistiek in het bedrijfsleven.

Data Science is de wetenschap die zich bevindt op het kruisvlak van computer science, wiskunde en specifieke domeinkennis met als doel om kennis en inzicht te verzamelen uit gestructureerde en ongestructureerde data. Bijvoorbeeld, door optimalisatie van databeheer en slim gebruik van die data kunnen bedrijven betere (strategische) beslissingen nemen. Met behulp van deze leerstoel wil Nyenrode studenten en onderzoekers inspireren en verder brengen op het gebied van Data Science. De leerstoel wordt onderdeel van het Center for Auditing & Assurance om zo samen met de leerstoel Toegepaste Wiskunde (bekleed door prof. dr. Jacques de Swart) meer draagvlak te creëren en een grotere doelgroep te bereiken.

Brug tussen wetenschap en bedrijfsleven
Data Science is bij uitstek een interdisciplinair vakgebied en dus geschikt om een brug te slaan tussen de wetenschap en het bedrijfsleven. In zijn onderzoek richt Wetzels zich dan ook op hoe wiskunde, statistiek en AI het beste ingezet kunnen worden in het bedrijfsleven en wat de impact hiervan kan zijn. Daarnaast worden één of meer toepassingsgebieden zoals psychologie, bedrijfskunde of risicomanagement bij de onderzoeksthema’s betrokken. Ook gaat de hoogleraar werken met de laatste technologische ontwikkelingen en breidt hij zijn internationale netwerk verder uit.

Wetzels combineert zijn leerstoel met zijn werkzaamheden als Senior Manager bij PricewaterhouseCoopers (PwC). Hij adviseert hier met name de financiële sector op het gebied van Data Science en het operationaliseren hiervan. Hierdoor kan hij zijn hoogleraarschap direct toepassen in het bedrijfsleven en stelt hij wetenschap en bedrijfsleven in staat om van elkaar te leren en te profiteren. Dit is voor Nyenrode een belangrijk gegeven wegens het business karakter van de universiteit.

Impact van Data Science
“De impact van Data Science op ons leven is de afgelopen jaren sterk gegroeid”, aldus Wetzels, “maar wordt –door de forse stijging van beschikbare data en toepassingen– verondersteld nog veel groter te worden. Deze explosieve stijging van toepassingen zorgt ervoor dat er onderzoek gedaan dient te worden naar hoe deze toepassingen optimaal ingezet kunnen worden in de business, en wat de impact daarvan is.” Met deze leerstoel en de aanstelling van prof. dr. Wetzels spelen PwC en Nyenrode in op deze belangrijke trend in de maatschappij en zijn ze op de hoogte van de elkaar snel opvolgende veranderingen in dit vakgebied.

Over Nyenrode Business Universiteit
Nyenrode Business Universiteit werkt aan een duurzame toekomst door studenten en deelnemers te stimuleren zich te ontwikkelen tot verantwoordelijke leiders. Dit doen wij door een combinatie van academische theorie, praktische relevantie en persoonlijke ontwikkeling aan te bieden. Nyenrode is een particuliere universiteit, in 1946 opgericht door en voor het bedrijfsleven met een internationale oriëntatie. Wij bieden intensieve academische opleidingen en korte en langere programma’s binnen de vakgebieden business, management, accountancy, controlling en fiscaal recht en verrichten ook onderzoek in deze vakgebieden.
Laatste van Nyenrode Business Universiteit
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk

Horizontaal toezicht leidt tot meer fiscale zekerheid grote ondernemingen

Internationaal belang van Data Science neemt toe
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 123 dagen
Nyenrode Busin.. contact

Logo Nyenrode Business Universiteit

info@nyenrode.nl
  www.nyenrode.nl
Nyenrode Busin.. sociaal

Nyenrode Busin.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys