www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 154 dagen geleden)
PR: En Serio

Nederlandse blockchain-startup Blockport maakt cryptotrading toegankelijk voor het grote publiek

Blockchain-startup Blockport verlaagt drempel voor beginnende crypto-traders door de deuren te openen van een sociaal, gebruiksvriendelijk en veilig platform

Blockport, een ambitieuze blockchain-startup uit Amsterdam, opent vandaag het platform voor publieke gebruikers. Op de ‘social’ exchange van Blockport kunnen ervaren en beginnende crypto-traders verschillende cryptomunten kopen en verkopen. Vanuit het alles-in-een platform van Blockport hebben gebruikers toegang tot verschillende wereldwijde crypto exchanges.

Open beta van start
Tijdens de open beta fase, die naar verwachting een kwartaal zal duren, kunnen de eerste gebruikers kennismaken met de Blockport exchange. Om stabiliteit en veiligheid te waarborgen, zullen gebruikers in deze fase toegang krijgen tot een beperkte set van functionaliteiten. Het komend kwartaal zullen zowel batches nieuwe gebruikers als nieuwe functionaliteiten en cryptocurrencies worden toegevoegd. Per vandaag kunnen gebruikers handelen in Ethereum, Bitcoin, Bitcoin Cash, Litecoin en Ripple. Ze kunnen deze cryptomunten met Euros kopen via iDEAL, SOFORT en SEPA transacties.

Blockport verwijdert obstakels die mainstream gebruik van cryptocurrencies in de weg staan
Een recent onderzoek van ING laat zien dat cryptovaluta momenteel worden gezien als risicovol, maar de toekomstverwachting is dat er meer bezitters zullen zijn en de cryptovaluta onder andere gebruikt zal worden voor online betalingen.

“Gebrekkige gebruiksvriendelijkheid van handelsplatformen, de veiligheid van cryptowallets en gebrek aan hands-on informatie zijn belangrijke redenen voor veel mensen om niet te beginnen met het handelen in cryptomunten. Dat is jammer,” zegt Sebastiaan Lichter, oprichter en Chief Product bij Blockport. Het Nederlandse blockchain-bedrijf bouwt daarom aan een platform dat deze drempels weghaalt en daarbij zorg draagt voor een versnelde adoptie van cryptovaluta.

Gebruiksvriendelijk ontwerp voor mainstream gebruikers – de gebruikersinterfaces van veel bestaande exchanges zijn met name geschikt voor professionele traders en gebruikers met technische kennis. Blockport heeft het ontwerp van het platform afgestemd op de voorkeuren en behoeften van mainstream gebruikers. Met een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface wil de Amsterdamse blockchain startup iedereen helpen deel te nemen aan de snelgroeiende crypto-economie.
  • Veilige toegang tot crypto-tegoeden – bij Blockport beschikken gebruikers altijd over hun eigen ‘private keys’. Hierdoor beheren ze hun crypto-tegoeden echt decentraal. Dit in tegenstelling tot het opslaan van cryptomunten bij bestaande exchanges, zoals Coinbase, waarbij de exchange de eigenaar is van de private keys. Deze manier maakt het verhandelen van cryptocurrencies onnodig kwetsbaar voor hacks en fraude.
  • Kennis delen op de meest logische plek – bij Blockport staat kennisdeling centraal. Op het moment zijn gebruikers veelal aangewezen op fora, websites met koersen en whatsappgroepen om informatie te vinden of ervaring uit te wisselen. De kennisbank en het interactieve forum van Blockport brengen praktische en educatieve informatie naar de gebruiker toe op de meest voor de hand liggende plek: het tradingplatform.
  • Social traden: volg en kopieer ervaren traders – om vooral beginnende crypto-traders op weg te helpen, biedt Blockport de mogelijkheid om meer ervaren traders te volgen en de tradingactiviteiten automatisch te kopiëren. Hiervoor betalen gebruikers Blockport tokens (token symbool BPT, te koop bij KuCoin exchange) aan de traders die ze volgen en kopiëren. De ervaren traders kunnen deze tokens op hun beurt gebruiken om voor kortingen en andere voordelen in aanmerking te komen. “Het Internet heeft kennis en informatie toegankelijk gemaakt voor iedereen op een decentrale manier. We zijn ervan overtuigd dat de maatschappij waarin we leven er klaar voor is om ook geld en andere materiële bezittingen op dergelijke decentrale wijze te regelen. Blockchain maakt dat mogelijk.”
“We zijn Blockport begonnen met de visie dat iedereen onderdeel uit zou moeten kunnen maken van de nieuwe digitale economie die is ontstaan met de komst van cryptocurrencies. En wel op een veilige en transparante manier. Het insluiten van zo veel mogelijk gebruikers staat bij ons centraal. Met ons platform proberen we een brug te slaan tussen het traditionele, financiële systeem en de nieuwe economie van cryptocurrencies.” aldus Kai Bennink, oprichter en Chief Strategy bij Blockport.
Laatste van Blockport
Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Data Matters en VHIC lanceren Strongroom pre-ingest

Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Barracuda introduceert snel, schaalbaar en veilig back-up platform voor gegevens in Microsoft Office 365

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Cisco-studie ziet kritieke rol voor privacy als gevolg van de pandemie

Beheer van IT-omgeving offshore windpark Borssele V in handen van Conclusion Mission Critical

Esri stelt kaarten, data en locatiediensten beschikbaar voor ontwikkelaars met ArcGIS developer platform

Nederlandse startup introduceert privacyvriendelijk social network Quodari
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Hoogopgeleide werkzoeker haat bazige recruiter, wil gelijkwaardig zijn

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Barracuda Networks
Logo Ivanti