www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Blockchain-startup Blockport verlaagt drempel voor beginnende crypto-traders door de deuren te openen van een sociaal, gebruiksvriendelijk en veilig platform

Blockport, een ambitieuze blockchain-startup uit Amsterdam, opent vandaag het platform voor publieke gebruikers. Op de ‘social’ exchange van Blockport kunnen ervaren en beginnende crypto-traders verschillende cryptomunten kopen en verkopen. Vanuit het alles-in-een platform van Blockport hebben gebruikers toegang tot verschillende wereldwijde crypto exchanges.

Open beta van start
Tijdens de open beta fase, die naar verwachting een kwartaal zal duren, kunnen de eerste gebruikers kennismaken met de Blockport exchange. Om stabiliteit en veiligheid te waarborgen, zullen gebruikers in deze fase toegang krijgen tot een beperkte set van functionaliteiten. Het komend kwartaal zullen zowel batches nieuwe gebruikers als nieuwe functionaliteiten en cryptocurrencies worden toegevoegd. Per vandaag kunnen gebruikers handelen in Ethereum, Bitcoin, Bitcoin Cash, Litecoin en Ripple. Ze kunnen deze cryptomunten met Euros kopen via iDEAL, SOFORT en SEPA transacties.

Blockport verwijdert obstakels die mainstream gebruik van cryptocurrencies in de weg staan
Een recent onderzoek van ING laat zien dat cryptovaluta momenteel worden gezien als risicovol, maar de toekomstverwachting is dat er meer bezitters zullen zijn en de cryptovaluta onder andere gebruikt zal worden voor online betalingen.

“Gebrekkige gebruiksvriendelijkheid van handelsplatformen, de veiligheid van cryptowallets en gebrek aan hands-on informatie zijn belangrijke redenen voor veel mensen om niet te beginnen met het handelen in cryptomunten. Dat is jammer,” zegt Sebastiaan Lichter, oprichter en Chief Product bij Blockport. Het Nederlandse blockchain-bedrijf bouwt daarom aan een platform dat deze drempels weghaalt en daarbij zorg draagt voor een versnelde adoptie van cryptovaluta.

Gebruiksvriendelijk ontwerp voor mainstream gebruikers – de gebruikersinterfaces van veel bestaande exchanges zijn met name geschikt voor professionele traders en gebruikers met technische kennis. Blockport heeft het ontwerp van het platform afgestemd op de voorkeuren en behoeften van mainstream gebruikers. Met een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface wil de Amsterdamse blockchain startup iedereen helpen deel te nemen aan de snelgroeiende crypto-economie.
  • Veilige toegang tot crypto-tegoeden – bij Blockport beschikken gebruikers altijd over hun eigen ‘private keys’. Hierdoor beheren ze hun crypto-tegoeden echt decentraal. Dit in tegenstelling tot het opslaan van cryptomunten bij bestaande exchanges, zoals Coinbase, waarbij de exchange de eigenaar is van de private keys. Deze manier maakt het verhandelen van cryptocurrencies onnodig kwetsbaar voor hacks en fraude.
  • Kennis delen op de meest logische plek – bij Blockport staat kennisdeling centraal. Op het moment zijn gebruikers veelal aangewezen op fora, websites met koersen en whatsappgroepen om informatie te vinden of ervaring uit te wisselen. De kennisbank en het interactieve forum van Blockport brengen praktische en educatieve informatie naar de gebruiker toe op de meest voor de hand liggende plek: het tradingplatform.
  • Social traden: volg en kopieer ervaren traders – om vooral beginnende crypto-traders op weg te helpen, biedt Blockport de mogelijkheid om meer ervaren traders te volgen en de tradingactiviteiten automatisch te kopiëren. Hiervoor betalen gebruikers Blockport tokens (token symbool BPT, te koop bij KuCoin exchange) aan de traders die ze volgen en kopiëren. De ervaren traders kunnen deze tokens op hun beurt gebruiken om voor kortingen en andere voordelen in aanmerking te komen. “Het Internet heeft kennis en informatie toegankelijk gemaakt voor iedereen op een decentrale manier. We zijn ervan overtuigd dat de maatschappij waarin we leven er klaar voor is om ook geld en andere materiële bezittingen op dergelijke decentrale wijze te regelen. Blockchain maakt dat mogelijk.”
“We zijn Blockport begonnen met de visie dat iedereen onderdeel uit zou moeten kunnen maken van de nieuwe digitale economie die is ontstaan met de komst van cryptocurrencies. En wel op een veilige en transparante manier. Het insluiten van zo veel mogelijk gebruikers staat bij ons centraal. Met ons platform proberen we een brug te slaan tussen het traditionele, financiële systeem en de nieuwe economie van cryptocurrencies.” aldus Kai Bennink, oprichter en Chief Strategy bij Blockport.
Eerder van Blockport
2 jul 2018 Nederlandse blockchain-startup Blockport maakt cryptotrading toegankelijk voor het grote publiek
Persberichten van dinsdag 12 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Logo En Serio

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau