www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Juniper Networks verenigt datacenter- en campusnetwerken met EVPN-VXLAN fabric

Nieuwe campus- en SD-WAN-oplossingen van Juniper vereenvoudigen de overstap naar een veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving

Juniper Networks maakt vandaag bekend dat het zijn aanbod van campusoplossingen heeft uitgebreid. Zo heeft het zijn EVPN-VXLAN fabric aangevuld met ondersteuning voor campusomgevingen, zodat bedrijven hun ongelijksoortige datacenter- en campusnetwerken kunnen verenigen. Daarmee levert Juniper Networks de bouwstenen aan voor de bedrijfsbrede netwerkstructuur die onmisbaar is voor het realiseren van een simpele, veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving. Juniper Networks zet daarnaast zijn filiaaloplossingen kracht bij met de toevoeging van nieuwe mogelijkheden in zijn SD-WAN-oplossing Contrail, die gebruikmaken van een combinatie van de WAN Edge-apparatuur uit de NFX-, SRX- en vSRX-reeks en Contrail Service Orchestration.

De meeste bedrijven beschikken over afzonderlijke campus- en datacenter-netwerken die zijn gebaseerd op compleet verschillende connectiviteitsarchitecturen. Dit weerhoudt hen ervan om hun infrastructuur onder een overkoepelende beheerparaplu onder te brengen. De nieuwe campusarchitectuur EVPN-VXLAN van Juniper Networks biedt organisaties de mogelijkheid om campusnetwerken in te richten op basis van dezelfde protocollen die veelvuldig worden gebruikt in de meest stabiele en efficiënte datacenters van dit moment.

Om klanten een makkelijke manier te bieden om een complete campusomgeving te realiseren heeft Juniper Networks daarnaast zijn aanbod van campusoplossingen uitgebreid op basis van een resellerovereenkomst met Aerohive, de wereldwijde leider in wifi-oplossingen. Het heeft zijn strategische samenwerking met deze leverancier uitgebreid om een vanuit de cloud beheerde vaste, draadloze en WAN-oplossing af te leveren. Juniper Sky Enterprise biedt integratie met de Cloud Services-API’s van Aerohive en het netwerkbeheersysteem HiveManager van Aerohive. Dit maakt het mogelijk om het volledige vaste en draadloze campusnetwerk vanuit een centrale locatie te bewaken. Klanten kunnen ervoor kiezen om de oplossing in een publieke of private cloud te hosten of op locatie in te zetten.

Niet alleen campusnetwerken, maar ook filiaalnetwerken vormen een pijler van toekomstige multi-cloudomgevingen. Om deze reden heeft Juniper Networks de SD-WAN-mogelijkheden van Contrail uitgebreid met fijnmazige Application Quality of Experience (AppQoE) en in de vorm van active-active clustering voor netwerkapparatuur voor filialen uit zijn NFX- en SRX-reeks. Juniper Networks heeft daarnaast zijn vijfstappenkader voor migraties naar een multi-cloudomgeving uitgebreid om ruimte te bieden voor campus- en filiaalnetwerken. Dit kader reikt bedrijven best practices, integratiemogelijkheden en aanbevolen producten en diensten aan die het eenvoudiger maken om over te stappen op een veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving.

Belangrijkste nieuwsfeiten:
  • De switches uit de EX-reeks van Juniper Networks zijn uitgebreid met de op EVPN-VXLAN-gebaseerde campusarchitectuurDoor de beschikbaarheid van EVPN-VXLAN-functionaliteit uit te breiden van datacenters naar campusarchitecturen reikt Juniper Networks bedrijven de bouwstenen aan voor een bedrijfsbrede netwerkomgeving. Het EVPN-VXLAN-protocol is ideaal geschikt voor campusarchitecturen, omdat het layer 3-transport combineert met layer 2-mogelijkheden. Bedrijven die hun netwerk moderniseren kunnen op deze manier rekening houden met hun legacy systemen. Een nieuwe EX4650-switch met een brancheleidende dichtheid van 25G/100G vormt een aanvulling op het bestaande aanbod van switches uit de EX9000-reeks met EVPN-VXLAN-
  • Resellerovereenkomsten met de wereldwijde leider in wifi-oplossingen Aerohive:Juniper Networks is dankzij de ondertekening van de wereldwijde resellerovereenkomst met Aerohive en Samsung in staat om een integrale, vanuit de cloud beheerde oplossing voor campus- en filiaalnetwerken aan te bieden. Deze omvat alles van Ethernet-switches tot draadloze access points. Organisaties die overstappen op een multi-cloudomgeving kunnen met deze geïntegreerde vaste/draadloze oplossing van Juniper Networks en Aerohive profiteren van flexibele lokale en cloud-gebaseerde netwerkmogelijkheden die ze op eenvoudige wijze kunnen implementeren met Juniper Sky Enterprise en vanuit de cloud kunnen beheren met Aerohive HiveManager. Het aanbod van access points van Aerohive omvat de nieuwe 802.11ax-reeks en AP’s met diverse vormfactoren, waaronder 802.11ac-varianten voor gebruik binnen en buiten, access points voor wandmontage en op het stopcontact aansluitbare access points.
  • Verbeterde oplossingen voor filiaalnetwerkenContrail SD-WAN van Juniper Networks biedt nu fijnmazige Application Quality of Experience (AppQoE) voor meer overzicht en dynamisch beheer van de prestaties van ruim 3.700 applicaties zoals Microsoft Outlook, Sharepoint en Skype for Business. De WAN edge-endpoints uit de NFX-, SRX- en vSRX-reeks van Juniper Networks voeren real-time analyses uit van het applicatieverkeer van en naar filialen. IT-managers kunnen daarbij de applicatieprestaties optimaliseren op basis van beleidsregels die ze in Contrail Service Orchestration kunnen instellen. Dit maakt het mogelijk om het bedrijfskritische applicatieverkeer dynamisch op prioriteit in te delen op basis van zakelijke doelstellingen en beleidsregels. Juniper Networks heeft daarnaast de betrouwbaarheid en flexibiliteit van zijn netwerkarchitectuur voor filialen en WAN’s vergroot. Als primeur binnen de SD-WAN-markt bieden de filiaaloplossingen uit de NFX- en SRX-reeks nu ondersteuning voor active-active clustering. Dit resulteert in twee keer zoveel connectiviteit en betrouwbaarheid op belangrijke locaties voor elke vorm van WAN-connectiviteit, met inbegrip van LTE-, breedband- of traditionele MPLS-verbindingen.
  • Een vijfstappenkader voor migraties naar een multi-cloudomgeving: Juniper Networks introduceert een kader voor het migreren van campus- en filiaalnetwerken naar een multi-cloudomgeving, die klanten voorziet van een aanpak voor het ontwerpen van hun eigen weg naar multi-cloud. Dit kader omspant architectonische aspecten, producten, tools, processen en mensen. De overstap naar een multi-cloudomgeving wordt in elk stadium ondersteund met professional services van Juniper Networks.
Ondersteunende citaten

“De vandaag aangekondigde nieuwe campus- en SD-WAN-oplossingen bieden bedrijven de mogelijkheid om best practices voor datacenters toe te passen binnen hun campusomgeving, zodat ze sneller veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgevingen kunnen inrichten. Dit hoeft geen tergend lang proces te zijn. Met zijn vijfstappenkader voor de migratie naar een multi-cloudnetwerk reikt Juniper Networks bedrijven de bouwstenen aan die nodig zijn om de overstap te vereenvoudigen en tijdens elk stadium best practices toe te passen.”
  • Michael Bushong, vice president Enterprise & Cloud bij Juniper Networks
“Met de ingebruikname van de switches van Juniper Networks beschikt James Cook University over de basis voor een veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving. Dit biedt ons de flexibiliteit om sneller een beroep te doen op private en publieke clouds. We beschikken nu over een consistent ontwerp voor ons core-netwerk, datacenternetwerk en campusnetwerk dankzij de switches uit de QFX- en EX-reeks van Juniper, die aanzienlijke beheereenvoud bieden. Onze IT-afdeling kan op consequente wijze beleidsregels toepassen binnen uiteenlopende campusomgevingen, clouds en andere locaties. Als er in het verleden een switch uitviel, konden er zeven verdiepingen of drie gebouwen zonder netwerkverbinding komen te zitten. Maar nu we over een uiterst veerkrachtig en redundant netwerkontwerp beschikken, worden de activiteiten van gebruikers niet verstoord als er een netwerkcomponent uitvalt.”
  • Swain Kirk, hoofd ICT Infrastructure Services bij James Cook University
“Voor de modernisering van de netwerkinfrastructuur van ons schooldistrict was het van cruciaal belang om te investeren in technologieën die onafhankelijk van elkaar functioneren, maar naadloos met elkaar verbonden zijn. We zijn verheugd dat Juniper Networks en Aerohive een samenwerking zijn aangegaan, omdat ons schooldistrict gebruikmaakt van producten van beide leveranciers. Dit biedt ons de vrijheid en flexibiliteit om een infrastructuur op maat in te richten en onze docenten en scholieren een verbeterde leservaring te bieden.”
  • Brian Currin, operationeel IT-manager bij Boise City Independent School District
“Onze klanten doen een beroep op Integration Partners om munt te slaan uit alle lagen van hun infrastructuur. Bij de overstap naar een multi-cloudomgeving is het van cruciaal belang om over een solide connectiviteitsbasis te beschikken die campusarchitecturen kracht bijzet. Dankzij onze samenwerking met Juniper Networks kunnen we onze klanten helpen om hun cloud-strategie naar een hoger plan te brengen door een beroep te doen op het brede assortiment van campus- en filiaalproducten van Juniper Networks. Daarmee kunnen ze profiteren van veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgevingen.”
  • David Raftery, chief revenue officer bij Integration Partners
“Zakelijke campusnetwerken staan voor de grootste upgradecyclus van pakweg de afgelopen 20 jaar. Volgens onze schattingen zullen de komende jaren meer dan één miljard Ethernet-switchpoorten worden vervangen. De introductie van zijn EX4650-switches en multi-cloudmogelijkheden komt in een vroeg stadium van deze omvangrijke upgradecyclus.”
  • Tam Dell’Oro, de oprichter van de Dell’Oro Group

“In een tijd waarin bedrijven worstelen met het beheer van verschillende netwerksilo’s bouwt Juniper Networks verder aan veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving door zakelijke klanten in staat te stellen om gebruik te maken van een gemeenschappelijke, open architectuur, van het datacenter tot de campus. Zijn vijfstappenkader voor de migratie naar een multi-cloudomgeving biedt bedrijven daarnaast een reeks van best practices, ingebouwde integratiemogelijkheden en aanbevolen producten en diensten die het traject naar een veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgeving vereenvoudigen en bespoedigen.”

• Chris DePuy, oprichter van en ICT-analist bij de 650 Group
Tags bij dit bericht
Eerder van Juniper Networks
30 sep 2019 Juniper Networks publiceert het ‘2019 State of Network Automation Report’

24 sep 2019 PYXYA zet Contrail SD-WAN van Juniper Networks in voor de ontwikkeling van managed network services

3 sep 2019 Juniper Networks wordt officiële netwerkpartner van Aston Martin
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo En Serio

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.com