www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2479 volgers blijven op de hoogte!

Amsterdam, 28 juni 2018 – Organisaties die hun IT uitbesteden, zijn met name te spreken over de prestaties van medium size IT-dienstverleners: partijen die een jaaromzet behalen tot 45 miljoen euro. Van de zes IT-serviceproviders met een Fan Score van boven de 80% bevinden zich vijf serviceproviders in de peergroup Medium Size.

Dit blijkt uit de resultaten van de laatste editie van het benchmarkonderzoek Outsourcing Performance dat Giarte jaarlijks uitvoert naar de tevredenheid van organisaties die hun IT uitbesteden.

Dit jaar ontvingen 40 IT-serviceproviders voldoende evaluaties van klantorganisaties om te worden opgenomen in de studie. In totaal zijn in het onderzoek evaluaties betrokken van 637 uitbestedende organisaties. De resultaten zijn op 28 juni gepresenteerd tijdens Outsourcing Performance Day van Giarte in ’t Spant! in Bussum.

De studie richt zich op samenwerkingsrelaties tussen uitbesteders en IT-serviceproviders. Uit de resultaten blijkt dat bij een aanbeveling of een absolute aanbeveling door uitbesteders vooral affectieve trustindicatoren, zoals openheid en empathisch vermogen een significante rol spelen bij tevreden uitbesteders. De trustindicator bereidheid van een serviceprovider wordt daarentegen door het merendeel van uitbestedende organisatie als belangrijkste voorwaarde in de relatie gezien. Voor een positieve aanbeveling moeten wel de hygiënefactoren binnen de relatie op orde zijn: de cognitieve vaardigheden die relevant zijn voor de samenwerking (doen wat je belooft, goede communicatie, bekwaamheid) vormen daarmee de randvoorwaarden voor een vruchtbare samenwerking.

In het jaarboek Outsourcing Performance 2018 van Giarte staan alle resultaten van de nieuwe benchmark op een rijtje. Nieuw in de benchmarkstudie van dit jaar is het challengers-profiel. Serviceproviders die nog niet aan alle voorwaarden voor deelname aan de benchmark voldoen, maar wel aan het groeien zijn, krijgen met het challengers-profiel de kans zich te profileren.

Naast de onderzoeksresultaten wordt in het boek ook de zingeving van het uitbesteden onder de loep genomen in een serie analyse-artikelen en klantcases. Het belang van ‘het voelen van waarom’ is allang geen exclusief feestje meer van filantropen. Nieuwe technologie raakt het bestaansrecht van steeds meer organisaties. Stilstand is achteruitgang en ook IT-outsourcing is zich aan het heruitvinden. Juist hierbij helpt het om een duidelijk doel te hebben. Met als overkoepelend thema Purpose zijn in de nieuwe editie van Outsourcing Performance van Giarte ook concrete tips beschreven voor verbeteringen in partnerships, teamwork en de relatie tussen IT en HR.

Giarte is als onderzoeks- en adviesbureau een bruggenbouwer tussen tech en touch in de wereld van IT binnen de grootzakelijke markt. Veel van onze kennis delen wij in publicaties, presentaties en workshops. Met Outsourcing Performance, de jaarlijkse studie over klanttevredenheid in uitbestedingsrelaties, helpen wij bij het verbeteren van de samenwerkingen. Daarnaast heeft Giarte de Xperience Level Agreement (XLA) ontwikkeld. De XLA verbindt als lingua franca groepen die ‘normaal’ hun eigen taal spreken. Centraal staat de impact van IT op de business, eindgebruikers en klanten.

Meer informatie over Giarte en de benchmarkstudie Outsourcing Performance 2018 is te vinden op: www.outsourcingperformance.nl en www.giarte.nl

Noot voor de pers, niet voor publicatie bestemd:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Linda van ’t Klooster, Head of Research Giarte, linda.vantklooster@giarte.com
Eerder van Giarte Media Group B.V.
27 jun 2019 Kwaliteit geleverde diensten door IT-dienstverleners richting cum laude

29 jun 2018 Medium Size IT-dienstverleners scoren relatief goed in de benchmarkstudie van Giarte

29 jun 2017 IT-serviceproviders krijgen steeds meer oog voor de relatie met de klant
Giarte Media G.. contact

Logo Giarte Media Group B.V.

info@giarte.com

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl