www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

RTB House viert vijfjarig jubileum met investering in innovatie

Amsterdam, 29 juni 2018 – RTB House, wereldwijd leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders, bestaat vijf jaar. Om dit te vieren, investeert RTB House in innovatie middels de opening van een AI Marketing Lab. Daarnaast bereikte het bedrijf voor het vijfde jaar op rij een omzetgroei van honderd procent. Voor 2018 voorspelt het bedrijf een aanhoudende groei en een totale omzet van 100 miljoen dollar.

RTB House is een van de weinige bedrijven ter wereld, die gebruikmaken van gepatenteerde technologie voor het inkopen van advertenties in het RTB-model (real-time bidding) – waar kopers deelnemen aan realtime advertentieveilingen. RTB House begon vijf jaar geleden met een team van slechts twintig medewerkers en groeide snel uit tot een serieuze speler die het opneemt tegen grote, internationale concurrenten. In 2017 implementeerde het bedrijf als een van de eerste retargeters deep-learning-algoritmen in al zijn campagnes.

“We monitoren en verbeteren onze tool continu, maar de honderd procent deep-learning-implementatie die we vorig jaar doorvoerden, was een gamechanger voor zowel onze klanten als de gehele sector”, zegt Cyril Westerhof, Country Manager Benelux van RTB House. “Onze algoritmen voorspellen gebruikerskeuzes en shopgedrag zeer nauwkeurig. Dankzij de zelflerende mogelijkheden kunnen we met zekerheid zeggen dat de algehele prestaties van onze campagnes zijn verbeterd. Daarnaast zijn we in staat creatives nog verder te personaliseren, wat leidt tot vijftig procent betere resultaten. In Nederland groeide het aantal campagnes met tachtig procent vergeleken met die in 2017.”

Ook in 2018 voert RTB House grote veranderingen door, zoals de opening van zijn AI Marketing Lab: een afdeling die zich focust op Research and Development op het gebied van marketing. De nieuwe afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling en richt zich op het creëren van een omgeving waarin nieuwe marketingtechnologieoplossingen (mar-tech) onderzocht en ontwikkeld kunnen worden.

“Met ons AI Marketing Lab hopen we geavanceerde mar-tech-oplossingen te bedenken en te ontwikkelen, die voorbijstreven aan de huidige technologieën op het gebied van digitale marketing. We gaan op zoek naar verbetering aan zowel de uitgeverszijde als de adverteerderszijde. Het doel is om onze kennis, technologie en middelen uit te breiden naar nieuwe gebieden om zo een nieuwe, grensverleggende oplossing te ontwikkelen. Een veelbelovend onderzoeksgebied is het effectiever genereren van nieuwe traffic door adverteerders”, zegt Daniel Surmacz, COO van RTB House. Voor het eerste jaar van het AI Marketing Lab trekt RTB House een bedrag van 5 miljoen dollar uit.

Het vijfjarig jubileum is een bijzondere mijlpaal voor RTB House. Volgens de Financial Times 1000-lijst staat het bedrijf inmiddels in de top 10 van snelst groeiende bedrijven in de technologiesector in Europa. Daarnaast zijn het bedrijf en zijn technologie in 2018 bekroond met een The AIconics Award voor Best Application of AI for Sales & Marketing, die werd uitgereikt in samenwerking met Microsoft. Daarnaast ontving RTB House een Big Innovation Award van de Business Intelligence Group.

Over RTB House
RTB House is een wereldwijde leverancier van state-of-the-art retargeting-technologie voor topadverteerders. Met zijn gepatenteerde, door deep-learning-algoritmen aangedreven advertentie-inkoopengine helpt RTB House adverteerders om meer te verkopen en hun doelen te behalen voor zowel de korte en middellange, als de lange term

RTB House is opgericht in 2012 en draait meer dan duizend campagnes voor bedrijven in meer dan veertig verschillende markten in Europa, Latijns-Amerika, de Asia-Pacific-regio, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf bestaat inmiddels uit meer dan tweehonderd professionals en is groeiende. Ga voor meer informatie naar www.rtbhouse.com.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Kinyi Tsui & Tessa Bron