www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

SAP introduceert C/4HANA voor revolutie in CRM

‘s-Hertogenbosch — 26 juni 2018 SAP lanceert de nieuwe productsuite C/4HANA om customer relationship management te moderniseren. Met deze suite wordt het voor bedrijven mogelijk om het gehele CRM vanuit een centraal punt te managen en een 360-graden klantbeeld te verkrijgen. De oplossing brengt klantdata, machine learning technologieën en microservices samen om zo real-time customer engagement aan te sturen op alle systemen. Hiermee kan een bedrijf excelleren in een economie waarin producten steeds vaker services worden.

SAP C/4HANA helpt bedrijven om hun front office opnieuw vorm te geven en de klant centraal te zetten in ieder proces. Waar eerdere CRM-systemen nog met name om sales draaiden, wordt de focus met deze suite verlegd naar de klant. SAP C/4HANA is een in-memory customer experience suite met geïntegreerde oplossingen voor het managen van klantrelaties in sales, service, marketing en commerce kanalen. Daarnaast werken verschillende onderdelen in een CRM-systeem momenteel vaak nog geïsoleerd van elkaar. De combinatie van deze onderdelen geeft juist meerwaarde aan de klant en hun gepersonaliseerde reis en biedt een transformatie in de CRM-wereld: klanten staan in het middelpunt van een organisatie.

De suite bestaat uit vijf verschillende cloudoplossingen: SAP Marketing Cloud, SAP Sales Cloud, SAP Service Cloud, SAP Commerce Cloud en SAP Customer Data Cloud. Deze cloudoplossingen worden gecombineerd met de ERP-suite SAP S/4HANA en worden aangestuurd door Artificial Intelligence. De reeds bestaande cloudoplossingen hebben een uitgebreide update gekregen voor dit nieuwe portfolio.

Door de verschillende onderdelen van de productsuite verticaal en horizontaal te integreren, waarbij tevens gebruik wordt gemaakt van gegevens uit backend systemen, kan SAP als enige een unieke, intelligente en gepersonaliseerde customer experience bieden over alle kanalen. Dit zorgt voor een geheel nieuwe inrichting van CRM.

SAP Commerce Cloud
In de toekomst blijft de kwaliteit van de cloudoplossingen gewaarborgd door nieuwe releases. Zo krijgt SAP Commerce Cloud de komende tijd ieder kwartaal een nieuwe release en in de toekomst zelfs maandelijks. De laatste release van SAP Commerce Cloud biedt meer mogelijkheden tot personalisatie, een verbeterde zoek- en navigatiefunctie en meer inzicht in de gebruikerssegmenten. Met de releases kunnen klanten snel profiteren van de nieuwste ontwikkelingen binnen CRM.

Mark de Bruijn, VP en Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience, vertelt over de nieuwe productsuite: “Een verbinding maken met klanten is vaak eenvoudig, maar een relatie opbouwen is lastiger. SAP Customer Experience maakt dit voor organisaties mogelijk. Met deze uitbreiding van ons productportfolio zetten we stappen om CRM te revolutioneren. Bij deze nieuwe vorm van CRM moet de klant centraal staan, een consistente ervaring krijgen en moet de nadruk liggen op vertrouwelijke data. Daarnaast kunnen bedrijven blijven werken aan een vertrouwde relatie met de klant, ook nadat zij tot een aankoop zijn overgegaan. De klant neemt de regie over zijn eigen offline én online reis. We verschuiven hiermee van de B2B-markt naar de Me2B-markt van de klant.”

Noot voor de redactie: Bijgaand een foto geschikt voor publicatie.

Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 263.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Lees voor meer informatie de Gold Guide of bezoek www.sap.com.

Marcommit
Arlieke Tammer