Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 111 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Switch Datacenters lanceert plan voor bouw 1.700 m2 wholesale data center in AMS1 campus in Amsterdam

Amsterdam, 21 juni 2018 – Switch Datacenters, een Europese provider van build-to-suit corporate datacenters en enterprise-level colocatie faciliteiten, heeft zijn plannen bekendgemaakt voor de bouw van een nieuw datacenter op het campusterrein van Switch AMS1 in Amsterdam. Het 1.700 m2 grote datacenter krijgt een wholesale bestemming, wat betekent dat het zal worden verhuurd aan een enterprise organisatie, een managed colocatie provider of een cloud provider die een eigen datacenter in Amsterdam wil vestigen.

Het nieuwe datacenter met een afmeting van 1.700 vierkante meter zal door Switch Datacenters worden gebouwd volgens een uiterst energie-efficiënt (gecalculeerde pPUE: 1,04) en zeer redundant uitgevoerd, enterprise-level design. Het datacenter krijgt een 2N power configuratie en is gevestigd in Amsterdam Zuidoost, een gebied met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels. In totaal zijn op de locatie van het nieuwe datacenter 460 dark fiber verbindingen beschikbaar.

In het gebruik biedt het nieuwe datacenter van Switch Datacenters schaalbare power feeds met een capaciteit die modulair kan worden geschaald van 2 MVA naar 10 MVA. De gebruikte koeling technologie resulteert volgens de berekeningen van Switch Datacenters in een ultra-lage, uiterst energie-efficiënte pPUE waarde van 1,04.

Het nieuwe wholesale datacenter in Amsterdam wordt geleverd inclusief 800 vierkante meter kantoorruimte. Deze kantoorruimte kan door Switch Datacenters klant-specifiek worden ingericht, om tegemoet te komen aan specifieke wensen van de enterprise organisatie, managed colocatie provider of cloud provider die het nieuwe datacenter straks gaat betrekken.

“Het nieuw te bouwen datacenter in Amsterdam zal turnkey en klaar voor gebruik worden opgeleverd, waarbij rekening wordt gehouden met de meest veeleisende server vermogensdichtheden,” zegt Gregor Snip, CEO en oprichter van Switch Datacenters, an official member of the OCP community. “Een grote enterprise organisatie, een managed colocatie provider of een grote cloud provider zal met dit datacenter kunnen voldoen aan de allerhoogste eisen op het gebied van beschikbaarheid. Zelfs de meest veeleisende en missie-kritische business applicaties kunnen vanuit dit nieuwe datacenter worden gefaciliteerd. Evenals bij de andere datacenters die wij hebben opgeleverd, zal dit nieuwe datacenter zeer redundant en streng beveiligd worden uitgevoerd met een hoge connectiviteitdichtheid. Daarmee zal de gebruiker gemakkelijk in staat zijn om te voldoen aan enterprise-standaarden zoals ISO 27001 en PCI DSS. ”

Het nieuwe wholesale datacenter in Amsterdam wordt geleverd inclusief 800 vierkante meter kantoorruimte. Deze kantoorruimte kan door Switch Datacenters klant-specifiek worden ingericht.

Gepatenteerde Technologie

Het nieuw te bouwen datacenter in het Switch AMS1 complex zal geschikt zijn voor Open Rack Systemen die gebaseerd zijn op OCP (Open Compute Project) standaarden. Een recent opgeleverde datahal in het naastgelegen retail colocatie datacenter voldoet eveneens aan de eisen die vanuit OCP aan een datacenter worden gesteld. Het nieuw te bouwen datacenter is niet alleen OCP-ready, het is daarnaast tevens geschikt om traditionele hardware equipment te huisvesten.

“OCP is een initiatief dat oorspronkelijk bij Facebook vandaan komt, terwijl andere tech giganten zoals Rackspace, Intel en Microsoft en vele anderen OCP inmiddels eveneens hebben omarmd als het gaat om de inrichting van hardware omgevingen,” zegt Snip. “Onze gepatenteerde, in-huis ontwikkelde koeling technologieën en additionele features bieden tezamen een OCP-ready infrastructuur, terwijl het wholesale datacenter tegelijkertijd nog steeds geschikt is voor traditionele IT infrastructuren. Onze technologiespecificaties met betrekking tot OCP zijn uniek in de markt en zorgen voor verhoogde energie-efficiëntie en operationele kostenbesparing. Daarnaast biedt het de nodige agility ten behoeve van veeleisende applicaties, zowel als het gaat om traditionele IT als OCP-ready hardware omgevingen.”

Een belangrijke innovatie uit de koker van het engineering team van wholesale data center provider Switch Datacenters, is een in eigen huis ontwikkelde en gepatenteerde indirect adiabatische koeling technologie (patent nummer: WO 2017:213497). Deze gepatenteerde technologie wordt gebruik voor datacenter development projecten. Het patent beschrijft ‘een uitvinding gerelateerd aan een datacenter voor IT en/of telecom apparatuur, met name servers, bestaande uit een gebouw met een tussenverdieping bedoeld voor het dragen van IT en/of telecom apparatuur, met name servers,  alsmede koelsystemen voor koeling van IT en/of telecom apparatuur, met name servers, om oververhitting van IT en/of telecom apparatuur tegen te gaan, met name van servers.’

Wholesale versus retail colocatie

Met de bouw van het nieuwe datacenter in Amsterdam zal de bestemming van het Switch AMS 1 complex wijzigen van colocatie retail naar een gemengd gebruik waarin ook dit dedicated datacenter voor een individuele klant een plek krijgt, net als het Switch AMS2 complex van Switch Datacenters in Woerden. In het Switch AMS2 datacenter complex zijn shared colocatie klanten gevestigd, maar heeft ook IBM als wereldwijde cloud services provider bijvoorbeeld een dedicated eigen datacenter. Switch Datacenters verwacht dat het nieuw te bouwen datacenter in Switch AMS1 interessant kan zijn voor vergelijkbare partijen, voor grote cloud services providers maar ook voor enterprises en managed colocatie providers.

“Vanwege een verschuivende marktvraag focust Switch Datacenters zich in toenemende mate op het leveren van wholesale datacenters,” zegt Snip. “Onze enterprise-level, datacenter infrastructuren sluiten nauw aan bij de behoeften van hyperscale cloud providers waaronder IBM. Retail colocatie blijft onderdeel van het portfolio van Switch Datacenters, maar het ontwikkelen van wholesale datacenters wordt in groeiende mate belangrijk voor ons. Het groeiende belang van wholesale wordt bevestigd door recent marktonderzoek (2017 Structure Research study), waarin de verwachting wordt uitgesproken dat de vraag naar retail colocatie de komende jaren afneemt terwijl de vraag naar wholesale juist een vlucht zal nemen.”

Over Switch Datacenters

Switch Datacenters is een Europese aanbieder/operator van carrier-neutrale datacenters, opgericht door enkele veteranen binnen de Nederlandse internet- en hostingindustrie. Het bedrijf ontwikkelt ‘built-to-suit’ corporate datacenters en biedt enterprise level colocatie services aan een klantenportfolio dat zich uitstrekt van het MKB tot aan wereldwijd opererende en welbekende grote cloud spelers. Switch Datacenters levert redundant uitgevoerde (2N) en hoog-beschikbare (100% uptime garantie) datacenter infrastructuur met Tier 4 specificaties aan ISP’s, system integrators (SI’s), cloud service providers (CSP’s) en enterprise klanten.

Het grootste colocatie datacenter van Switch Datacenters (Switch AMS1) is gevestigd op het internetknooppunt in Amsterdam Zuidoost, een omgeving met een hoge dichtheid als het gaat om beschikbare glasvezels (460 in totaal). Dit datacenter heeft een omvang van 8.320 vierkante meter. Het datacenter van Switch Datacenters in Woerden (Switch AMS2) heeft een omvang van 5.500 vierkante meter. Dit datacenter ligt op een afstand van ongeveer 30 kilometer van AMS1, wat de locatie bij uitstek geschikt maakt voor een twin/dual datacenter concept.

Voor meer informatie over Switch Datacenters, ga naar: www.switchdatacenters.com.

Fotomateriaal

Switch Datacenters heeft foto’s ter beschikking die door media rechtenvrij gebruikt kunnen worden. De foto’s kunnen worden gedownload via de Media Kit op de site van Switch Datacenters:

Media contact

Switch Datacenters
Gregor Snip, CEO Switch Datacenters
press@switchdatacenters.com
Laatste van Switch Datacenters
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 111 dagen

Logo KINXX PR
Switch Datacen.. contact

Logo Switch Datacenters

Gregor Snip
  sales@switchdatacenters.com
  www.switchdatacenters.com
Switch Datacen.. sociaal

Switch Datacen.. tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys