www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 22 dagen geleden)
PR: Marcommit

Talend helpt Office Depot Europe met levering vertrouwelijke data

Office Depot Europe gebruikt Talend Data Fabric voor analytics en multichannel customer engagement

Redwood City, Californië en New York, 21 juni 2018Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloudintegratieoplossingen, kondigt aan dat Office Depot Europe gebruik maakt van Talend Data Fabric. De leverancier van kantoorartikelen en -diensten kan met het platform data verzamelen uit diverse operationele systemen, waarbij de geïsoleerde opslagplaatsen worden vervangen door een gecentraliseerde data-hub. Met Data Integration en Data Quality van Talend kan Office Depot Europe de efficiëntie binnen e-commerce verbeteren, terwijl de customer experience wordt versterkt met behulp van predictive analytics.

Office Depot Europe verkoopt allerlei kantoorbenodigdheden aan consumenten in veertien Europese landen: van pen en papier tot kantoormeubelen en computers. Traditioneel gezien werden de producten en diensten vooral offline verkocht, met name via telemarketing. De organisatie is sindsdien overgestapt op een hybride retailmodel, dat offline en online shoppen combineert. Hiervoor was een dataconsolidatie-strategie nodig om alle kanalen te optimaliseren en een 360-graden klantenbeeld aan te leggen. De supplychain data uit diverse backend-systemen was moeilijk te analyseren. Met Talend Data Fabric heeft Office Depot weer vertrouwen in de kwaliteit van hun data en kunnen zij direct inspelen op de snel veranderende markt.

Matt Steell, director of Information & Architecture bij Office Depot vertelt over de verbeteringen dankzij de samenwerking met Talend: “Talend heeft ons geholpen om datagedreven te worden, in plaats van applicatiegedreven. Met het platform kan ons team data gebruiken om de wensen van de klant in kaart te brengen en te zien hoe we het ten opzichte van de concurrentie doen. Met de software van Talend weten we zeker dat er accurate informatie van goede kwaliteit op het juiste moment wordt geleverd. Dit stelt iedereen binnen ons bedrijf, van senior manager tot business analist, in staat om beter gefundeerde beslissingen te nemen.”

Office Depot Europe vermindert ook het aantal gevallen van “shadow IT” doordat zij hun oplossingen hebben gemigreerd naar Talend. Hierdoor kunnen werknemers namelijk zelf de data gebruiken die ze nodig hebben, zonder dat de IT-afdeling hierbij betrokken is. De suite van persoonlijke cloudapplicaties, zoals Talend Data Preparation, zorgt ervoor dat gebruikers direct betrokken zijn bij de data en er zelf op moeten letten dat het op een vertrouwelijke manier gebruikt wordt.

Ciaran Dynes, SVP of Products bij Talend, is trots op de samenwerking: “Office Depot Europe ondergaat een digitale transformatie om interne processen te verbeteren en de concurrentie voor te blijven. We zijn trots dat we Office Depot Europe mogen helpen om data centraal te zetten en te gebruiken als betrouwbare bron om snel op trends in te spelen, zonder dat dit veel tijd kost.”

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is marktleider in cloudintegratieoplossingen en bevrijdt data uit legacy-infrastructuren. Hierdoor kunnen bedrijven data sneller voor zich laten werken. Talend Cloud levert één platform voor data-integratie tussen publieke, private of hybride cloudomgevingen en on premise-omgevingen. Dit resulteert in een betere samenwerking tussen de business en IT-teams. De open, gedegen en elastische architectuur stelt bedrijven in staat om snel marktinnovaties te omarmen. Talend stelt bedrijven in staat om altijd op een kosteneffectieve manier te voldoen aan de eisen van gebruikers, use cases en toenemende data-volumes.

De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1.500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals GE, HP inc. en Domino’s. Daarnaast is Talend door diverse analisten en publicaties benoemd als leider, zoals Forbes, InfoWorld en SD Times. Voor meer informatie: www.talend.com of www.twitter.com/talend

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Annelies Heuvelmans
talend@marcommit.nl

Frankrijk
:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Verstreken tijd: 2 jaar en 22 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4