www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam behoudt sterk momentum en versterkt partnerschap met HPE

Winst als eerste bedrijf de ‘Momentum Technology Partner of the Year 2018 – Data and Analytics Solutions Award’ van HPE; uitgeroepen tot meest gebruikte third-party availability-partner

UTRECHT - Veeam® Software, marktleider op het gebied van Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise™, is de winnaar van de eerste Hewlett-Packard Enterprise (HPE) Momentum Technology Partner of the Year 2018 – Data and Analytics Solutions Award, die wordt uitgereikt aan de beste aanbieders van high-availability opslag en databescherming in de branche. De award markeert de erkenning van Veeam binnen het HPE-partnership en vormt een impuls voor de komende lancering van de integratie van Veeam Hyper-Availability-oplossingen in HPE’s internationale supply chainprocessen en –systemen.

“Deze award erkent het goede jaar dat Veeam heeft gehad als het gaat om klantadoptie,” zegt Peter McKay, co-CEO en bestuursvoorzitter bij Veeam. “Ons partnerprogramma heeft een jaar-op-jaar groei van drie cijfers gerealiseerd en we verwachten dat dit succes zal doorzetten als we ons bij meer programma’s zoals dat van HPE aansluiten. Het succes van ons partnerschap met HPE en het algehele succes van Veeam als bedrijf onderstrepen de toegevoegde waarde die klanten kunnen realiseren door de combinatie van vooraanstaande technologieën voor hybride-IT-omgevingen.”

HPE laat met deze award zien dat Veeam vooroploopt in opslag- en databeveiligingsoplossingen en dat het zich al lange tijd inzet voor het HPE Partner Ready Program”, zegt Milan Shetti, General Manager Storage and Big Data bij HPE. “Samen richting we ons op het aanbieden van vooraanstaande IT-oplossingen en zo hebben we al meerdere successen mogen delen.”

De award werd aangekondigd tijdens de HPE Global Partner Summit in Las Vegas en is een voorbeeld van één van de mijlpalen in de uitbreiding en het succes van het partnerschap tussen Veeam en HPE. Om deze trend voort te zetten en aan de hoge verwachtingen van de klant te blijven voldoen, zijn er verschillende verbeteringen aan het partnerschap aangebracht.

Integratie in internationale supply chain van HPE – De hyper-availability-oplossingen van Veeam zullen geïntegreerd worden in de internationale supply chainprocessen en –systemen van HPE. Hierdoor krijgt elke HPE-klant toegang tot Veeam-oplossingen. Gezamenlijke klanten profiteren van een efficiënter aankoopproces omdat ze bij één partner kunnen kopen en het biedt channel-partners een extra prikkel om Veeam te verkopen via het HPE-ecosysteem.

“In slechts achttien maanden zijn er meer dan 1.800 kansen benut via het partnerschap van Veeam en HPE”, zegt Carey Stanton, Vice President of Global Alliances bij Veeam. “Dat is het resultaat van een sterk partnerschap dat klanten in staat stelt om complete hyper-availability-oplossingen van Veeam en HPE aan te schaffen via HPE en de channel-partners. Hyper-availability is nu een eis voor elk modern bedrijf en ons partnerschap maakt het klanten makkelijker dan ooit om aan die eis te voldoen.”

Succes na overname Nimble voortzetten en channel nieuw leven inblazen – HPE Nimble en Veeam bouwen aan hun succesverhaal en maken het makkelijker dan ooit om hun geïntegreerde oplossingen te kopen, ondersteunen en verkopen.

Omer Asad, General Manager bij HPE Nimble Storage: “Hoewel Nimble een onafhankelijk bedrijf is, had het een zeer succesvolle go-to-market-activiteit met Veeam. Ook na de acquisitie door HPEis onze relatie en go-to-market-synergie erg sterk gebleven. De integratie tussen onze twee oplossingen biedt de channel de mogelijkheid om aan strikte RTO- en RPO-eisen te voldoen. Onze geïntegreerde oplossing stelt klanten in staat om snel een sandbox-omgeving de bouwen uit storage-snapshots of kopieën, voor dev/test-, probleemoplossing-, back-up, en DR-verificatie-activiteiten. Dat alles zonder de prestaties van hun productieworkloads te beïnvloeden.”

Veeam als onderdeel van HPE GreenLake – Als antwoord op de vraag van klanten zal Veeam ook beschikbaar zijn via HPE’s next-generation on-premises consumption-diensten. Hierdoor hebben klanten toegang tot de hyper-availability-oplossingen van Veeam samen met andere IT-oplossingen van HPE. Zo kunnen klanten profteren van pay-per-use IT-oplossingen.

“HPE GreenLake biedt een geweldige dienst aan klanten die behoefte hebben aan pay-per-use IT-oplossingen”, zegt Scott Ramsay, Vice President of Consumption & Managed Services bij HPE Pointnext. “Door Veeam’s bekroonde hyper-availability-oplossingen toe te voegen aan onze diensten hebben gezamenlijke klanten snel toegang tot de beste technologie om hun back-up-processen te stroomlijnen terwijl ze kosten verminderen en IT-productiviteit verhogen.”

HPE Education Center biedt nieuwe Veeam-trainingen aan – Met deze holistische cursussen kunnen klanten het maximale halen uit hun Veeam-investering en zich laten opleiden door een HPE-expert die ze vertrouwen. HPE biedt nu ook de Veeam Certified Engineer-cursus (VMCE) en certificaten aan als onderdeel van hun opslagcursus, waaronder ook de HPE 3PAR StoreServ Storage-cursus, de HPE StoreOne Systems-cursus en de HPE Nimble Storage-cursus vallen. Dit is in aanvulling op het HPE Hybrid IT-curriculum en andere opties zoals Linux, VMware en Microsoft.

Kijk voor meer informatie op het partnerschap tussen Veeam en HPE op https://www.veeam.com/nl

Over Veeam Software
Veeam is wereldwijd marktleider in Intelligent Data Management for the Hyper-Available Enterprise. Het Veeam Hyper-Availability Platform is de meest complete oplossing om klanten te helpen op hun reis naar het automatiseren van databeheer en het garanderen van beschikbaarheid van data. Veeam heeft wereldwijd meer dan 300.000 klanten, waaronder 75 procent van de Fortune 500- en 58 procent van de Global 2000-bedrijven. Veeam’s klanttevredenheidsscores zijn 3,5 keer hoger dan het branchegemiddelde en behoren daarmee tot de top van de sector. Het wereldwijde ecosysteem van Veeam omvat 55.000 channelpartners, Cisco, HPE en NetApp als exclusieve resellers en bijna 19.000 cloud- en serviceproviders. Veeam heeft zijn hoofdkantoor in Baar, Zwitserland, en kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter via @veeam.