Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Frost & Sullivan benoemt TomTom Telematics tot ‘Fleet Telematics Company of the Year’

Amsterdam, 20 juni 2018 - TomTom (TOM2) Telematics is door Frost & Sullivan benoemd tot 2018 European Fleet Telematics Company of the Year. De recente innovaties op het gebied van connected car en fleet management speelden beiden een cruciale rol in de benoeming.

Het internationale adviesbureau voor zakelijke groei prijst TomTom Telematics voor het ontwikkelen van diverse oplossingen die zowel bijdragen aan optimale efficiëntie voor bestuurders, alsmede helpen om operationele kostenbesparingen voor klanten te maximaliseren.

TomTom Telematics kreeg speciale erkenning voor twee baanbrekende oplossingen: de connected car-diensten voor lease- en autoverhuurbedrijven én de recent vernieuwde fleet management-oplossing, genaamd WEBFLEET.

“Het succes van TomTom Telematics is een direct gevolg van de inspanningen om producten en bijbehorende diensten te koppelen aan een uitzonderlijke eindklantervaring,” zegt Sailesh Mohan, Senior Research Analist bij Frost & Sullivan.

“Het open, cloudgebaseerde TomTom Telematics Platform ondersteunt een breed aanbod van slimme mobiliteitsoplossingen en biedt aanzienlijke mogelijkheden voor schaalbaarheid en maatwerk. Met een voortdurende toewijding aan innovatie en betrouwbaarheid, ervaart het bedrijf een indrukwekkend groeitraject in de Europese voertuigtelematica-industrie.”

TomTom Telematics connected car diensten leveren een centraal overzicht van voertuigdata voor eigenaren van wagenparken met meerdere merken. Dit biedt voordelen voor de meest uiteenlopende sectoren, waaronder lease- en autoverhuurbedrijven en het levert tegelijkertijd applicaties die het leven van bestuurders net wat makkelijker maken.

De Software-as-a-Service (SaaS) oplossing, WEBFLEET, is eerder dit jaar volledig vernieuwd. Met nieuwe aanpassingsmogelijkheden en bijgewerkte architectuur is het nu mogelijk om nog sneller aanvullende functionaliteiten en partnerapplicaties te ontwikkelen.

Thomas Schmidt, Managing Director bij TomTom Telematics, voegt toe: “We zijn verheugd met de erkenning voor deze prestigieuze prijsuitreiking. De voortdurende ontwikkeling van ons Service Platform, en de investeringen in ons bredere productportfolio, zijn ons onderscheidend vermogen om waarde, efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen te realiseren voor commerciële wagenparkbeheerders en aanbieders van autodiensten.”

EINDE

943 KB jpg Frost_Sullivan

Over TomTom
TomTom ontwikkelde het gebruiksvriendelijke navigatiesysteem; één van de meest invloedrijke uitvindingen aller tijden. Sindsdien is het bedrijf gegroeid van een startup tot een wereldwijd technologiebedrijf.

TomTom ontwerpt en ontwikkelt innovatieve navigatieproducten, software en diensten die honderden miljoenen applicaties wereldwijd mogelijk maken. Dit zijn onder meer toonaangevende locatiegebaseerde kaartentechnologieën, ingebouwde navigatieoplossingen voor auto’s, navigatiesystemen en -apps, en de meest geavanceerde voertuigtelematica- en connected car-diensten.

Door de R&D-expertise te combineren met organisatie- en technologiepartnerships, blijft TomTom de toekomst vormgeven en leiden op het gebied van autonoom rijden, smart mobility en slimmere steden.

Met een hoofdkantoor in Amsterdam en kantoren in 37 landen, biedt TomTom geavanceerde digitale kaarten die 142 landen dekken. De zeer gedetailleerde en realtime TomTom Traffic-informatiedienst bereikt meer dan vijf miljard mensen in 69 landen.

Meer informatie is te vinden op: www.tomtom.com

TomTom Telematics
is een businessunit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van voertuigtelematica-oplossingen in de wereld met meer dan 826.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2017.

Meer informatie is te vinden optomtom.com/telematics
Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomWebfleet

Over Frost & Sullivan
Frost & Sullivan, de Growth Partnership Company, werkt samen met klanten om visionaire innovaties te stimuleren die wereldwijde uitdagingen en daaraan gerelateerde groeimogelijkheden aanpakken en die bedrijven op de huidige markt kunnen maken of breken.

Het “Growth Partnership” ondersteunt klanten bij het benutten van deze kansen en het integreren van twee hoofdelementen die visionaire innovatie bevorderen: De Geïntegreerde Waardepropositie en de Partnerschapsinfrastructuur.

De Geïntegreerde Waardepropositie ondersteunt klanten in alle fasen van hun reis naar visionaire innovatie: onderzoek, analyse, strategie, visie, innovatie en implementatie.

De Partnerschapsinfrastructuur is volkomen uniek omdat het de basis vormt waarop visionaire innovatie mogelijk wordt. Dit omvat 360 graden onderzoek, uitgebreide dekking in de branche, beste carrièrepraktijken evenals de wereldwijde voetafdruk van meer dan 40 kantoren. Al meer dan 50 jaar ontwikkeltFrost & Sullivan groeistrategieën voor opkomende bedrijven in de wereldwijde top 1000, de publieke sector en de investeringsgemeenschap. Is uw organisatie voorbereid voor de volgende grote golf van brancheconvergentie, ontwrichtende technologie, toenemende concurrentie, megatrends, baanbrekende best practices, veranderende klantdynamiek en opkomende economieën?

TomTom Telematics Persdesk
Naomi van Duin