Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 6 verbetert stabiliteit en beveiliging voor productieomgevingen

Amsterdam, 20 juni 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 6.10. Deze nieuwste update van het Red Hat Enterprise Linux 6 platform bevat onder andere oplossingen voor de recentelijk ontdekte Spectre en Meltdown beveiligingslekken. Klanten kunnen de migratie naar Red Hat Enterprise Linux verder makkelijker plannen dankzij de geüpdatete Pre-upgrade Assistant, Red Hat Upgrade Tool en de bijbehorende documentatie.

Deze versie bevat ook een Red Hat Enterprise Linux 6.10 basis-image om bedrijven te helpen hun Red Hat Enterprise Linux 6-workloads gemakkelijker te migreren naar op containers gebaseerde applicaties. Deze cloud-native workloads kunnen vervolgens op een moderner platform geïmplementeerd en onderhouden worden, waaronder Red Hat Enterprise Linux 7, Red Hat Enterprise Linux Atomic Host en Red Hat OpenShift Container Platform.

Red Hat Enterprise Linux 6.10 markeert de overgang van de levenscyclusfase Maintenance Support 1 naar Maintenance Support 2. Om ervoor te zorgen dat klanten kunnen vertrouwen op een stabiele omgeving voor de rest van de Red Hat Enterprise Linux 6-levenscyclus, zijn alleen kritieke beveiligingsupdates en dringende problemen die de bedrijfsvoering kunnen verstoren,  aangepakt. Voorbeelden hiervan zijn de toevoeging van op retpoline gebaseerde mitigaties voor de Spectre/Meltdown-kwetsbaarheden, een bijgewerkte GNU Compiler Collection (GCC) en rebased gcc-libraries-pakketten.

Beschikbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 6.10 is per direct beschikbaar voor alle Red Hat-klanten met een actief Red Hat Enterprise Linux-abonnement.

Quote
Gunnar Hellekson, senior director, Product Management, Red Hat Enterprise Linux en Red Hat Virtualization bij Red Hat

“Het succes van open source in het datacenter gaat niet alleen over innovatie en integratiegemak. Het vereist ook ondersteuning voor de IT-levenscyclus. En die gaat verder dan de hypecyclus van een technologie. Met Red Hat Enterprise Linux 6.10 laten wij als Red Hat onze toewijding zien voor stabiliteit en voorspelbaarheid door onze 10-jarige levenscyclus. Deze belofte geeft organisaties het vertrouwen dat hun productieplatformen ondersteund blijven en de benodigde stabiliteits- en beveiligingsupdates ontvangen voor het hosten van missiekritieke workloads.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Dit persbericht is ook online beschikbaar: https://www.lubbersdejong.nl/voor-de-pers/red-hat/nieuwe-versie-red-hat-enterprise-linux-6-verbetert-stabiliteit-en-beveiliging-voor-productieomgevingen/

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.