www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 163 dagen geleden)

Rittal toont nieuwe IT-koelsystemen op de CEBIT

Cooling voor alle edge-scenario’s – van los rack tot volledig datacenter

• Wereldprimeur – een hybride systeem met 35 kW koelvermogen
  • Andere highlights: systemen op basis van koudemiddel met vermogens van 20 kW en 35 kW en een nieuwe generatie watergekoelde IT-koelsystemen voor omgevingen met een hoge luchtvochtigheid
  • De hoge redundantie zorgt voor de hoge betrouwbaarheid die voor edge-systemen noodzakelijk is.
Met de nieuwe vermogensklassen 20 kW en 35 kW breidt Rittal zijn assortiment IT-koelsystemen op basis van koudemiddel uit. Voor de IT-koeling ondersteunt Rittal daardoor nu vermogensklassen van 3 kW - 55 kW. Als wereldprimeur levert Rittal bovendien een hybride uitvoering met 35 kW, die indien nodig een indirecte vrije koeling inschakelt en daardoor bijzonder energie-efficiënt is. De compacte koelsystemen zijn ook verkrijgbaar in een uitvoering met hoge redundantie. Zij voldoen aan de hoge eisen die moderne IT-infrastructuren, zoals moderne edge-computingsystemen, aan betrouwbaarheid stellen om een permanente gegevensstroom te waarborgen.

Hybride systeem voor natuurlijke koeling naar wens
De innovatieve Liquid Cooling Package (LCP) DX/FC Hybrid heeft zowel een koudemiddelcircuit (DX = Direct Expansion) als een afzonderlijk watercircuit (CW = Cold Water). Afhankelijk van de buitentemperatuur kan dit systeem het benodigde koelvermogen zo zeer efficiënt genereren. Omdat het koelaggregaat bij lage temperaturen automatisch de indirecte vrije koeling gebruikt, is dit een bijzonder economisch systeem voor omgevingen met lage tot gemiddelde omgevingstemperaturen. De basis hiervoor is een externe hybride condensor waarin een vrije koeling is geïntegreerd. Door gebruik te maken van indirecte vrije koeling, nemen de bedrijfskosten af.

Efficiënte, ruimtebesparende koudemiddelsystemen
De nieuwe LCP DX-systemen voor rijkoeling hebben een koelvermogen van 20 kW en 35 kW en zijn geschikt voor kleine en middelgrote omgevingen. Beide apparaten zijn invertergeregeld, maken een op de IT afgestemde koeling mogelijk en regelen de serverintredeluchttemperatuur zeer nauwkeurig met een maximale afwijking van ongeveer twee Kelvin. De constante aanpassing van het koelvermogen aan het vermogensverlies optimaliseert het energieverbruik voor de koeling en resulteert in lagere exploitatiekosten voor de IT.

Met het dakmontage-koelaggregaat kan een ruimtebesparende rackkoeling met IT-typische “front-to-back”-luchtgeleiding ook in kleinere vermogensklassen tot 3 kW worden uitgevoerd.

Het IT-koelaggregaat LCU DX heeft dezelfde compacte constructie en is in de vermogensklassen 3 en 6,5 kW ook in een redundante uitvoering verkrijgbaar. De interne unit wordt ruimtebesparend gemonteerd tussen het 19“-niveau en de zijwand.

Dit voor maximale betrouwbaarheid ontwikkelde systeem heeft twee externe units, maar slechts één interne unit. In de interne unit is een warmtewisselaar met twee koelcircuits, twee voedingen en twee afzonderlijke regelingen ingebouwd. Een automatische storings- en bedrijfsurenomschakeling verhoogt de veiligheid in IT-omgevingen die 24 uur per dag in gebruik zijn. Het systeem leidt eventuele storingsmeldingen door naar het Rittal CMC III monitoringsysteem. Omdat het losse rack gericht wordt gekoeld, en niet de ruimte, realiseren ondernemingen een maximale energie-efficiëntie.

High Performance Cooling met water
De watergebaseerde LCP CW-koelsystemen voor rack- en rijkoeling zijn een andere aggregatenklasse. Ook hier breidt Rittal zijn bestaande assortiment uit met aggregaten voor hoge IT-vermogensklassen. Het koelvermogen bedraagt maximaal 55 kW op een oppervlak van slechts 0,36 m², zodat de beschikbare ruimte in het datacenter optimaal wordt benut. Door hoge wateraanvoertemperaturen stijgt het aandeel van de indirecte vrije koeling, waardoor de bedrijfskosten dalen. Het systeem is geschikt in combinatie met een warmtepomp, omdat de LCP CW glycoluitvoeringen hoge waterretourtemperaturen genereren.

Gebruik bij hoge luchtvochtigheid
Andere bijzondere kenmerken zijn bijvoorbeeld een verbeterd condensmanagement dankzij een nieuwe druppelafscheider die in enkele modellen van de serie LCP Inline CW wordt gebruikt. Daarom is dit systeem ideaal voor omgevingen met een hoge luchtvochtigheid of lage wateraanvoertemperaturen. Dankzij een nieuwe Plug & Play-bevestiging kunnen ventilatoren bovendien zonder gereedschap worden vervangen.

Innovatieve cooling voor alle IT-scenario’s
Op de CeBIT toont Rittal het brede scala aan toepassingen – van los rack via edge tot aan High Performance Cooling – van de nieuwe koelsystemen. Bezoekers kunnen hier bijvoorbeeld het compacte koelsysteem LCU DX in een Secure Edge Data Center in de praktijk ervaren.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Natuurlijke koeling naar wens: de nieuwe LCP DX/FC Hybrid heeft zowel een koudemiddelcircuit als een afzonderlijk watercircuit. Bij lage temperaturen wordt automatisch de indirecte vrije koeling gebruikt. De basis van dit economische systeem bestaat uit een externe hybride condensor waarin een vrije koeling is geïntegreerd.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Verstreken tijd: 2 jaar en 163 dagen
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti