Datum: (7 dagen oud)
PR: LEWIS

Konica Minolta introduceert nieuw A4 zwart-wit portfolio

Amsterdam, 14 juni 2018 - Konica Minolta introduceert een nieuw portfolio met A4 zwart-wit printers, All in One-systemen en multifunctionele printers (MFP's). Met verbeterde prestaties en moderne interfaces voor een probleemloze bediening, levert het portfolio de betrouwbaarheid, kwaliteit en kosteneffectiviteit voor een reeks compacte A4-systemen. Dit nieuwe portfolio omvat alles van uiterst flexibele MFP's van enterprise-klasse tot kosteneffectieve standaardprintoplossingen voor kleinere kantoren en voldoet aan alle vereisten voor zwart-wit imaging-taken.

A4-oplossingen - bizhub 4052 en bizhub 4752 MFP's
De nieuwe A4-modellen van Konica Minolta zijn de opvolgers van de huidige bizhub 4050 en 4750. Ze delen de IT5-architectuur met Konica Minolta’s A3-systemen en bieden via identieke interfaces dezelfde functionaliteit en vertrouwde gebruikersbeleving. Net als hun A3-familieleden bieden de nieuwe A4 MFP's volledige ondersteuning voor zowel server- als embedded toepassingen en cloudconnectoren, waardoor de gebruikersinterface (UI) eenvoudiger kan worden aangepast. De bizhub 4052 en 4752 zijn de eerste A4-systemen van Konica Minolta met dubbelzijdige scaninvoer. Daarmee worden de prestaties van de voorgangers verbeterd met hogere duplex-scansnelheden tot 94 ipm.

Het grotere geheugen (standaard 2 GB / max. 4 GB) maakt een snellere bediening mogelijk. En de nieuwe modellen ondersteunen ook de connectiviteit van mobiele apparaten, waaronder NFC om gebruiksvriendelijke functies zoals touch-to-print, touch-to-scan, touch-to-authenticate en touch-to-pair mogelijk te maken. Diensten zoals AirPrint, Google Cloud Print en Mopria zijn standaard beschikbaar.

All in One-systemen voor dagelijks gebruik – bizhub 3622 en bizhub 4422
De nieuwe bizhub 3622 en bizhub 4422 All in One-systemen zijn een betaalbare, compacte optie voor klanten die een print-, kopieer-, scan- en faxfunctionaliteit nodig hebben, maar zonder de behoefte aan speciale aanpassingen. Daar waar de 36 ppm bizhub 3622 een ideale out-of-the-box MFP-oplossing voor kleinere kantoren of werkgroepen in het MKB vormt, is de 44 ppm bizhub 4422 geschikt voor veeleisende situaties met hogere snelheden, meer invoeropties, een 4,3 inch lcd-touchscreen met een intuïtieve gebruikersinterface en andere, meer geavanceerde functies. Beide printers bieden ook extra mogelijkheden zoals een optionele barcode of IPDS-functie. De bizhub 3622 is standaard uitgerust met Wi-Fi en is daarmee geschikt voor kleinere kantooromgevingen die vaak over een beperktere netwerkinfrastructuur of minder opties voor toegang tot een nabijgelegen Ethernet-verbinding beschikken. De bizhub 3622 is de opvolger van de bizhub 3320, terwijl de bizhub 4422 de bizhub 4020 vervangt.

Betaalbare zwart-wit printers – bizhub 3602P, bizhub 4402P en bizhub 4702P
De nieuwe A4 zwart-witprinters zijn ontworpen voor kleine kantoren en het thuiskantoor. Of gemengde omgevingen met A3-systemen op grote afdelingen voor enterprise-klanten waarnaast ook individuele printers nodig zijn. Deze modellen zijn ideaal voor klanten die een betrouwbare, hoge kwaliteit nodig hebben dat bovendien kosteneffectief is. De nieuwe modellen zijn de opvolgers van de bizhub 3301P/4000P/4700P. Elk ervan is ontworpen om aan verschillende behoeften te voldoen: de bizhub 3602P biedt een “out-of-the-box”-oplossing voor klanten die geen andere opties voor papierinvoer of andere functionaliteit gebruiken. Vergeleken met het vorige model biedt de 3602P met 36 ppm (33 ppm bij de 3301P) een hogere printsnelheid en standaard Wi-Fi-connectiviteit. De bizhub 4402P is een ideaal systeem voor klanten die hogere printsnelheden van 44 ppm (40 ppm bij de 4000P) en een breder scala aan papierinvoermogelijkheden nodig hebben. Dankzij meer RAM-geheugen en snellere processoren dan hun voorgangers garanderen alle systemen hogere prestaties. En andere opties zoals een barcode- of IPDS-functie vergroten niet alleen de inzetbaarheid, maar maken ook mobiel printen mogelijk. De 47 ppm bizhub 4702P is het systeem bij uitstek voor klanten die snel en ook via USB willen printen. Dit model biedt daarnaast een grotere papiercapaciteit dan de bizhub 4402P (cassette voor 550 vel in plaats van 250 vel).

De bizhub 4052, bizhub 4752, bizhub 4422, bizhub 3602P, bizhub 4402P, bizhub 4702P en de bizhub 3622 zijn vanaf nu verkrijgbaar.

414 KB jpg bizhub 4052 location.jpg
114 KB jpg bizhub 4052 studio picture.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd zo’n 43.300 werknemers (stand juni 2016) realiseerde Konica Minolta Inc. een netto-omzet van circa 7,8 miljard euro in het boekjaar 2015-2016.

Ga naarwww.konicaminolta.nlenwww.konicaminolta.euvoor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op:www.konicaminolta-images.com