www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 50 dagen geleden)
PR: Marcommit

Logistiek dienstverlener B+S Logistik groeit snel in e-commerce dankzij Descartes pixi* Warehouse Management-oplossing

Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiekintensieve organisaties, maakt bekend dat B+S Logistik (B+S GmbH Logistik und Dienstleistungen), een toonaangevende Duitse logistiek dienstverlener, het portfolio heeft uitgebreid met nieuwe business-to-consumer-diensten. Het bedrijf gebruikt daarvoor het pixi*-warehousemanagementsysteem (WMS) van Descartes, waarmee het order-fulfilment ondersteunt voor bedrijven in onder andere mode/kleding en levensmiddelendistributie.

image

“Na één jaar is ongeveer vijftien procent van onze business B2C-e-commerce en een combinatie van omnichannel B2B/B2C-commerce”, zegt Manuel Unkel, CEO van B+S Logistik. “Door het gebruik van het Descartes pixi*-WMS en de multi-order-picking-mogelijkheden zijn we in staat om dagelijks tussen de twee- en tienduizend pakketzendingen te verwerken.”

Om pieken in koopgedrag van eindklanten – inherent aan de markten die zij bedienen – op te vangen, heeft B+S Logistik flexibiliteit en schaalbaarheid nodig. Met het systeem van Descartes zijn klanten snel en kosteneffectief in het WMS op te nemen. De implementatie van het WMS bij het bedrijf kostte slechts acht weken. Het systeem levert nu robuuste mogelijkheden voor het volledige e-commerce-fulfilment-proces van orderontvangst tot en met pick, pack & ship, en van itembeschikbaarheid tot en met tracking.

Het Descartes pixi*-WMS is een flexibele cloudoplossing voor efficiënt e-commerce-fulfilment en warehouse-management. De oplossing is geschikt voor online pure-players, traditionele retailers en producenten, B2B-groothandels en logistiek dienstverleners als B+S Logistik, die hun WMS-processen voor e-commerce-order-fulfilment kunnen automatiseren en informatie kunnen uitwisselen met hun ERP- en financiële systemen. Het Descartes pixi*-WMS helpt bedrijven bij het verbeteren van de productiviteit en het reduceren van kosten door het vrachtproces te automatiseren, orderfouten nagenoeg te elimineren, het aantal pakketten per chauffeur te verhogen en de verwerking van retourgoederen te stroomlijnen.

“Wij zijn blij dat onze oplossing zo’n belangrijke rol speelt in de snelle groei van e-commerceactiviteiten bij B+S Logistik”, zegt Dirk Haschke, vicepresident Sales & Ecommerce Operations van Descartes. “E-commerce blijft zorgen voor groei in de zakelijke en consumentenmarkt. Het Descartes pixi*-WMS en ons team van experts helpen klanten bij het inspelen op hun operationele en technologische eisen, zodat ze hun e-commerceactiviteiten nationaal en internationaal kunnen exploiteren.” Een video met meer achtergrond over B+S Logistik is beschikbaar op https://ecommerce.descartes.com/.

Over B+S Logistik & Dienstleistungen
B+S Logistik is al meer dan zestien jaar actief in Duitsland en Europa. Het bedrijf werd in april 2001 opgericht door Stefan Brinkmann en Hans Dieter Schürmeyer, en ontwikkelde zich tot een van de meest toonaangevende logistiek dienstverleners van Duitsland. B+S Logistik positioneert zich als een betrouwbare partner met duidelijke structuren, transparante en kostenefficiënte processen, flexibiliteit en een passie voor logistiek, vooral op het gebied van promoties en contractlogistiek. Om klanten optimaal te bedienen, heeft het bedrijf zeven locaties in Duitsland met meer dan 200.000 vierkante meter aan opslag. B+S Logistik is ook actief in de haven van Hamburg, de grootste vrachthaven van Duitsland, en heeft een vloot van 60 trucks (huif-, box-body- en koelwagens). Dat stelt het bedrijf in staat om competitieve en kosteneffectieve logistieke diensten te leveren. Meer informatie is te vinden op http://www.b-slogistik.de/.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com. Volg ons op LinkedIn en Twitter voor de meest recente informatie.
Laatste van Descartes
Descartes breidt last mile-dienstverlening uit met overname GreenMile

Descartes neemt Portrix Logistics Software over

Superfood retailer KoRo in zee met Descartes om aan hoge ordervolumes te voldoen
Verstreken tijd: 3 jaar en 50 dagen

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo devolo
Logo Unisys
Logo Banking Circle