www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!

Turn-key edge-datacenter voor succesvolle digitalisering

Rittal presenteert edge-computing voor belangrijke industrieën

• Rittal als systeemaanbieder voor IT-infrastructuur op de CeBIT in hal 12
  • Nieuwe IT snel, veilig en economisch opbouwen en uitbreiden
  • Turn-key en betrouwbare IT-systemen voor alle edge-scenario’s –
    van Smart Industry tot aan Smart Mobility.

Voor tal van industrieën presenteert Rittal op de CeBIT 2018 innovatieve edge-computingsystemen. Voorgeconfigureerde en modulair opgebouwde systemen helpen ondernemingen bij het snel, veilig en economisch opbouwen van nieuwe IT-infrastructuren op bijna elke locatie. De behoefte aan nieuwe datacenters wordt gestimuleerd door de digitale transformatie en het toenemende belang van gegevens als productiefactor. Hierdoor neemt niet alleen de hoeveelheid gegevens toe, maar stijgt ook de vraag naar snel beschikbare gegevens bij de ontstaansbron. Slimme toepassingen in alle branches – van Smart Healthcare tot aan Smart Finance – vragen om korte latentietijden, een continue beschikbaarheid van gegevens en systeembrede veiligheid. Daarbij komen branchespecifieke eisen, zoals een bijzonder hoge fysieke bescherming in zware productieomgevingen. Edge-datacenters voldoen in een groot aantal toepassingsgebieden aan deze eisen.

Edge in de praktijk: Smart Industry
De digitalisering verandert de maakindustrie: om de voordelen van de toenemende automatisering door intelligente robots en genetwerkte machines in de productie volledig te benutten, zijn IT-systemen nodig. Sensoren genereren constante gegevensstromen. Door de gegevens te analyseren, kunnen ondernemingen productieprocessen optimaliseren, producteigenschappen testen en verbeteren of Predictive Maintenance-scenario’s voorbereiden.

Op de CeBIT toont Rittal op het deel “Smart Industry” toepassingssituaties met de focus op de digitalisering van industriële omgevingen. Hier ervaren ondernemingen hoe zij een fail-safe datacenter met hoge beschermklasse binnen of buiten de productiehal opbouwen als er door een moderne productie-installatie (“Smart Factory”) lokaal meer IT-capaciteit nodig is.

Smart Finance voor veilige banktransacties
Onderwerpen zoals cryptovaluta, blockchain of girale transacties stimuleren de innovaties in de financiële sector. Om de bijbehorende nieuwe technologieën te gebruiken, zijn veilige en krachtige IT-systemen nodig. Edge-datacenters in een strategische nabijheid van financiële dienstverleners maken de kortste reactietijden en een veilige automatisering van transacties mogelijk.

Rittal biedt edge- en cloud-datacenters die voldoen aan alle eisen van de financiële sector tot aan High Performance Computing (HPC).

Smart Mobility: slim van A naar B
Ontwikkelingen zoals autonome voertuigen, carpoolingplatforms of intelligente logistieke software veranderen de manier waarop mensen en goederen van het ene punt naar het andere worden vervoerd. Ook de luchtvaart- en spoorwegindustrie digitaliseren in toenemende mate hun dienstverlening voor meer efficiëntie, veiligheid en punctualiteit. Voor deze en toekomstige toepassingen hebben ondernemingen moderne IT-infrastructuren nodig die in staat zijn om grote hoeveelheden gegevens in real time direct te verwerken op locaties zoals logistieke hubs, Smart Cities of luchthavens. Voor deze decentrale opbouw van IT-capaciteiten zijn edge-datacenters geschikt. Alleen zij bieden de korte latentietijden die nodig zijn voor een real-time communicatie tussen IT-systemen onderling.

Op de CeBIT toont Rittal samen met IBM het Scalable Modular Data Center (SMDC). Dit edge-systeem is verkrijgbaar met 2, 4 of 6 racks en wordt geleverd als turn-key datacenter.

Slimme oplossingen voor een betere gezondheid
In de gezondheidszorgbranche bestaat nu al een intelligent netwerk tussen apotheken, ziekenhuizen, verzekeringen en zorgaanbieders. De daar opgeslagen patiëntgegevens vereisen een hoge beschikbaarheid van de gegevens en een maximale bescherming tegen toegang door onbevoegden. In operatiekamers moeten artsen kunnen vertrouwen op juiste en snel beschikbare gegevens, terwijl het bij diagnostische beelden belangrijk is om zelfs grote hoeveelheden gegevens op verschillende locaties snel te kunnen verwerken. Een edge-datacenter kan deze vertrouwelijke informatie met hoge capaciteit direct ter plaatse verwerken en biedt een zeer hoge mate van veiligheid.

Met Micro Data Center Level E presenteert Rittal een IT-omgeving met maximale fysieke bescherming inclusief toegangscontrole en brandbeveiliging.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Met het Secure Edge Data Center (SEDC) biedt Rittal samen met de partners ABB en HPE een turn-key systeem voor datacenters dat speciaal is ontwikkeld voor de ruwe industriële omgevingen.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Eerder van Rittal bv
Persberichten van donderdag 21 november 2019
Insight wint Best Software License Partner of the Year tijdens Channel Awards 2019

Samenwerking Relined Fiber Network en Van de Beek Kabels en Leidingen

SymfonyCon Amsterdam: Smile en SensioLabs versterken hun alliantie voor ontwikkeling Symfonie

MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

Extreme Networks erkend als Gartner Peer Insights Customers’ Choice for Data Center Networking 2019

Veeam: In 2020 is cloud de ‘new normal’ en neemt het belang van security verder toe

LogRhythm breidt marketingteam uit met Chief Marketing Officer en Vice President of Product

Klanten van Gerhard Schubert GmbH printen specifieke onderdelen voor verpakkingsmachines met behulp van Ultimaker

Newion versterkt het team met John Sjölander

Curvature zet met partnerprogramma Third Party Maintenance breder in de markt

DPA-whitepaper helpt functionaris gegevensbescherming in professionaliseringsslag

Nederlandse consument loopt voorop met kennis van blockchain

Orange versterkt positie internationale positie in retail met ThousandEyes partnership

Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

Nieuwe Kaspersky Sandbox automatiseert bescherming tegen geavanceerde bedreigingen

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Rittal bv contact

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com