www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2480 volgers blijven op de hoogte!
PR: Edelman

BT introduceert nieuwe wereldwijde managed service met Cisco SD-WAN

Klanten profiteren van een volledige wereldwijde managed service die flexibiliteit voor cloud inzet verbetert en digitale transformatie versnelt

BT lanceert vandaag wereldwijd een nieuw software defined wide area network (SD-WAN) managed service met Cisco SD-WAN-technologie. Deze aankondiging breidt het Cisco portfolio binnen BT verder uit, met diensten zoals op Cisco gebaseerde software defined networking (SDN)- en network functions virtualisation (NFV)-oplossingen voor enterpriseklanten.

BT Connect Cisco SD-WAN biedt klanten een helder overzicht van datastromen in hun WAN, zodat ze het verkeer kunnen optimaliseren naar hun zakelijke wensen. Hiermee creëren klanten een balans tussen prestaties en kosten. De verbeterde controle verlaagt het risico tijdens het migreren van toepassingen en data naar de cloud. Het wordt wereldwijd aangeboden als een managed service, gebouwd op BT’s verfijnde organisatiemogelijkheden. Dit biedt een volledige routekaart van Cisco-technologie gecombineerd met de vaardigheden en ervaring van een toegewijd ‘centre of excellence’ om klanten te helpen hun SD-WAN te ontwikkelen, leveren en verbeteren.

BT's organisatiemogelijkheden zijn een essentieel onderdeel van de nieuwe service. Hiermee kan data afkomstig uit het hele hybride netwerk gecorreleerd worden. Dit geeft een volledig beeld van incidenten en oorzaken om de dagelijkse werking van het netwerk effectief te beheren.

BT biedt een allesomvattend in-life management en een toonaangevend rapportage- en analyticspakket aan met de service, samen met een aantal SD-WAN-beveiligingsoplossingen om cyberdreigingen op te vangen. Het toegewijde team van BT ondersteunt klanten gedurende de volledige ontwikkeling van hun netwerk met vaardigheden, systemen en processen die specifiek ontwikkeld zijn om de snelheid en flexibiliteit te leveren die klanten van hun SDN- en NFV-services verwachten. Dit team biedt kennis over zowel de ‘underlay’-netwerken van klanten, bijvoorbeeld hun bestaande MPLS- en internetservices, als hun op SDN gebaseerde overlay-services.

Dankzij BT's kennis over verfijnde technologieën, toepassingsprestatiebeheer, geavanceerde routing en beveiliging gecombineerd met zijn organisatieplatform, kan BT klanten snel helpen problemen in hun netwerken te identificeren en verhelpen. Optionele pilots zijn beschikbaar om klanten te helpen belangrijke succesfactoren te identificeren die uniek zijn voor hun deployments.

De introductie van vandaag versterkt BT's strategische samenwerking met Cisco. Dit volgt enkele maanden nadat het bedrijf plannen aankondigde om zijn aanbod uit te breiden met twee nieuwe op Cisco-gebaseerde oplossingen:
  • een customer premise equipment virtualisation solution beheerd door BT (BT Connect Edge);
  • een softwareplatform voor netwerkautomatisering en organisatie dat BT- en Cisco-technologie (BT Connect Services Platform) integreert.
Met oog op de toekomst en de samenwerking met Cisco, blijft BT investeren in een programma met functies voor de managed service. Vroege deploymentopties verbeteren de flexibiliteit van het netwerk voor klanten. Dit omvat Cisco SD-WAN als een virtual network function (VNF) binnen het Connect Services Platform, dat draait op Cisco's Enterprise Network Compute System (ENCS)-platform, en een geïntegreerde Cisco-oplossing waarbij SD-WAN-functionaliteit in de router zelf is ingebouwd. Zo is de klant voorzien van een single edge device-oplossing. BT gaat intelligente netwerkcontrole bieden aan klanten, ongeacht hun bestaande connectiviteitsleveranciers, beheerd via hetzelfde organisatieplatform.

Keith Langridge, vicepresident van network services bij BT, zegt: “Meer dan 90 procent van BT's wereldwijde WAN-klanten gebruiken Cisco-technologie en het merendeel vraagt ons om het te beheren. De aankondiging van vandaag geeft hen een keuze tussen een fysiek of gevirtualiseerd Cisco SD-WAN-aanbod geleverd als managed services, ondersteund door onze uitstekende beveiligingsreferentie.”

“We beschikken over veel kennis en ervaring met het ontwikkelen van hybride netwerken en een wereldwijde infrastructuur ontwikkeld voor de levering van SD-WAN- en NFV-services. Organisaties die hun eerste stap naar SD-WAN willen nemen, kunnen er zeker van zijn dat ze met BT beschikken over een gevestigde, betrouwbare Cisco-partner die hen professioneel advies kan geven over services om veilige en betrouwbare hybride netwerken te plannen, ontwikkelen en evolueren.”

Scott Harrell, senior vicepresident en general manager, Enterprise Networking Business, Cisco, zegt: "BT biedt het volledige aanbod Cisco op SD-WAN gebaseerde oplossingen als managed services aan - op wereldwijde schaal. Cisco SD-WAN, gebouwd op Viptela-technologie,is een geweldig voorbeeld van hoe op intent gebaseerde netwerken de blauwdruk voor netwerken aan het veranderen is."

De nieuwe managed service wordt geïntroduceerd binnen BT's brede Dynamic Network Services-programma, ontwikkeld om klanten meer keuze, veiligheid, weerbarstigheid, service en lenigheid te bieden bij de uitrol van netwerken gebaseerd op de recentste SDN- en NFV-technologieën.

EINDE

Voor meer informatie:

BT
Boris Kaapke, Public Relations
E-Mail: boris.kaapke@bt.com

Edelman
Sarah Darweesh, Senior Account Executive
Tel. + 31 20 5042 502
E-Mail: sarah.darweesh@edelman.com

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van 's werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit vier klantgerichte divisies: Consumer, Enterprise, Global Services en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2018, rapporteerde BT Group een omzet van 23.723miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.616miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie http://www.btplc.com/.

Volg BT op:
Web: Our blog
Twitter: @bt_global
LinkedIn: BT for Global business
Laatste van BT
2 okt 2019 BT sluit nieuw contract met spaanse overheid en verbindt kantoren wereldwijd met elkaar

18 jul 2019 BT tilt netwerk van Schindler naar hoger niveau

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl