Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Krakeling Communicatie

Genesys versnelt en versimpelt compliance GDPR voor PureCloud-klanten

Naarden, 6 juni 2018 - Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel customer experience en contact center oplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van een nieuwe API voor het PureCloud platform die de compliance faciliteert voor de nieuwe General Data Protection Regulation (GDPR). Met deze API kunnen organisaties die PureCloud gebruiken efficiënter verzoeken van klanten verwerken zoals die voortkomen uit de GDPR.

Met GDPR hebben inwoners van de EU een aantal nieuwe rechten voor een grotere controle over hun persoonlijke informatie terwijl organisaties aansprakelijk zijn voor de bescherming van die gegevens. Individuen heb het recht op toegang tot hun eigen gegevens en kunnen verzoeken om: een kopie van hun persoonlijke gegeven om te zien wat de organisatie bijhoudt, verwijdering van hun persoonlijke gegevens of het mee kunnen nemen van hun gegevens.

De PureCloud GDPR API heeft een selfservice-functie zodat organisaties grote aantallen verzoeken van klanten snel en direct kunnen verwerken binnen het PureCloud-platform. Met de PureCloud GDPR API kunnen organisaties automatisch de belangrijkste verzoeken van klanten met gemak en zelfvertrouwen verwerken.

Gestroomlijnde GDPR Compliance
Genesys stelt de nieuwe API beschikbaar in alle regio’s en gaat daarmee verder dan de minimale eisen van de wet. GDPR is van toepassing op de de persoonlijke informatie van personen binnen en uit de EU maar bedrijven daarbuiten moeten ook aan deze regelgeving voldoen wanneer zij persoonlijke informatie verzamelen, opslaan en gebruiken van een inwoner van de EU. Daarom adviseert Genesys ondernemingen om te profiteren van de nieuwe API, als proactieve maatregel en voor het vertrouwen van eindklanten ten aanzien van de bescherming van data en privacy.

“‘Privacy by Design’, een essentieel onderdeel van GDPR, betekent dat iedere organisatie die persoonlijke gegevens verwerkt altijd een prioriteit maakt van privacy en bescherming van gegevens,” zegt Olivier Jouve, executive vice president of Genesys PureCloud. “Dat principe is eigen aan het PureCloud-platform dat ontworpen is voor het bewaren van de vertrouwelijkheid, integriteit en privacy van gevoelige gegevens.”

Volgens GDPR moeten organisaties verzoeken over persoonlijke gegevens binnen 30 dagen afhandelen. Met de nieuwe API kunnen gebruikers van het PureCloud platform ruim binnen de verplichte periode dergelijke verzoeken in gang zetten en afronden. Toegang tot persoonlijke gegevens kan in principe al binnen 1-2 werkdagen, het verwijderen of anonimiseren van gegevens na een GDPR ‘vergeet mij’-verzoek in minder dan 14 dagen.

Daarnaast zorgt de PureCloud GDPR API voor een bevestiging dat het verzoek succesvol is afgerond. Dit vormt voor de organisatie de registratie van de afronding of een elektronisch rapport met persoonlijke gegevens.

Ook voor andere regels en standaarden
Het PureCloud-platform is een unified, alles-in-één oplossing voor customer engagement en zakelijke communicatie die gemakkelijk is in gebruik en snel toe te passen. Een echte cloud-oplossing, gebaseerd op miroservices architectuur: het PureCloud-platform is flexibel, open, rijk aan functionaliteit en gebouwd voor snelle innovatie. Organisaties hebben daarmee een toekomstvaste oplossing die snel meeschaalt met de klantengroei.

Naast GDPR is het PureCloud-platform ook compliant met diverse andere regels en standaarden voor gegevensbescherming waaronder HIPAA, voor medische informatie, PCI DSS, voor verwerking van creditcards en ISO27001.

Genesys heeft ook procedures opgesteld voor bedrijven die gebruik maken van de

PureConnect en PureEngage platforms voor compliance met GDPR. Voor beide platforms staat voor het begin deze zomer geautomatiseerde GDPR-tools in de planning.

======

Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht. Bezoek genesys.com op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn en het Genesys-blog.

Linda Hilberdink
Genesys Nederland
linda.hilberdink@genesys.com

Ingrid Wong
Krakeling Communicatie
ingrid.wong@krakelingcommunicatie.nl
Eerder van Genesys
4 sep 2019 Onderzoek in de praktijk: 80% van de werkgevers is niet bezorgd over onethisch gebruik van AI – maar zou dat wel moeten zijn

8 aug 2019 Internationaal Customer Experience Event van Genesys in Amsterdam

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl