Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 37 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Rolf Lange verruilt financiële sector voor Data Science-divisie van ORTEC

Zoetermeer, 4 juni 2018 – ORTEC, dienstverlener op het gebied van optimalisatietechnologie, data analytics en kunstmatige intelligentie, heeft Rolf Lange (44) aangesteld als Directeur Technologie voor haar data science-activiteiten. Lange richt zich onder meer op het versterken van ORTEC’s diensten- en productportfolio op het gebied van data science.

Lange startte zijn carrière in 1996, na een studie econometrie aan de Erasmus Universiteit, als productmanager bij ORTEC. In 2005 stapte hij over naar ABN Amro. Na een carrière van dertien jaar in de financiële wereld, bij achtereenvolgens ABN Amro, Fortis, BNP Paribas en Cardano, keert hij nu terug naar zijn eerste werkgever, bij de groep die zich richt op data science.

Lange: “Het is geweldig om terug te zijn op het oude nest. ORTEC is echt een voorloper op het gebied van data analytics en kunstmatige intelligentie en de organisatie heeft in haar 37-jarige bestaan enorm veel expertise opgebouwd. Aan mij de eer om hier nog meer focus in aan te brengen en deze kennisvoorsprong verder uit te bouwen. Het omzetten van deze kennis in maximale strategische waarde voor het bedrijfsleven is daarbij een belangrijke doelstelling, net als het versterken van partnerships met technologie-aanbieders zoals Microsoft en IBM. Ook zal ik onze banden met universiteiten aanhalen en wetenschappelijk onderzoek op het gebied van data science stimuleren.”

Impact van data science
Het nieuwe technologiehoofd van ORTEC kijkt er vooral naar uit om zich dagelijks met de waarde-creërende mogelijkheden van data science bezig te houden. “Als ik zie hoe ver veel technieken nu al gevorderd zijn en welke impact deze hebben op organisaties, word ik daar heel enthousiast van. Voor een bedrijf in de voedselindustrie heeft ORTEC bijvoorbeeld een herkenningstechniek ontwikkeld die zelfstandig glutenvolle zaden detecteert in een enorme hoeveelheid zaden. Dat gaat zorgvuldiger en sneller dan een mens ooit zal kunnen, wat voor de organisatie een enorme efficiëntieslag oplevert. Ook in andere sectoren, zoals de medische wereld, staan bijzondere dingen te gebeuren. Er zijn bijvoorbeeld steeds meer mensen die hun DNA laten analyseren. De inzichten die hier uit voortkomen worden nu al ingezet om individuele patiënten de juiste medicijnen voor te schrijven. Ik verwacht dat we komende jaren echt de impact van data science op onze samenleving gaan zien. Het is geweldig dat ik onderdeel kan uitmaken van deze ontwikkeling.”

Over ORTEC
ORTEC combineert al sinds 1981 data met wiskunde en geavanceerde IT-oplossingen om klanten te helpen betere beslissingen te nemen en daarmee efficiënter, voorspelbaarder, effectiever en duurzamer te worden. ORTEC ondersteunt toonaangevende organisaties in onder meer de logistieke, financiële, retail-, travel-, zorg- en leisure-sector bij hun data-gedreven transformatie. ORTEC is een Nederlandse onderneming met 900 werknemers op 19 kantoren wereldwijd. ORTEC Data Science is een divisie binnen ORTEC gericht op data analytics en kunstmatige intelligentie.
Laatste van ORTEC
Nederlandse consument verkeert in grote onzekerheid over financiële situatie

ORTEC mede-oprichter Gerrit Timmer (62) wordt Chief Science Officer, Rik Boer (54) volgt hem op als Chief Financial Officer

Rolf Lange verruilt financiële sector voor Data Science-divisie van ORTEC
Verstreken tijd: 2 jaar en 37 dagen

Logo Lubbers De Jong
ORTEC contact

Logo ORTEC

info@ortec.com
  ortec.com/nl-nl
ORTEC sociaal

ORTEC tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4