www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 177 dagen geleden)

Rittal op de CeBIT 2018

Smart systems voor alle edge-scenario’s

Op de CeBIT in hal 12 presenteert Rittal op een oppervlak van 500 m2 turn-key en absoluut betrouwbare IT-infrastructuursystemen voor alle edge-scenario’s. Samen met partners zoals ABB en HPE toont Rittal toekomstgerichte edge-systemen – van Smart Industry tot aan Smart Mobility. Rittal is exposant “d!conomy”, topspreker op de “d!talk”-conferentie en Key Note Speaker bij de opening van het CeBIT Cloud & Data Center Summit.

Rittal op de CeBIT 2018
Als systeemaanbieder presenteert Rittal op de CeBIT 2018 branchespecifieke edge-systemen – van Smart Industry en Smart Mobility tot aan Smart Healthcare.

In 2019 zouden edge-IT-systemen al 40 procent van de gegevens van het internet der dingen kunnen verwerken en analyseren. Andere schattingen gaan ervan uit dat uiterlijk 2025 ongeveer 60% van de cloud servers zich in edge-datacenters zal bevinden.

Hoe toekomstgerichte edge-systemen er in de praktijk uitzien, toont Rittal op de CeBIT 2018. Onder het motto “Discover the Edge” kunnen bezoekers op de stand edge-systemen ervaren – van Smart Industry via Smart Mobility en Smart Healthcare tot aan Smart Finance. Rittal speelt daarmee in op de digitale transformatie van economie en maatschappij. Deze transformatie voltrekt zich zowel in de industrie als in de gezondheidszorg, de logistiek, de overheid en in alle infrastructuurgebieden van steden.

“Ondernemingen in alle branches staan wat de digitalisering betreft voor verschillende uitdagingen. Met onze hybrid cloud package oplossingen helpen wij ondernemingen om de door hen benodigde IT-infrastructuur snel, eenvoudig en economisch te realiseren. Hierdoor profiteren ondernemingen langdurig van de voordelen die innovatieve systemen voor edge-datacenters bieden.”, aldus Andreas Keiger, Executive Vice President Global Business Unit IT bij Rittal GmbH.

Edge in de praktijk: slimme systemen
Zo presenteert Rittal samen met de partners ABB en HPE op het gebied van “Smart Industry” toepassingen die vooral zijn gericht op de digitalisering van industriële omgevingen. Hier ervaren ondernemingen hoe zij een fail-safe datacenter met hoge beschermklasse binnen of buiten de productiehal opbouwen als er door een moderne productie-installatie (“Smart Factory”) lokaal meer IT-capaciteit nodig is.

Op het deel “Smart Healthcare” kunnen bezoekers zich laten informeren over de uitdagingen die de digitalisering voor ondernemingen in de gezondheidszorg met zich mee brengt. Bezoekers krijgen hier antwoorden op vragen over hoe gevoelige patiëntgegevens in de zorg betrouwbaar kunnen worden beveiligd.

De verwerking van grote hoeveelheden gegevens voor intelligente technologieën zoals autonoom rijden en verkeersregelsystemen moet veilig en vooral snel zijn. Een hoge beschikbaarheid van gegevens met geringe latentietijden zo dicht mogelijk bij de gegevensbron is daarom van essentieel belang. In het deel “Smart Mobility” vinden bezoekers hier passende systemen voor.

Innovatieve koelsystemen met hoge betrouwbaarheid
Om ervoor te zorgen dat de IT-systemen in datacenters betrouwbaar en storingsvrij werken, is ook een krachtige koeling noodzakelijk. Op de CeBIT toont Rittal een compleet spectrum nieuwe IT-koelsystemen – van losse racks tot aan een volledig datacenter voor een IT-koeling die is afgestemd op de behoefte. Hiertoe behoren koelsystemen op basis van koudemiddel met vermogens van 20 kW, hybride systemen (met indirecte vrije koeling) met koelvermogens van 35 kW en een nieuwe generatie watergekoelde IT-koelsystemen.

Smart Talks over slimme systemen
In aanvulling op de exposities geven deskundigen dagelijks korte lezingen over Smart Mobility, Smart Retail en Smart Finance. In het CeBIT-conferentieprogramma “d!talk” is Rittal bovendien topspreker met lezingen over trendthema’s zoals “Open Compute Infrastructure – Open Hardware. Open Software. Open Future.” en “The Greenest Datacenter in Europe: Lefdal Mine Datacenter Norway” op de Expert Stage in hal 12. Een van de hoogtepunten is de Key Note Speech “Discover the Edge – Smart Solutions. Real Business.” van Andreas Keiger bij de opening van de CeBIT Cloud & Data Center Summit op 13 juni om 10:45 uur in de Center Stage Hal 12.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Verstreken tijd: 2 jaar en 177 dagen
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft