www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Rittal op de CeBIT 2018

Smart systems voor alle edge-scenario’s

Op de CeBIT in hal 12 presenteert Rittal op een oppervlak van 500 m2 turn-key en absoluut betrouwbare IT-infrastructuursystemen voor alle edge-scenario’s. Samen met partners zoals ABB en HPE toont Rittal toekomstgerichte edge-systemen – van Smart Industry tot aan Smart Mobility. Rittal is exposant “d!conomy”, topspreker op de “d!talk”-conferentie en Key Note Speaker bij de opening van het CeBIT Cloud & Data Center Summit.

Rittal op de CeBIT 2018
Als systeemaanbieder presenteert Rittal op de CeBIT 2018 branchespecifieke edge-systemen – van Smart Industry en Smart Mobility tot aan Smart Healthcare.

In 2019 zouden edge-IT-systemen al 40 procent van de gegevens van het internet der dingen kunnen verwerken en analyseren. Andere schattingen gaan ervan uit dat uiterlijk 2025 ongeveer 60% van de cloud servers zich in edge-datacenters zal bevinden.

Hoe toekomstgerichte edge-systemen er in de praktijk uitzien, toont Rittal op de CeBIT 2018. Onder het motto “Discover the Edge” kunnen bezoekers op de stand edge-systemen ervaren – van Smart Industry via Smart Mobility en Smart Healthcare tot aan Smart Finance. Rittal speelt daarmee in op de digitale transformatie van economie en maatschappij. Deze transformatie voltrekt zich zowel in de industrie als in de gezondheidszorg, de logistiek, de overheid en in alle infrastructuurgebieden van steden.

“Ondernemingen in alle branches staan wat de digitalisering betreft voor verschillende uitdagingen. Met onze hybrid cloud package oplossingen helpen wij ondernemingen om de door hen benodigde IT-infrastructuur snel, eenvoudig en economisch te realiseren. Hierdoor profiteren ondernemingen langdurig van de voordelen die innovatieve systemen voor edge-datacenters bieden.”, aldus Andreas Keiger, Executive Vice President Global Business Unit IT bij Rittal GmbH.

Edge in de praktijk: slimme systemen
Zo presenteert Rittal samen met de partners ABB en HPE op het gebied van “Smart Industry” toepassingen die vooral zijn gericht op de digitalisering van industriële omgevingen. Hier ervaren ondernemingen hoe zij een fail-safe datacenter met hoge beschermklasse binnen of buiten de productiehal opbouwen als er door een moderne productie-installatie (“Smart Factory”) lokaal meer IT-capaciteit nodig is.

Op het deel “Smart Healthcare” kunnen bezoekers zich laten informeren over de uitdagingen die de digitalisering voor ondernemingen in de gezondheidszorg met zich mee brengt. Bezoekers krijgen hier antwoorden op vragen over hoe gevoelige patiëntgegevens in de zorg betrouwbaar kunnen worden beveiligd.

De verwerking van grote hoeveelheden gegevens voor intelligente technologieën zoals autonoom rijden en verkeersregelsystemen moet veilig en vooral snel zijn. Een hoge beschikbaarheid van gegevens met geringe latentietijden zo dicht mogelijk bij de gegevensbron is daarom van essentieel belang. In het deel “Smart Mobility” vinden bezoekers hier passende systemen voor.

Innovatieve koelsystemen met hoge betrouwbaarheid
Om ervoor te zorgen dat de IT-systemen in datacenters betrouwbaar en storingsvrij werken, is ook een krachtige koeling noodzakelijk. Op de CeBIT toont Rittal een compleet spectrum nieuwe IT-koelsystemen – van losse racks tot aan een volledig datacenter voor een IT-koeling die is afgestemd op de behoefte. Hiertoe behoren koelsystemen op basis van koudemiddel met vermogens van 20 kW, hybride systemen (met indirecte vrije koeling) met koelvermogens van 35 kW en een nieuwe generatie watergekoelde IT-koelsystemen.

Smart Talks over slimme systemen
In aanvulling op de exposities geven deskundigen dagelijks korte lezingen over Smart Mobility, Smart Retail en Smart Finance. In het CeBIT-conferentieprogramma “d!talk” is Rittal bovendien topspreker met lezingen over trendthema’s zoals “Open Compute Infrastructure – Open Hardware. Open Software. Open Future.” en “The Greenest Datacenter in Europe: Lefdal Mine Datacenter Norway” op de Expert Stage in hal 12. Een van de hoogtepunten is de Key Note Speech “Discover the Edge – Smart Solutions. Real Business.” van Andreas Keiger bij de opening van de CeBIT Cloud & Data Center Summit op 13 juni om 10:45 uur in de Center Stage Hal 12.

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4it.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Eerder van Rittal bv
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cisco
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl