www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 94 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Forrester Total Economic Impact onderzoek: maritiem transportbedrijf behaalt 80% ROI met low-code platform Thinkwise

Met keuze voor Thinkwise is maritiem transportbedrijf klaar voor digitale transformatie

Apeldoorn, 31 mei 2018 – Het vervangen van de verouderde ERP-maatwerksoftware door de low-code modelgedreven software van Thinkwise heeft een maritieme transportorganisatie een Return On Investment (ROI) van 80 procent opgeleverd. Dit blijkt uit een rapport van het marktonderzoeksbureau Forrester dat een Total Economic Impact (TEI) onderzoek deed naar de potentiële ROI voor bedrijven die software realiseren met Thinkwise.

Volgens het rapport van Forrester heeft de bevraagde maritieme transportorganisatie zijn financiële en boekhoudfuncties effectiever en efficiënter gemaakt door de Thinkwise ERP-oplossing te implementeren. Met de keuze voor de low-code ERP-oplossing legt het transportbedrijf de basis voor de toekomst. Zij kunnen nu probleemloos inspelen op veranderingen in de markt, onder andere door het gebruik van portals, en verder groeien als organisatie. Het bedrijf is hierdoor goed voorbereid op zijn digitale transformatie.

Forrester heeft een onafhankelijke kosten-batenanalyse gemaakt met de volgende uitkomsten.

Gekwantificeerde opbrengst

Administratieve efficiëntie: Met de oude ERP-oplossing moesten vertegenwoordigers handmatig containers voor het vervoeren van ladingen voor klanten reserveren via het online systeem Odyssey. Vervolgens werd een formulier genereerd met alle informatie over de ladingMet Thinkwise integreerde de organisatie zijn ERP-systeem direct met dit boekingssysteem, waardoor het proces van uploaden, verrijken en berekenen van kosten werd geautomatiseerd. Mede hierdoor hoefde het administratieve personeel niet uitgebreid te worden, ondanks de groei van de organisatie en het leveren van nieuwe diensten in nieuwe havens. Deze efficiëntieslag zorgde ervoor dat er niet vier fte in dienst genomen hoefde te worden over een periode van drie jaar, wat gelijk staat aan een besparing van $ 333.007,-.

Financiële efficiëntie: De automatisering van de facturering en boekingsreconciliatie hebben de efficiëntie van de financiële afdeling sterk verbeterd. Toen de organisatie een nieuwe terminal-dienst startte, hoefde het bedrijf geen extra financiële fte in te zetten om de toegenomen werkzaamheden op te vangen. Met deze efficiëntieslag bespaarde de organisatie $307.126,- over een periode van drie jaar.

Geen maatwerk- en licentiekosten: Als het bedrijf voor het ontwikkelen van de ERP-oplossing in zee was gegaan met een traditionele ERP-pakketleverancier in plaats van met de low-code softwareontwikkelaar Thinkwise, dan was een aanzienlijke investering in maatwerk nodig geweest om dezelfde functionaliteit te realiseren. Of het bedrijf had zijn werkwijze fundamenteel moeten veranderen om binnen het rigide kader van een pakketoplossing te passen. De low-code softwareoplossing die ontwikkeld is rond de lopende bedrijfsactiviteiten heeft de organisatie $187.854,- bespaard over een periode van drie jaar.

Kosten-batenanalyse
De kosten-batenanalyse van Forrester over een periode van drie jaar komt uit op een totale opbrengst van $827.987,-  en kosten van $458.803,-. Dit resulteert in een Netto Contante Waarde (NCW) van $369.184,- en een ROI van 80 procent voor het maritieme transportbedrijf. Bovendien was het break even punt al binnen 1,5 jaar bereikt.

Het volledige TEI-rapport van Forrester is hier te downloaden.

Over Thinkwise
Thinkwise is leverancier van een eigen low-code ERP-softwareplatform waarmee eenvoudig en snel bedrijfssoftware gerealiseerd wordt die nooit meer verouderd. Deze flexibel aanpasbare software is altijd direct beschikbaar voor Windows, web en mobiele toepassingen en draait gegarandeerd op toekomstige technologieën. Naast het realiseren van bedrijfssoftware verkoopt Thinkwise zijn platform ook in licentievorm aan softwareleveranciers die hiermee eigen softwareoplossingen voor hun klanten realiseren. Thinkwise is opgericht in 2002 en heeft vestigingen in Apeldoorn, Rotterdam en Eindhoven. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.nl.
Laatste van Thinkwise
Backbown versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Cito maakt strategische keuze voor toekomstbestendige software van Thinkwise
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 3 jaar en 94 dagen

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN