www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 42 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Forrester Total Economic Impact onderzoek: maritiem transportbedrijf behaalt 80% ROI met low-code platform Thinkwise

Met keuze voor Thinkwise is maritiem transportbedrijf klaar voor digitale transformatie

Apeldoorn, 31 mei 2018 – Het vervangen van de verouderde ERP-maatwerksoftware door de low-code modelgedreven software van Thinkwise heeft een maritieme transportorganisatie een Return On Investment (ROI) van 80 procent opgeleverd. Dit blijkt uit een rapport van het marktonderzoeksbureau Forrester dat een Total Economic Impact (TEI) onderzoek deed naar de potentiële ROI voor bedrijven die software realiseren met Thinkwise.

Volgens het rapport van Forrester heeft de bevraagde maritieme transportorganisatie zijn financiële en boekhoudfuncties effectiever en efficiënter gemaakt door de Thinkwise ERP-oplossing te implementeren. Met de keuze voor de low-code ERP-oplossing legt het transportbedrijf de basis voor de toekomst. Zij kunnen nu probleemloos inspelen op veranderingen in de markt, onder andere door het gebruik van portals, en verder groeien als organisatie. Het bedrijf is hierdoor goed voorbereid op zijn digitale transformatie.

Forrester heeft een onafhankelijke kosten-batenanalyse gemaakt met de volgende uitkomsten.

Gekwantificeerde opbrengst

Administratieve efficiëntie: Met de oude ERP-oplossing moesten vertegenwoordigers handmatig containers voor het vervoeren van ladingen voor klanten reserveren via het online systeem Odyssey. Vervolgens werd een formulier genereerd met alle informatie over de ladingMet Thinkwise integreerde de organisatie zijn ERP-systeem direct met dit boekingssysteem, waardoor het proces van uploaden, verrijken en berekenen van kosten werd geautomatiseerd. Mede hierdoor hoefde het administratieve personeel niet uitgebreid te worden, ondanks de groei van de organisatie en het leveren van nieuwe diensten in nieuwe havens. Deze efficiëntieslag zorgde ervoor dat er niet vier fte in dienst genomen hoefde te worden over een periode van drie jaar, wat gelijk staat aan een besparing van $ 333.007,-.

Financiële efficiëntie: De automatisering van de facturering en boekingsreconciliatie hebben de efficiëntie van de financiële afdeling sterk verbeterd. Toen de organisatie een nieuwe terminal-dienst startte, hoefde het bedrijf geen extra financiële fte in te zetten om de toegenomen werkzaamheden op te vangen. Met deze efficiëntieslag bespaarde de organisatie $307.126,- over een periode van drie jaar.

Geen maatwerk- en licentiekosten: Als het bedrijf voor het ontwikkelen van de ERP-oplossing in zee was gegaan met een traditionele ERP-pakketleverancier in plaats van met de low-code softwareontwikkelaar Thinkwise, dan was een aanzienlijke investering in maatwerk nodig geweest om dezelfde functionaliteit te realiseren. Of het bedrijf had zijn werkwijze fundamenteel moeten veranderen om binnen het rigide kader van een pakketoplossing te passen. De low-code softwareoplossing die ontwikkeld is rond de lopende bedrijfsactiviteiten heeft de organisatie $187.854,- bespaard over een periode van drie jaar.

Kosten-batenanalyse
De kosten-batenanalyse van Forrester over een periode van drie jaar komt uit op een totale opbrengst van $827.987,-  en kosten van $458.803,-. Dit resulteert in een Netto Contante Waarde (NCW) van $369.184,- en een ROI van 80 procent voor het maritieme transportbedrijf. Bovendien was het break even punt al binnen 1,5 jaar bereikt.

Het volledige TEI-rapport van Forrester is hier te downloaden.

Over Thinkwise
Thinkwise is leverancier van een eigen low-code ERP-softwareplatform waarmee eenvoudig en snel bedrijfssoftware gerealiseerd wordt die nooit meer verouderd. Deze flexibel aanpasbare software is altijd direct beschikbaar voor Windows, web en mobiele toepassingen en draait gegarandeerd op toekomstige technologieën. Naast het realiseren van bedrijfssoftware verkoopt Thinkwise zijn platform ook in licentievorm aan softwareleveranciers die hiermee eigen softwareoplossingen voor hun klanten realiseren. Thinkwise is opgericht in 2002 en heeft vestigingen in Apeldoorn, Rotterdam en Eindhoven. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.nl.
Laatste van Thinkwise
Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Thinkwise is opgenomen als koploper in technologie in SPARK Matrix: Low-Code Application Development Platforms 2020

Thinkwise benoemt Aad van Schetsen tot international channel manager voor groei in het buitenland
Verstreken tijd: 2 jaar en 42 dagen

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4