Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 36 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Eaton introduceert modulaire PLC XC300 voor slimme automatiseringsconcepten

Zaltbommel, 29 mei 2018 - De nieuwe modulaire PLC XC300 van powermanagementbedrijf Eaton stelt machine- en systeembouwers in staat compacte modulaire, moderne automatiseringsconcepten tot leven te brengen – vooral in combinatie met het XN300 I/O-systeem en het XV300 touchpanel. Door de snelle cyclustijden en uitgebreide communicatiemogelijkheden wordt een hoge productiviteit gegarandeerd voor machines. Dankzij de verschillende interfaces is de controller geschikt als universeel en flexibel dataknooppunt voor een grote verscheidenheid aan toepassingen. In modulaire machines, netwerkinstallaties en productieconcepten laat de XC300, door zijn hoge flexibiliteit, zijn pluspunten zien.

Een geïntegreerde OPC-server maakt gestandaardiseerde gegevensoverdracht in M2M-communicatie mogelijk, waardoor naadloze integratie in de automatiseringsarchitectuur mogelijk wordt en een eenvoudige weg naar Industry 4.0 wordt gecreëerd. Het Linux-gebaseerde systeem is geprogrammeerd met CODESYS 3 en ondersteunt een groot aantal en veelgebruikte interfaces en veldbus protocollen, van CANopen, easyNet en Modbus RTU via EtherCAT, Modbus TCP, Ethernet/IP tot en met OPC UA/Scada.

De controller maakt het mogelijk om drie verschillende ethernet netwerken, op basis van verschillende netwerkadressen, te gebruiken. Zo kunnen bijvoorbeeld afzonderlijke netwerken worden ingesteld voor mobiele, M2M- en SCADA-communicatie. Op die manier kunnen de beveiligings- en prestatieaspecten optimaal op het netwerk worden afgestemd. De controller levert ook een eigen voeding via vier I/O-kanalen.

Geïntegreerde webservers ondersteunen CODESYS 3-visualisatie en apparaatbeheer, met HTML5-mogelijkheid voor weergave op smartphones en tablets. Bestaande programma's en bibliotheken worden ondersteund voor alle XC- en XV-apparaten, waardoor herontwikkelingstijd en bijbehorende kosten worden bespaard. Ze kunnen, voor serieproductie, via een microSD-kaart of een USB-stick, snel en eenvoudig naar andere apparaten worden gekopieerd.

Eaton past, om apparatuur en systemen te beschermen tegen onbevoegde toegang, de meest recente communicatie- en beveiligingsnormen toe. De XC300 ondersteunt zowel cryptografische authenticatie mechanismen (TLS/IPSec), als op certificaten gebaseerde autorisatie.

Net als bij het XN300 I/O-systeem wordt de controller XC300 stevig op de DIN-rail vastgeklikt. Aan één XC300 kunnen maximaal 32 XN300 modules gekoppeld worden. Het praktische installatieconcept en de steekklemaansluitingen maken installatie in de meest krappe ruimtes eenvoudig en voormontage van installaties mogelijk. De XC300 en XN300 remote I/O-systemen creëren een compacte, ruimtebesparende unit, terwijl het XV300-paneel, met zijn capacitieve multi-touch display met hoge resolutie, HMI-visualisatie verwerkt.

De visualisatiesoftware van Eaton Galileo en de XN300 Assist softwaretool ondersteunen samen met de CODESYS programmeersoftware bestaande en nieuwe automatiseringssystemen en maken een snelle en eenvoudige uitvoering van projecten mogelijk.

1.1 MB jpg XC300_1.jpg
1.3 MB jpg XC300_2.jpg

Over Eaton
Eaton’s Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2017 een omzet realiseerde van $20,4 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical.

Voor meer informatie:

Yellow Communications
Audrey Brugman
eaton@yellow-communications.com
www.yellow-communications.com
Laatste van Eaton
Slim noodverlichtingssysteem Eaton in nieuwe distributiehal vanHaren

Eaton zet in op vergroten veiligheid in openbare ruimten met 1,5 meter-armatuur

xComfort universele bewegingsmelder van Eaton voegt temperatuur- en verlichtingsregeling op basis van beweging toe aan smart home
Verstreken tijd: 2 jaar en 36 dagen

Logo Yellow Communications
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise