www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

RETN breidt netwerk in Amsterdam uit met netwerk PoP in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter

Amsterdam, 24 mei 2018 – RETN, een snelgroeiende internationale netwerk service provider die afgelopen jaar zijn Benelux kantoor in Amsterdam vestigde, heeft bekendgemaakt een nieuwe Point-of-Presence te lanceren in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter – een datacenter met een strategische ligging in het zakendistrict in Amsterdam Zuidoost. RETN verwacht dat de strategische locatie plus de infrastructurele kenmerken van Datacenter.com AMS1 interessant zijn voor onder andere internationaal opererende enterprises, cloud service providers (CSP’s), en online gaming providers.

RETN heeft internationaal meer dan 220 netwerk Points-of-Presence (PoP’s) die 36 verschillende landen en drie continenten met elkaar verbindt. Het bedrijf heeft een uitgebreid Europees netwerkbereik in onder andere de CEE en CIS landen, alsook in Rusland. De laatste jaren heeft RETN zijn netwerk daarnaast verder uitgebreid in Azië en Noord-Amerika. De opening van RETN’s Benelux kantoor in Amsterdam in 2017 past in de expansieplannen die het bedrijf heeft in Europa. De geplande netwerkuitbreiding met een PoP in Datacenter.com’s Amsterdam AMS1 datacenter zorgt voor een verdere uitbreiding van de connectiviteitsopties van RETN’s netwerk in de Amsterdamse regio en daarbuiten.

“Amsterdam is geografisch gezien zeer belangrijk voor RETN,” zegt Tony O’Sullivan, Chief operating Officer (COO) van RETN, die gestationeerd is in Hong Kong. “De Nederlandse hoofdstad is een van de belangrijkste internetknooppunten ter wereld. Dat heeft zijn aantrekkingskracht op bedrijven uit uiteenlopende business sectoren die hun connectiviteit willen uitbreiden in een stabiele en business-vriendelijke omgeving, op een locatie waar tegemoet wordt gekomen aan al hun zakelijke behoeften waaronder bijvoorbeeld ook compliance. RETN is aanwezig in alle grote datacenters in Amsterdam. De samenwerking met Datacenter.com is dan ook een logische stap. Het Datacenter.com AMS1 datacenter in het zakendistrict in Amsterdam Zuidoost is strategisch gelegen en onderscheidt zich bovendien door een unieke en zeer energie-efficiënte datacenter architectuur.”

“Wij verwachten dat dit datacenter klanten aantrekt die de unieke kwaliteiten van RETN weten te waarderen, waaronder de uitgebreide netwerkconnecties tussen het Westen en het Oosten,” zegt O’Sullivan. “Daarnaast rekenen RETN klanten er ook op dat een toonaangevend datacenter zoals Datacenter.com AMS1 in ons netwerk is opgenomen. We zijn zeer verheugd dat dit datacenter nu aan ons netwerk wordt toegevoegd.”

Het datacenter van Datacenter.com in Amsterdam is onderdeel van een wereldwijde uitrol van grootschalige colocatie datacenters. Het AMS1 datacenter is uitgerust met indirect adiabatische koeling en heeft een gecalculeerde pPUE waarde van 1,04. De architectuur van het datacenter is genomineerd voor een Datacloud Europe 2018 award. Het datacenter richt zich met cloud-specifieke features onder andere op cloud service providers, wat bijvoorbeeld blijkt uit de grote racks met high-density mogelijkheden (54U, 11kW+) en flexibele, maandelijks opzegbare colocatie contracten.

De modulaire koeling-infrastructuur in dit datacenter is direct onder de racks in een ‘hot aisle’ setup geplaatst, onder de verhoogde vloeren met een hoogte van 4,7 meter.

Connectiviteit Datacenter.com AMS1

De aangekondigde nieuwe netwerk PoP van RETN in het 5.000 vierkante meter grote colocatie datacenter betekent een verdere uitbreiding van de netwerkmogelijkheden in Datacenter.com AMS1. Daarmee verwacht Datacenter.com tegemoet te komen aan de behoeften op het vlak van redundantie en hoge bandbreedtevolume van cloud providers, enterprises, online gaming providers, en andere klanten met hoge eisen ten aanzien van hun netwerkinfrastructuur.

“De RETN PoP zorgt voor een flinke uitbreiding van ons wereldwijde netwerk ecosysteem en aanbod van netwerk services in Amsterdam, met name als het gaat om ons netwerkbereik richting Oost-Europa en Rusland,” zegt Jochem Steman, CEO van Datacenter.com. “RETN heeft een zeer uitgebreid netwerkbereik en een grote datacenter footprint in deze contreien. Daarnaast heeft RETN een omvangrijk metro fiber netwerk beschikbaar, waarin alle grote Oost-Europese en West-Europese steden met elkaar zijn verbonden.”

Dankzij de lancering van het TRANSKZ kabelsysteem in 2016, is RETN nu in staat om netwerkconnectiviteit naar Azië (Hong Kong) aan te bieden via het eigen netwerk. “Ons netwerkbereik is uniek in de wereldwijde markt,” zegt O’Sullivan. “RETN is de enige Europese provider die volledig in eigendom beveiligde connectiviteitoplossingen over land aanbiedt tussen Amsterdam en de grens van Kazachstan/China. Voor Datacenter.com klanten betekent het dat RETN hen zeer betrouwbare IP Transit Layer 1 en Layer 2 services met lage latency kan aanbieden vanaf Amsterdam naar Hong Kong, Seoul, Tokyo, en andere gebieden in Azië.”

Datacenter.com’s AMS1 datacenter werd onlangs genomineerd door Datacloud Europe in de award categorie ‘Excellence in Data Centre Architecture and Design.’ De winnaar van vier genomineerden voor deze datacenter architectuur prijs zal bekend worden gemaakt tijdens de prijsuitreiking in Monaco, die gehouden wordt van 12 tot 14 juni 2018 ( www.datacloudcongress.com).

Het AMS1 datacenter van Datacenter.com in Amsterdam heeft een gecalculeerde pPUE waarde van 1,04

Over RETN

RETN is een van de snelst groeiende onafhankelijke Europese netwerk service providers met de unieke capaciteit om Europa en Azië met elkaar te verbinden. Het is de enige provider die een eigen end-to-end netwerk in beheer heeft dat zich uitstrekt van West-Europa, Wit-Rusland, Oekraïne, Rusland, Kazachstan en verder tot aan de Chinese grens. RETN biedt gedifferentieerde connectiviteit over land tussen deze belangrijke geografische markten. RETN onderscheidt zich daarbij door middel van lage latency en korte leveringstijden. Ook de dieptechnische kennis en betere betrouwbaarheid van het netwerk zijn redenen waarom klanten RETN verkiezen boven de traditionele netwerkroutes over land en via zee.

Over Datacenter.com

De investeerders van Datacenter.com hebben zichzelf ten doel gesteld om zwaar te investeren in state-of-the-art datacenter infrastructuur. Daarmee willen zij inspelen op de groeiende vraag in de markt naar hyper-connected en modulair ingerichte datacenters, waarin organisaties flexibel en veilig hun IT infrastructuren kunnen onderbrengen en waarbij aan alle cloud computing eisen wordt voldaan. Datacenter.com’s op maat geleverde, betrouwbare en innovatieve datacenter oplossingen worden geleverd met best-in-class klantsupport.

Voor meer informatie over Datacenter.com, ga naar: https://datacenter.com, of volg Datacenter.com via Twitter @datacenter_com

Media Contact:

Datacenter.com