www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Yellow Communications

Betere connectiviteit en productievere ontwikkelaars dankzij nieuwe Dell Boomi release

Dell Boomi versnelt digitale transformatie met IoT-integratie en hogere productiviteit voor Boomi-developers

Amsterdam, 22 mei 2018 - Dell Boomi™ heeft de nieuwste release van het Boomi-platform aangekondigd. De release betekent onder meer verbeterde ondersteuning van IoT-oplossingen voor zakelijke toepassingen. Daarnaast zijn er nieuwe functies toegevoegd voor de ontwikkeling van low code workflow-applicaties en voert de release verbeteringen door die de productiviteit van Boomi-developers verder verhogen.

“Met deze release geeft Boomi bedrijven snel toegang tot essentiële bedrijfsinformatie, ongeacht waar het zich bevindt in het ecosysteem van applicaties, medewerkers, kanalen, apparaten en platformen”, stelt Steve Wood, Chief Product Officer bij Dell Boomi. “Met de nieuwe mogelijkheden helpen we klanten de laatste IoT-stap te zetten: de integratie van data uit apparaten. Zo halen ze eenvoudig de gewenste bedrijfsresultaten uit hun strategische investeringen in IoT.”

Boomi voor IoT-integratie
De integratie van data uit verschillende ‘things’ in een IoT-netwerk wordt steeds belangrijker om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Boomi maakt de integratie mogelijk van data uit apparaten met de applicaties van de klant, zowel op locatie als in de cloud. Met deze release worden diverse nieuwe functies beschikbaar gesteld:
  • Ondersteuning van Edge devices – IoT-integratiepatronen vereisen een naadloze integratie van apparaatgegevens, applicatiedata en medewerkers. Boomi Atom is een schaalbare, flexibele, lichtgewicht run-time engine die het mogelijk maakt je integraties op verschillende manieren uit te rollen: in de Boomi Atom Cloud, in een public of private cloud, of op locatie. Met Boomi Atom kunnen klanten altijd en overal integraties uitvoeren en webdiensten hosten en beheren; op locatie, in de cloud of op edge devices.
  • IoT-protocolondersteuning – Boomi biedt de best mogelijke verbinding met applicaties in de cloud en op locatie, maar ook met bronnen van apparaatgegevens via diverse IoT-connectiviteitsprotocollen, waaronder open standaarden als AMQP, MQTT en REST.
  • Workflow-automatisering voor IoT – Waardevolle bedrijfsresultaten zijn het gevolg van een optimale combinatie van applicaties, gebruikers en data. Boomi Flow stelt organisaties in staat bedrijfsprocessen te creëren die waar nodig reageren op waarschuwingen of triggers, zodat een medewerker kan worden ingeschakeld voor verdere vervolgstappen.
  • Boomi Environment Management – IoT deployments draaien vaak om vele duizenden devices verspreid over een groot gebied, waardoor meerdere edge gateways veelvoorkomende applicatie-integratiefuncties moeten uitvoeren. Met Boomi Environment Management kunnen klanten een applicatie-integratieproces in één keer ontwerpen, updaten of verwijderen. Veranderingen worden automatisch doorgevoerd in alle Boomi Atoms en de bijbehorende gateways in hetzelfde gebied. IoT-integratieprocessen kunnen in verschillende omgevingen worden ontwikkeld, getest en uitgevoerd en geven daarbij ten bate van audits volledig inzicht in wat door wie werd geïmplementeerd.
De Boomi-technologie ligt onder meer aan de basis van een revolutionair Nederlands IoT-platform voor de gezondheidszorg van start-up digitalAngel. Dit baanbrekende pilotproject richt zich op slimme matrassen, waarbij gegevens van matrassensoren in realtime worden gedeeld met verpleegkundigen, zorgverleners en zorgpersoneel, zodat patiënten permanent bewaakt kunnen worden.

“Technologie zorgt voor grootschalige en razendsnelle veranderingen in de gezondheidszorg. Vanuit onze visie willen we een platform creëren dat meerdere IoT- en biometrische sensoren zó combineert, dat het maximaal voordeel oplevert voor verzorgers, patiënten en hun familie”, zegt Peter de Lange, managing director digitalAngel. “Wij hebben één van de eerste IoT-platforms dat volledig is goedgekeurd en aan de wettelijke eisen voldoet. We bouwen aan het universele platform voor de gezondheidszorg van de toekomst."

Verhoogde productiviteit
Boomi versnelt de productiviteit van ontwikkelaars op het platform met een configuration-based, low-code benadering van development. Nieuwe functies om de productiviteit van ontwikkelaars in deze release te verhogen zijn onder meer:
  • Packaged Deployment – Om ontwikkelingen te stimuleren rondom de verbetering van de Software Development Life Cycle (SDLC) en de acceptatie van Continuous Integration en Continuous Delivery (CI/CD), heeft Boomi de implementatie-workflow opnieuw ontworpen. Deze ondersteunt nu user-defined versioning. Dit zorgt ervoor dat de juiste versie bij het pakket blijft wanneer deze wordt uitgerold of gedeeld. Zo worden auditing en governance vereenvoudigd.
  • Authenticatie broker – Om API-beheer te ondersteunen stelt de authenticatie broker gebruikers in staat één authenticatiebron te creëren en deze over meerdere externe bronnen te implementeren. Door de verbeterde flexibiliteit kan de authenticatie broker gebruikt worden om bredere authenticatiemechanismes te ondersteunen, in het bijzonder API-programma’s in een hybride IT-landschap.
  • Ondersteuning van Swagger 2.0 en WSDL – Om de productiviteit van developers te bevorderen en een design-first aanpak voor API-creatie te ondersteunen, ondersteunt Boomi de import van een Swagger 2.0-definitie of WSDL van een openbare URL om de aanmaak van API-endpoints te automatiseren.
  • Community – Boomi maakt gebruik van de kracht van de grote, levendige user community met Community Share, onderdeel van de Boomi-Community. Gebruikers kunnen voorbeelden en templates delen en publiceren in het Boomi-ecosysteem.

Over Dell Boomi
Dell Boomi (Boomi), een onafhankelijk bedrijfsonderdeel van Dell, is de toonaangevende aanbieder van cloud integratie- en workflow automatiseringssoftware voor 'The Connected Business'. Boomi ondersteunt meer dan 7.000 organisaties sneller en slimmer te opereren, door data en applicaties te verbinden en zo de flexibiliteit en slagkracht van de organisatie te vergroten. Meer informatie op www.boomi.com.

© 2018 Boomi Inc. Dell and Dell Boomi are trademarks of Dell Inc. or its subsidiaries. Other names or marks may be the trademarks of their respective owners.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Marjolein Jonker
E-mail: dell_boomi@yellow-communications.com
Laatste van Dell Boomi
Europa neemt afscheid van legacy ERP en investeert fors in modernisering en innovatie

Boomi lanceert nieuwe Integration Center of Excellence service

Jacobs Douwe Egberts wint Boomi Blue Challenge Award 2019
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden

Logo Yellow Communications
Dell Boomi contact

Logo Dell Boomi

Dell Boomi sociaal

Dell Boomi tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Banking Circle
Logo Waterland Private Equity Investments
Logo PA Consulting