www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic lanceert versie 9.0-5 met nieuwe mogelijkheden voor geautomatiseerde, veilige data-integratie

Utrecht, 16 mei 2018 – MarkLogic Corporation, leverancier van een operationele en transactionele NoSQL-database, lanceert MarkLogic 9.0-5 van het toonaangevende multi-model databaseplatform voor het beveiligen, delen en integreren van gegevens. Dit is een belangrijke stap voorwaarts in geautomatiseerd, veilig workloadbeheer voor data-integratieprojecten in de cloud en in het datacenter. De nieuwe versie van MarkLogic biedt grote organisaties meer out-of-the-box beveiliging, verbeterde mogelijkheden voor bedrijfskritische operaties en workload-management, en belangrijke verbeteringen aan het volledig ondersteunde open source Data Hub Framework (DHF) van MarkLogic.

“Ondernemingen moeten innoveren en daarvoor hebben zij goede gegevens nodig. MarkLogic maakt gegevens toegankelijker, waardevoller en veiliger,” aldus Joe Pasqua, EVP en Head of Products bij MarkLogic. “Deze nieuwe functies en tools bieden ontwikkelaars, cloudarchitecten en IT-operators nog meer mogelijkheden om hun gegevens te integreren, nieuwe toepassingen te bouwen en een 360-graden weergave van hun gegevens te creëren. Met MarkLogic 9.0-5 hebben we de rol van zowel de database als de onderliggende gegevens verder versterkt, omdat die de ruggengraat zijn van elke succesvolle moderne organisatie die zich richt op snelheid, flexibiliteit en beveiliging in de cloud, op locatie of in een hybride omgeving.”

“Deze nieuwste versie van MarkLogic is ontworpen om een echt enterprise-waardig platform te leveren dat voorop loopt op het gebied van data-integratie, beveiliging en mogelijkheden voor workloadbeheer,” aldus Carl Olofson, research vice president Application Development and Deployment bij IDC. “De belangrijkste vernieuwingen in MarkLogic 9.0-5 beloven verbeteringen op gebieden waar MarkLogic al uitblinkt – waardoor DBA’s en cloudarchitecten grote en complexe data-integratieprojecten beter kunnen beheren. Functies als ´security by default´, semantische ondersteuning, ontologiegedreven entiteitsextractie en nieuwe gestroomlijnde API’s voor het bouwen van gecentraliseerde datahubs moeten beschouwd worden als essentiële tools voor elke moderne digitale organisatie.”

Belangrijkste nieuwe functies in MarkLogic 9.0-5:
  • Een slimmer Data Hub Framework (DHF): Het DHF is een referentiekader voor het bouwen van gecentraliseerde datahubs, en wordt nu voorgeïnstalleerd met MarkLogic, waardoor ontwikkelaars er nog makkelijker mee kunnen werken. Verschillende verbeteringen aan de kernmodules maken het eenvoudiger voor ontwikkelaars en architecten om de data-inname en -curatie binnen het datacenter te organiseren. Een nieuwe gestroomlijnde API maakt bovendien het bouwen van datahubs eenvoudiger, naast een aantal verbeteringen die data-opname en verwerking sneller en veiliger maken. MarkLogic 9.0-5 bevat verbeteringen aan zoeken, SQL en semantiek om content-aware gegevenstoegang binnen de datahub nog eenvoudiger en krachtiger te maken.
  • Ontologiegedreven entiteitsextractie: MarkLogic 9.0-5 is nog meer semantisch bewust van gegevens en introduceert hiervoor ontologiegedreven entiteitsextractie. Met deze functie is het mogelijk om kernbegrippen in ongestructureerde gegevens te identificeren, extraheren of te markeren. Dit resulteert onder meer in verbeterde zoekresultaten, geautomatiseerde metadata-tagging en verbeterde governance.
  • Veiligere en gestroomlijnde cloud-implementaties: MarkLogic 9.0-5 verbetert gegevensbeveiliging in de cloud door de geavanceerde versleutelingsfuncties van MarkLogic te verbinden met de sleutelbeheerdiensten van Amazon Web Services (AWS). Dit resulteert in de hoogste standaard voor het versleutelen van databases in de cloud. Nieuwe klantenservice voor Amazon Virtual Private Cloud (Amazon VPC) met nieuwe sjablonen voor cloudformatie zorgt voor optimaal beveiligde implementaties. Een nieuwe configuratiebeheer-API binnen MarkLogic 9.0-5 zal bovendien complexe gegevensoperaties vereenvoudigen en een self-servicemodel voor cloudimplementaties mogelijk maken.
  • Meer flexibele, veilige operaties en workloadbeheer: MarkLogic 9.0-5 verhoogt de dataportabiliteit en -flexibiliteit met productieondersteuning voor Docker-containers, en biedt verbeterde mogelijkheden voor workloadbeheer. MarkLogic 9.0-5 biedt ook een nieuwe mogelijkheid die onderhoudsupgrades 10x sneller maakt en downtime drastisch vermindert, wat tot veel sneller herstarten leidt. Verder zijn organisaties standaard ‘secure by default’, zowel in de cloud als on-premises, door de mogelijkheid om hun databases direct bij de installatie te versleutelen. Ten slotte kunnen klanten hun databasebeveiliging nu ook nauwer aan hun activiteiten koppelen met behulp van LDAP mutual en external bind authenticatie.
MarkLogic 9 wordt door steeds meer internationale bedrijven en overheidsklanten gebruikt. De nieuwe mogelijkheden in het dynamische databaseplatform helpen deze organisaties om beter om te gaan met veranderende bedrijfsbehoeften, wettelijke eisen als de GDPR/AVG, en om onderscheidende innovaties in hun organisaties te realiseren.

Meer informatie over de MarkLogic 9.0-5 release: http://docs.marklogic.com/guide/relnotes/chap3#id_32477

Meer informatie over het MarkLogic Operational Data Hub Framework: https://www.marklogic.com/solutions/enterprise/operational-data-hub

Over MarkLogic
Al meer dan 10 jaar levert MarkLogic een krachtig, flexibele en betrouwbaar Enterprise NoSQL database platform dat bedrijven in staat stelt hun data in waardevolle en bruikbare informatie om te zetten. Organisaties over de hele wereld vertrouwen op de technologie van MarkLogic als motor voor hun IT toepassingen. MarkLogic heeft het hoofdkantoor in Silicon Valley en wereldwijd kantoren in de VS, Europa, Azië en Australië.