www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 60 dagen geleden)
PR: LVTPR

Nederlandse ondernemers ambitieus met het ontwikkelen van hun bedrijf

Meer dan een derde van de ondernemers (37,4 procent) wil onderneming dit jaar nog uitbreiden

Amsterdam – Mkb-ondernemers zijn ambitieus en hebben grootse plannen voor 2018: meer dan een derde (37,4 procent) is van plan om zijn onderneming dit jaar nog verder uit te breiden. Een deel van hen (15,7 procent) doet dat met het lanceren van een nieuw product of nieuwe dienst. Ook het werven van extra personeel (13,1 procent) en het betreden van een nieuwe geografische markt (8,6 procent) zijn belangrijke ambities voor het komende jaar. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek door softwareaanbieder Teamleader* naar wat ondernemers dit jaar van plan zijn met hun bedrijf en wat hen hierin tegenhoudt.

Naast uitbreiding van de onderneming denken ook veel ondernemers na over het digitaliseren van hun processen (27,8 procent). Daarnaast zijn veel ondernemers van plan hun kapitaal te verhogen (12,1 procent), denken ze na over een grootschalige investering (9,1 procent) of willen ze een nieuwe merkidentiteit introduceren (8,6 procent). Slechts vijf procent van de ondervraagden geeft aan zijn bedrijf juist te willen inkrimpen.

Drempels voor ondernemers
Hoe ambitieus mkb-ondernemers vaak ook zijn, toch zijn er verschillende drempels die hen tegenhouden deze stappen te zetten. Denk aan het gebrek aan financiële middelen (12,8 procent), het een te groot risico vinden (11,5 procent) of er simpelweg geen tijd voor hebben (10,6 procent). Opvallend aan deze resultaten is, dat er een grote versnippering blijkt te bestaan in de belemmeringen die ondernemers ondervinden bij hun plannen voor het komende jaar. Er is dus niet één obstakel dat genoemd kan worden als grootste reden om de gewenste stappen voor 2018 niet te zetten.

“Ondernemers hebben het al druk genoeg. Niet verwonderlijk dus, dat zij allerlei redenen hebben om hun ambitieuze plannen niet waar te maken, zoals ook uit dit onderzoek blijkt”, zegt Jeroen De Wit, CEO van Teamleader, een tool die ondernemers helpt om in deze digitale wereld slimmer te werken. “Naast dat het ondernemers ervan weerhoudt hun toekomstplannen waar te maken, kunnen uitdagingen op het gebied van sales, marketing, administratie, organisatie et cetera hen gewoonweg veel tijd kosten. Er zijn tegenwoordig oplossingen die ondernemers ondersteunen, zodat ze meer tijd overhouden om hun doelen te bereiken en te groeien.”

Jeroen De Wit voert samen met o.a de oprichter van Drukwerkdeal een paneldiscussie tijdens het evenement Work Smarter in De Fabrique in Utrecht op donderdag 7 juni 2018. Deze dag, voor het derde jaar op rij georganiseerd door Teamleader, is een dag vol inspirerende sprekers, boeiende tools en sessies over onder andere het lanceren van een nieuw product, het introduceren van een nieuwe merkidentiteit of het verhogen van kapitaal. Ga voor meer informatie over het evenement en het volledige programma naar www.teamleader.nl/worksmarter.

*Het onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX in opdracht van Teamleader onder 206 ondernemers (mkb) in Nederland.

Over Teamleader
Teamleader is een SaaS-oplossing voor sales, projectmanagement, urenregistratie en facturatie. Het stroomlijnt het gehele proces vanaf de eerste lead tot en met het innen van betalingen. Teamleader is opgericht vanuit de ambitie om mkb’ers te helpen hun processen te verbeteren. Door open en transparante bedrijfsvoering met de klant blijft Teamleader de service continu perfectioneren. Zodat mkb’ers slimmer kunnen werken met software die hun administratie vereenvoudigt, processen simpeler maakt en de workflow eenvoudiger en efficiënter maakt. Teamleader wordt gerund door CEO Jeroen De Wit en is actief in West-Europa, in de DACH-regio en in Zuid-Europa.

Teamleader op: Twitter | Facebook | LinkedIn

Meer informatie: www.teamleader.nl
Laatste van Teamleader
Persuitnodiging Work Smarter 5 november DeFabrique Utrecht

Teamleader neemt softwareontwikkelaar Yadera over

Teamleader introduceert vernieuwde mobiele werkbonnen voor vaklui
Verstreken tijd: 2 jaar en 60 dagen

Logo LVTPR
Teamleader contact

Logo Teamleader

info@teamleader.nl
  www.teamleader.nl
Teamleader sociaal

Teamleader tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dell Boomi
Logo Rubix
Logo OutSystems