www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat versterkt hybride cloud-native services met de integratie van CoreOS in Red Hat OpenShift

Combinatie van CoreOS-technologie met Red Hat OpenShift resulteert in volledig geautomatiseerde Linux-containerplatformstack

Amsterdam, 16 mei 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de eerste stappen aan voor de integratie van  CoreOS Tectonic, Quay en Container Linux in Red Hat’s robuuste portfolio aan container- en Kubernetes-gebaseerde oplossingen. Container-applicatieplatformen als Red Hat OpenShift Container Platform bieden CIO’s al een krachtige, op open standaarden gebaseerde oplossing om digital transformatie te bevorderen. Dit helpt om bedrijven sneller nieuwe technologieën, zoals Linux-containers en Kubernetes, te laten gebruiken zonder bestaande applicaties of IT-investeringen op te moeten offeren. De technologie van CoreOS is een aanvulling op het omvangrijke container-infrastructuuraanbod van Red Hat door een duidelijke roadmap te bieden voor de digitale ondernemingen, waarbij hybride cloudomgevingen een uitstekende keuze zijn voor zowel moderne als traditionele applicaties.

Tectonic en Container Linux, die samen met CoreOS afgelopen januari door Red Hat werden overgenomen, stimuleren automatisering in elke laag van de cloud-native stack. Dit is interessant voor het gehele ISV (Independent Software Vendor) ecosysteem, dat hierdoor gemakkelijker applicaties en diensten kan bieden en onderhouden op het Red Hat OpenShift Container Platform in hybride omgevingen, met de eenvoud van publieke clouds.

OpenShift-automatisering
Tectonic, de zakelijke Kubernetes-oplossing van CoreOS, biedt een krachtige manier om grote Kubernetes-implementaties te beheren via geautomatiseerde ‘over-the-air’ updates. Met deze mogelijkheid kunnen systeembeheerders en IT-managers gemakkelijker via een geautomatiseerd proces upgrades uitvoeren naar volledige Tectonic-clusters en de onderliggende Container Linux-hosts. Red Hat integreert deze mogelijkheid nu als geautomatiseerde operaties in het Red Hat OpenShift Container Platform, de uitgebreide enterprise-grade Kubernetes distributie van Red Hat.

Met geautomatiseerde operaties kunnen IT-teams de geautomatiseerde upgrades van Tectonic gebruiken in combinatie met de betrouwbaarheid, ondersteuning en uitgebreide toepassingsmogelijkheden van het Red Hat OpenShift Container Platform. Dit maakt het beheren van Kubernetes-implementaties op schaal eenvoudiger. De overgrote meerderheid van de onderhoudstaken worden namelijk automatisch uitgevoerd, waardoor er minder noodzaak is voor continue beheerdersacties. Andere bedrijfsbehoeften worden vervuld door de toevoeging van geautomatiseerde operations aan Red Hat OpenShift, inclusief platformstabiliteit en ondersteuning voor bestaande IT-middelen.

Operator Framework
CoreOS heeft ook het concept van ‘operators’ binnen Kubernetes geïntroduceerd. Deze applicatiespecifieke controllers zin een uitbreiding op de Kubernetes-API om namens een Kubernetes-gebruiker instances van complexe stateful-applicaties te creëren, configureren en beheren. De menselijke kennis van het beheer van een Kubernetes-applicatie wordt in feite overgenomen en in de software gebouwd, waardoor het makkelijker wordt om veeleisende workloads in te zetten en te onderhouden op Kubernetes.

Het Operator-concept, dat werd aangekondigd op KubeCon Europe 2018, maakt nu deel uit van het Operator Framework opensourceproject. Voortbouwend op dit initiatief kondigde Red Hat aan dat het dit project toevoegt Red Hat OpenShift containerplatform ten behoeve van het ISV-ecosysteem. Dit maakt het voor ISV's eenvoudiger om clouddiensten, zoals messaging, big data en analytics, naar de hybride cloud te brengen, een breder scala aan implementatiemodellen te ondersteunen, en tegelijk cloud-lock-in te vermijden. Daarnaast breidt Red Hat het bestaande ISV-certificeringsprogramma uit met de automatiseringsmogelijkheden van het Operator Framework. Het resultaat is een consistente, gedeelde gebruikerservaring voor deze diensten op Red Hat OpenShift, waarmee ISV's hun producten en diensten sneller op de markt kunnen brengen op elke cloudinfrastructuur waar OpenShift op draait.

Container Linux naar Red Hat OpenShift
Container Linux biedt verschillende belangrijke elementen van een modern, container-native besturingssysteem. Het gaat dan met name om een volledig onveranderlijke, voor containers geoptimaliseerde Linux-host die geautomatiseerde 'over-the-air'-updates ondersteunt om grote implementaties gemakkelijker up-to-date te houden. Voortbouwend op een robuuste community, behoudt Container Linux zijn visie en biedt een gratis, dynamische en geautomatiseerde container-host, terwijl het ook content-opties biedt vanuit het Red Hat Enterprise Linux- en Fedora-ecosysteem, met een ondersteunde variant die wordt aangeboden onder de naam Red Hat CoreOS. Hierin worden de concepten, technologie en de gebruikerservaring van Container Linux geïntegreerd. Dit product zal uiteindelijk Atomic Host vervangen en functioneert als het onveranderlijke, container-centrische besturingssysteem van Red Hat.

Red Hat CoreOS gaat de basis vormen voor Red Hat OpenShift Container Platform, Red Hat OpenShift Online en Red Hat OpenShift Dedicated, in het bijzonder voor klanten die de voorkeur geven aan een onveranderlijk, op infrastructuur gebaseerd Kubernetes-platform met geautomatiseerde updates. Het Red Hat OpenShift Container Platform blijft ook Red Hat Enterprise Linux ondersteunen voor klanten die de voorkeur geven aan een traditionele levenscyclus en packaging voor hun Kubernetes-implementaties.

Red Hat Quay en OpenShift
In de afgelopen jaren hebben veel bedrijven die Red Hat OpenShift gebruiken CoreOS Quay ingezet als hun enterprise registeroplossing. Hoewel OpenShift een geïntegreerd containerregister biedt, krijgen klanten die behoefte hebben aan uitgebreidere registerfunctionaliteit nu ook de mogelijkheid om Quay Enterprise en Quay.io van Red Hat te gebruiken. Quay omvat onder andere geautomatiseerde geografische replicatie, geïntegreerde beveiligingsscans met Clair, image time machine voor geschiedenis bekijken, het uitvoeren van rollbacks en geautomatiseerde pruning, en meer. Quay is nu toegevoegd aan het Red Hat-portfolio, dat zowel beschikbaar is als een bedrijfssoftwareoplossing als een gehoste service bij Quay.io. In toekomstige versies zullen verdere verbeteringen en integratie met OpenShift te zien zijn.

Beschikbaarheid
De geautomatiseerde handelingen van Tectonic, Red Hat CoreOS en meer zullen volledig worden geïntegreerd in toekomstige versies van het Red Hat OpenShift Container Platform. Container Linux blijft onderhouden worden, terwijl zijn opvolger verder ontwikkeld zal worden met de Fedora- en CoreOS-community’s.

Red Hat Quay is per direct beschikbaar via: https://quay.io/.

Quote
Ashesh Badani, vice president en general manager, OpenShift, Red Hat
“Wij zijn ervan overtuigd dat de integratie van CoreOS-automatiseringstechnologieën met de krachtige infrastructuuroplossingen van Red Hat de hybride cloud opnieuw zal definiëren. Hierdoor wordt de eenvoud van public cloudimplementaties gecombineerd met de verbeterde beveiliging van private cloud computing. Voorheen moesten bedrijven kiezen tussen publieke cloud lock-in voor gebruiksgemak of de complexiteit van het beheren van een hybride IT-omgeving om de volledige controle over workloads en gegevens te behouden. Het Red Hat OpenShift Container Platform lost dit op en biedt automatisering voor de gehele containerstack, van het onderliggende besturingssysteem tot de applicatiediensten. Hierdoor is hybride IT gemakkelijker te gebruiken, met behoud van een verbeterde beveiliging. Dit stimuleert een nieuw model voor hoe bedrijven naar de open hybride cloud kijken.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.