www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!

Siteimprove en Stichting Accessibility werken samen aan een digitale wereld zonder drempels

Amsterdam, 15 mei 2018Siteimprove en Stichting Accessibility hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. De belangrijkste doelen zijn het delen van kennis en het bevorderen van bewustwording van digitale toegankelijkheid op de Nederlandse markt. Siteimprove is een softwarebedrijf dat onder meer de gezondheid en toegankelijkheid van websites in kaart brengt. Stichting Accessibility is het onafhankelijke Nederlandse expertise- en onderzoeksinstituut voor ICT-toegankelijkheid en maatschappelijk verantwoord digitaal ondernemen.

De noodzaak van digitale toegankelijkheid
In de fysieke wereld is toegankelijkheid al de normaalste zaak van de wereld. Maar nog lang niet iedere website is toegankelijk voor mensen met een beperking. Eén op de vijf internetgebruikers geeft aan een functiebeperking te hebben en kan daarom problemen ervaren bij het gebruikmaken van diensten en informatie op websites. Dankzij hulpapparatuur kunnen deze mensen vaak uitstekend internetten, maar dan moeten websites wel op de juiste manier zijn gebouwd.

Nederland werkt aan wetgeving voor digitale toegankelijkheid van overheidsinstanties. Uiterlijk op 23 september 2018 zal deze wet in Nederland in werking treden: het Besluit digitale toegankelijkheid overheid. Websites en mobiele apps van overheidsinstanties moeten vanaf die datum gefaseerd gaan voldoen.

Sinds 1 januari 2017 is daarnaast de Wet Gelijke Behandeling op grond van handicap of chronische ziekte vernieuwd waarmee iedereen in onze maatschappij, ook digitaal, recht heeft op gelijke behandeling. Dit houdt in dat bedrijven en overheden hun (digitale) aanbod zo toegankelijk mogelijk moeten maken.

Gedeelde kennis en expertise
“Wij kijken erg uit naar deze samenwerking,” zegt Auke Grondsma, Managing Director Benelux bij Siteimprove Europe. “Het is een overeenkomst waar beide organisaties veel baat bij zullen hebben, omdat we allebei werken aan een digitaal toegankelijker Nederland. Samen hebben we een enorme schat aan kennis en expertise en we kunnen elkaar dan ook alleen maar versterken.”

“Wij zien kansen om samen de bewustwording rond het thema digitale toegankelijkheid te bevorderen” vertelt Henk van de Beld, directeur-bestuurder van Accessibility. “We participeren al in een Europees project en samen hebben we een groot netwerk waarmee we in Nederland veel mensen kunnen bereiken.”

###

Bijlage: Foto ondertekening samenwerkingsovereenkomst (links: Henk van der Beld, rechts: Auke Grondsma)

Interessante links:

Over Siteimprove
Siteimprove biedt een oplossing voor het creëren van toegankelijke en inclusieve websites voor al je gebruikers. Het Siteimprove Intelligence Platform biedt volledig inzicht in de belangrijke zaken. Daardoor kunnen teamleden iedere dag gegarandeerd de status quo overtreffen. Siteimprove heeft wereldwijd meer dan 6.000 klanten en bedient tientallen markten vanuit kantoren in Amsterdam, Berlijn, Kopenhagen, Londen, Minneapolis, Oslo, Sydney, Toronto en Wenen. Kijk voor meer informatie op siteimprove.com.

Over Stichting Accessibility
Accessibility is een internationaal expertisecentrum op het gebied van kwaliteit en toegankelijkheid van ICT. Met haar dienstverlening, expertise en netwerk ondersteunt de stichting organisaties bij de ontwikkeling van beleid, bouw en beheer van toegankelijke websites, apps, interfaces en systemen. Daarnaast leidt Accessibility jaarlijks een groot aantal professionals op. Internationaal werkt men aan de ontwikkeling van standaarden. De stichting houdt zich op projectbasis bezig met onderzoek en innovatie op het gebied van digitale inclusie. Accessibility is een sociale onderneming. De inkomsten van de stichting vloeien terug in research en development die bijdragen aan de missie: een drempelloze digitale wereld voor iedereen.
Laatste van Siteimprove
Siteimprove benoemt Kadir Özkan tot Managing Director voor Benelux en Frankrijk

Nederlandse organisaties zetten samen webtoegankelijkheid op de kaart

Siteimprove introduceert AVG-module om websites automatisch te toetsen aan AVG-wetgeving
Siteimprove contact

Logo Siteimprove

+31 20-262-8400
  siteimprove.com
Siteimprove sociaal

Siteimprove tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl