www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

NetApp Cloud Volumes for Google Cloud Platform versterkt portfolio met clouddataservices

NetApp kondigt ook andere nieuwe producten en oplossingen aan tijdens de opening van zijn ultramoderne Executive Briefing Center:
  • Cloudverbonden flash voor analyse- en AI-mogelijkheden voor klanten
  • Objectstoragesoftware voor verbeterde dataretentie-compliance
Schiphol-Rijk – NetApp (NASDAQ: NTAP) introduceert NetApp Cloud Volumes, de service voor documentopslag in de cloud, voor het Google Cloud Platform (GCP). Het strategische partnerschap combineert het bereik van de dataservices van NetApp, die al draaien bij honderdduizenden klanten, met de uitgebreide expertise van Google Cloud op het gebied van applicatieontwikkeling, analyses en machine learning. NetApp introduceert tevens de snelste cloudverbonden flashsystemen binnen de branche, bedoeld voor het draaien van krachtige applicaties voor onder andere artificial intelligence (AI). Daarnaast brengt NetApp innovatieve, nieuwe software uit voor het waarborgen van een superieure cloudinfrastructuur voor dataretentie-compliance. Het bedrijf onthulde deze innovaties in zijn nieuwe Data Visionary Center, de enige interactieve Executive Briefing Center-ervaring binnen de branche.

Het benutten van alle data die vereist is voor effectieve AI-applicaties vormt een grote uitdaging binnen veel traditionele oplossingen. NetApp brengt toonaangevende dataservices op basis van de public cloud en de meest cloudverbonden flashoplossingen samen via de Data Fabric, om klanten te helpen hun data-assets te automatiseren en te gelde te maken.

"Bedrijven richten zich steeds vaker op het gebruik van data en cloudtechnologie om hun bedrijfsactiviteiten te versnellen”, zegt George Kurian, CEO van NetApp. “Als voorloper op het gebied van hybrid-clouddataservices is NetApp als geen ander in staat om bedrijven te helpen nieuwe mogelijkheden te creëren binnen de markt, door in rap tempo nieuwe technologieën te implementeren. NetApp maakt het mogelijk om data eenvoudig te integreren met toonaangevende flash en clouds, voor flexibele computing- en krachtige analyse-engines."

Tot de aankondigingen behoren onder meer:

NetApp en Google Cloud bundelen hun krachten om hybrid-clouddataservices te kunnen leveren met NetApp Cloud Volumes for GCP
  • NetApp Cloud Volumes for Google Cloud Platform is een volledig beheerde, cloud-native bestandsstorageservice die de toegang tot resources voor ontwikkelaars versnelt en management vereenvoudigt.
  • Netapp’s geautomatiseerde synchronisaties, de NetApp Snapshot™-kopieën en de rapid clones ondersteunen vrij verplaatsbare data, zodat ontwikkelaars het creëren van werkplekken en bouwcycli kunnen versnellen.
  • De service is ideaal voor het migreren van elke workload, inclusief bestandsservices, analyses, databases, disaster recovery en DevOps. Bovendien wordt het voor klanten eenvoudiger om data heen en weer te verplaatsen tussen on-premises en de cloud.

“Bedrijven bevinden zich in verschillende stadia voor wat betreft het omarmen van de cloud en hebben daarom allemaal hun eigen unieke behoeften”, zegt Diane Greene, CEO van Google Cloud. “Google Cloud en NetApp zetten zich in om dit traject te vereenvoudigen, klanten te helpen daar waar zij zich bevinden en innovatie te versnellen. NetApp Cloud Volumes for Google Cloud Platform, een krachtige storageservice met geavanceerde managementfuncties, biedt onze klanten de vrijheid om in hun eigen tempo over te stappen naar de cloud.”

Klanten kunnen zich aanmelden voor een niet-openbare preview van NetApp Cloud Volumes for Google Cloud Platform via www.netapp.com/googlepreview. Een openbare preview staat gepland voor later dit jaar.

Cloudverbonden flash verbetert performance, biedt intelligentie en verhoogt protectie
  • Implementeer krachtige applicaties en AI-applicaties op het snelste all-flashdisksysteem ter wereld. De nieuwe AFF A800 is het eerste end-to-end NVMe-enterpriseplatform dat een consistente latency van minder dan 200 microseconden van applicatiehost naar datastorage behaalt, terwijl het zakelijke efficiëntie, beveiliging en flexibiliteit biedt op basis van NetApp ONTAP® 9.4-software
  • Versnel SAN-omgevingen met een software-upgrade naar NVMe over Fibre Channel voor specifieke op ONTAP gebaseerde systemen. Verklein storageomvang dankzij de eerste ondersteuning binnen de branche met SSD's van 30 TB en voldoe beter aan de AVG-privacy-vereisten dankzij selectieve dataopschoning.
  • Nieuwe intelligente cloudservices verlagen de total cost of ownership (TCO) nog verder. De NetApp FabricPool verplaatst koude data automatisch van primaire storage naar Amazon Web Services (AWS) en Azure, waardoor capaciteitskosten worden verlaagd. En NetApp Active IQ®-technologie biedt nieuwe analyses op basis van de cloud, waarmee toekomstige performancebehoeften worden voorspeld en onbeschermde data wordt geïdentificeerd om de bedrijfsvoering te optimaliseren.
StorageGRID biedt nu een superieure cloudinfrastructuur om de retentie van financiële en persoonlijke data te waarborgen als één geïntegreerde resource voor public en private clouds.
  • Met NetApp StorageGRID®-technologie, de beste datamanagementoplossing voor verspreide organisaties, wordt de retentie van essentiële financiële en persoonlijke data automatisch gewaarborgd, zonder dat hiermee kan worden geknoeid.
  • Door de grotere focus op data-analyses kunnen StorageGRID-klanten een onbeperkte hoeveelheid media, inclusief opgenomen gesprekken, gescande contracten en e-mailarchieven, bewaren en beheren en zeker weten dat alle klantdata voldoet aan de verschillende lokale, nationale en internationale regelgevingen ten aanzien van data-compliance.
Tags bij dit bericht