www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Kaseya maakt met RMM 2.0 een grote sprong in endpoint- en netwerkbeheer

RMM-oplossing VSA van Kaseya combineert endpoint- en netwerkbeheer, crowdsourced automatisering en dynamische documentatie voor het ophalen en vastleggen van bestanden om de productiviteit en efficiëntie van technici te verhogen

Amsterdam, 8 mei 2018Kaseya®, leverancier van complete IT-beheeroplossingen voor Managed Service Providers (MSP’s) en middelgrote bedrijven, introduceert VSA by Kaseya. Dit product vertegenwoordigt de ’next-generation’ software voor remote monitoring en management (RMM). Met deze aankondiging presenteert Kaseya de eerste en enige RMM-oplossing die zowel endpoint- als netwerkbeheer verenigt, IT-documentatie integreert en IT-automatiseringsmogelijkheden uitbreidt door middel van crowdsourced automatisering. Verder kunnen MSP's en interne IT-organisaties met VSA hun volledige IT-infrastructuur effectiever beheren – van het endpoint tot het netwerk – via één platform.

"Organisaties zijn in toenemende mate afhankelijk van bedrijfstoepassingen waarvan de endpoints en netwerken bedrijfskritisch zijn", zegt Fred Voccola, CEO van Kaseya. "Een beschikbaarheid van minder dan honderd procent wordt niet meer geaccepteerd. De huidige MSP’s staan daarom onder steeds hogere druk om uitstekend beheer te bieden in de gehele IT-omgeving, inclusief de werkplekken, servers, mobiele devices en netwerkinfrastructuur. Deze vraag leidt tot een zware belasting van de service delivery-modellen, wat een verhoging van de productiviteit en efficiëntie van technici noodzakelijk maakt. Dit kan alleen worden bereikt door uitgebreide automatiseringsmogelijkheden en toegang tot geautomatiseerde IT-documentatie."

VSA is ontworpen om endpoint- en netwerkbeheer te combineren in één oplossing. Het omvat de Kaseya Automation Exchange – het enige in-product, crowdsourced automatiseringsplatform dat op exponentiële schaal aan automatiseringsbehoeften voldoet - en AssetIQTM, aangedreven door IT Glue – de enige directe, dynamische IT-zelfdocumentatie-engine ter wereld.

"Verstoring, verandering en innovatie van de markt maken allemaal deel uit van de Kaseya-belofte aan onze klanten om hen te helpen succesvol te zijn", aldus Voccola. "We hebben VSA vanaf de basis opgebouwd tot een oplossing die een uniforme, samenwerkende en schaalbare IT-infrastructuurbeheerervaring biedt. Door aan de onderliggende architectuur van VSA te sleutelen, probeerden we een verschuiving te creëren op het gebied van monitoring en beheer op afstand. Als gevolg daarvan hebben we een grote sprong gemaakt met RMM 2.0."

De belangrijkste functies van RMM 2.0.

Uitgebreid en uniform endpoint- en netwerkbeheer
  • De architectuur van VSA biedt technici één interface om zowel traditionele endpoints als netwerkinfrastructuren te beheren en te monitoren. Dankzij de uitgebreide toegang van VSA tot endpoint- en infrastructuurdata kunnen technici zorgen voor automatisch herstel of herstel op afstand. Ook is het mogelijk om de endpoint- en netwerkgebeurtenissen te correleren om snel de oorzaak van problemen te achterhalen.
  • Een gecombineerde endpoint- en netwerkbeheeroplossing verlaagt de kosten van het apart licentiëren van afzonderlijke oplossingen en vermindert de bijbehorende problemen rondom het beheren van relaties met meerdere leveranciers.
Collaborative Automation Exchange
  • Het in-product, crowdsourced automatiseringsplatform voorziet Kasaya-gebruikers van een continu groeiende bibliotheek van in-productautomatisering. Dagelijks delen meer dan 100.000 Kaseya-gebruikers nieuwe automatiseringsmogelijkheden.
  • Crowdsourced automatisering helpt MSP's en interne IT-organisaties toekomstbestendiger te worden. Een wereldwijd team van peers helpt ze hierbij door voortdurend automatiseringsscripts te maken voor wat ze vandaag of morgen nodig hebben.
  • De Automation Exchange omvat een compleet scala van IT-infrastructuurbeheer vanaf het endpoint via het netwerk.
Contextuele documentatie, met dank aan AssetIQTM – mogelijk gemaakt door IT Glue
  • Technici worden voorzien van essentiële, contextuele informatie over hun IT-infrastructuur terwijl ze in VSA werken.
  • Er wordt geautomatiseerde documentatie geboden, zoals de configuratie van de back-up van items, instellingen voor het delen van bestanden en inzicht in wie de laatste wijzigingen in een bestand heeft aangebracht en waarom.
  • De Live Connect-remote control is op afstand toegankelijk.
Ga voor meer informatie over VSA en RMM 2.0 van Kaseya naar www.kaseya.com/rmm-20.
Laatste van Kaseya
Kaseya breidt IT-security aanbod voor wereldwijde klanten uit met overname RapidFire Tools, softwareleverancier voor IT Assesment en Compliance

Unitrends MSP verenigt back-up-management met nieuwe Autotask integratie

Vijf acties die bedrijven moeten ondernemen om AVG-compliant te worden
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Kaseya contact

Logo Kaseya

+ 31 (0) 23 - 5563190
  info@kaseya.nl
  www.kaseya.nl
Kaseya sociaal

Kaseya tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage