www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 64 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Datacenter services optimalisatiemodel EvoSwitch genomineerd binnen 3 award categorieën Data Cloud Europe 2018

Amsterdam, 4 mei 2018 – Nadat Evoswitch afgelopen jaar de prijs voor ‘Best Energy Solution’ in de wacht sleepte tijdens de Datacloud Europe Awards (georganiseerd door BroadGroup), heeft de Datacloud Award jury EvoSwitch dit jaar wederom genomineerd – nu in drie award categorieën. Kern binnen deze drie nominaties is het duurzaamheid en operational excellence optimalisatiemodel van de internationaal opererende colocatie provider. De Datacloud Award juryleden waren tevens lovend over de hoge klanttevredenheidscijfers die EvoSwitch al jaren achtereen realiseert, alsook de value-added services die EvoSwitch voor klanten ontwikkelt.

Toen EvoSwitch zijn eerste colocatie datacenter in 2007 in de regio Amsterdam opende, was het bedrijf een van de eerste carrier neutrale datacenter operators in Europa met een ‘volledig groene’ bedrijfsvoering. De colocatie leverancier die inmiddels grootschalige datacenters in zowel Amsterdam als de Verenigde Staten exploiteert, wist dit te realiseren door ‘innovatieve’ koelingssystemen en andere energie-efficiënte technologieën te implementeren en duurzame energiebronnen te gebruiken.

Het afgelopen decennium hebben de engineering teams van EvoSwitch continue verbeteringen doorgevoerd om de Power Usage Effectiveness (PUE) waarde te verlagen en daarmee de energie-efficiëntie te verbeteren. Dat heeft voor de grootschalige datacenters van EvoSwitch inmiddels geresulteerd in een Power Usage Effectiveness (PUE) waarde van 1,1 tot 1,15. De Datacloud Europe Award jury heeft EvoSwitch dit jaar opnieuw genomineerd, dit maal voor de onaflatende toewijding van het bedrijf aan het realiseren van een zeer hoge standaard als het gaat om duurzaamheid binnen de datacenter omgeving. Ook de bedrijfscultuur van EvoSwitch met een focus op continue operationele verbeteringen zou daar een bijdrage aan leveren.

“Wij zijn zeer content met de drievoudige Datacloud Award nominatie, maar het echte bewijs voor de succesvolle aanpak van EvoSwitch en ons marktleiderschap kun je terugvinden in onze klanttevredenheidscijfers,” zegt Eric Boonstra, CEO van EvoSwitch. “Een Net Promotor Score van 50 wordt beschouwd als een excellente prestatie, terwijl EvoSwitch in staat is om jaar na jaar beduidend hogere klanttevredenheidscijfers te realiseren. Het realiseren van duurzaamheid voor klanten is slechts een beperkte doch waardevolle component van de verschillende kwaliteiten die wij klanten bieden. Andere voorbeelden daarvan zijn de 99,999% uptime die we realiseren; de compliance met een reeks objectief geverifieerde standaarden, waaronder ISO 27001:2013, PCI-DSS, SOC1 Type II, en ISO 14001:2004; de value-added services die wij creëren, zoals EvoSwitch OpenCloud – om klanten te helpen met het verzilveren van de waarde van hun ecosystemen; en nog veel meer.”

“Het is veelzeggend dat Datacloud ons hiervoor heeft beloond met een nominatie voor hun ‘Excellence in Data Centre Service Award with Local Impact’ award,” zegt Boonstra. “Het geeft EvoSwitch publieke erkenning voor de uitstekende prestaties die tot nu toe door onze organisatie zijn geleverd.”

Internationaal panel met expert juryleden

Het op duurzaamheid en operational excellence gerichte optimalisatiemodel van EvoSwitch draait om een aantal topics, zoals: de eigen ontwikkeling van een modulaire en duurzame rack & aisle containment architectuur; real-time PUE monitoring, rapportage en verbetering; een voortdurende evaluatie en selectie van energiebronnen, wat bijvoorbeeld geresulteerd heeft in de adoptie van een windmolen; het leveren van IT energie audits aan klanten; het uitdragen van kennis en commitment als het gaat om de ‘duurzame economie’, onder meer door het produceren en delen van whitepapers, en middels het organiseren van evenementen – bijvoorbeeld over het hergebruik en de recycling van server apparatuur.

Een onafhankelijk jurypanel met internationale experts op het gebied van datacenters, heeft EvoSwitch dit jaar beloond met drie (!!) nominaties - binnen de categorieën ‘Circular Economy Leadership Award’, ‘Excellence in Corporate Social Responsibility’, and ‘Excellence in Data Centre Service Award with Local Impact.’ Binnen iedere categorie zijn vier deelnemers genomineerd. De winnaars van deze categorieën zullen bekend worden gemaakt tijdens het Datacloud Europe 2018 evenement in Monaco, dat gehouden wordt van 12 tot 14 juni (www.datacloudcongress.com).

8.000 power monitoring sensoren

“Het feit dat wij dit jaar wederom door Datacloud Europe zijn genomineerd voor onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid, is een grote eer moet ik eerlijk bekennen,” zegt Boonstra. “Een continue verbetering van onze datacenter activiteiten is evenwel noodzakelijk om échte duurzaamheid en operational excellence te creëren. Dat is de reden waarom wij een duurzaamheid en operational excellence optimalisatiemodel hebben geïmplementeerd.”

“Ons model begint met het continu verbeteren van de energie-efficiëntie niveaus, in ons geval middels een real-time PUE monitoring & rapportage systeem. Om de energie-efficiëntie verbetering te maximaliseren, maken wij gebruik van meer dan 8.000 power monitoring sensoren – terwijl het binnen de datacentermarkt geen verplichting is om dergelijke data te rapporteren. Daarnaast maken wij gebruik van gepatenteerde, in eigen huis ontwikkelde datacenter modules, een oplossing met 88 racks die standalone opereert. Ook dat is het resultaat van onze continue verbeteringsslagen op het vlak van datacenter ontwikkeling en beheer.”

“Een continue verbetering van onze datacenter activiteiten is noodzakelijk om échte duurzaamheid en operational excellence te creëren,” aldus Eric Boonstra, CEO van EvoSwitch.

“Onze continue verbeteringen op het gebied van duurzaamheid gaan verder dan alleen onze eigen infrastructuur, we helpen ook klanten om hun duurzame bedrijfsvoering aan te scherpen,” zegt Boonstra. “In ons Amsterdamse datacenter bieden we bijvoorbeeld IT energie audits aan klanten. Onlangs hielpen onze engineers een klant met het reduceren van de benodigde hardware én het stroomverbruik, wat deze klant op beide vlakken een besparing van maar liefst 20 procent opleverde. Deze klant gebruikte een mix van virtuele en legacy servers, waarbij voor een vol rack een stroomcapaciteit van 4 tot 5 kW benodigd was. Dankzij de aanpassingen gebruikt de klant nog slechts een kwart van een rack, tegen een capaciteitsverbruik voor dezelfde workload van 2kW.”

Over EvoSwitch

EvoSwitch levert veilige en duurzame datacenter services middels cloud- en carrier-neutrale datacenters in Europa en de Verenigde Staten. EvoSwitch biedt huisvesting aan een groeiend ecosysteem van klanten en uitgebreide opties voor interconnectie en hybride cloud. Ook biedt het bedrijf toegang tot publieke cloud omgevingen en mogelijkheden om op ’the edge’ van het internet te opereren. EvoSwitch faciliteert globaal en lokaal opererende klanten om hun IT infrastructuren in te richten voor groei. In totaal is 14.000 m2 datacenter vloeroppervlakte beschikbaar voor het creëren van waarde voor klanten en partners, waarbij volop ruimte is om verder te groeien - aan beide zijden van de Atlantische Oceaan.

In reactie op klantvragen en ontwikkelingen in de markt, heeft EvoSwitch een uitgebreid portfolio aan managed services opgebouwd, waaronder EvoSwitch OpenCloud. Dit is een cloud-neutrale marktplaats voor low-latency interconnectie binnen hybride cloud omgevingen waar onderhand veel partners bij zijn aangesloten. Als een van de eerste colocatie datacenters in Europa die ultra-lage PUE-waarden realiseerde en 100% duurzame energie gebruikte, biedt EvoSwitch engineering ondersteuning op het gebied van  duurzame datacenter inrichting. De engineering teams van EvoSwitch ondersteunen klanten onder andere bij het optimaliseren van hardware configuraties, het monitoren van omgevingscondities, en het reduceren van energieverbruik.

De datacenters van EvoSwitch in zowel Europa als de Verenigde Staten bieden enterprise security niveaus, terwijl de onafhankelijk geaccrediteerde faciliteiten aan strikte compliance eisen en internationale standaarden voldoen, waaronder ISO 27001:2013, ISO 14001:2004, PCI-DSS, SIOC1 Type II, en LEED Gold.

Voor meer informatie over EvoSwitch, ga naar: https://evoswitch.com.

Media contact

EvoSwitch
Marketing afdeling
T: +31(0)20 3165170
E: marketing@evoswitch.com
Laatste van EvoSwitch
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 3 jaar en 64 dagen

Logo KINXX PR
EvoSwitch contact

Logo EvoSwitch

info@evoswitch.com
  evoswitch.com
EvoSwitch sociaal

EvoSwitch tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys