www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Grote update in Talend Data Fabric voor analyse SAP-data

Nieuwe ondersteuning voor SAP vereenvoudigt de integratie tussen backend-systemen, bedrijfsapplicaties en externe databronnen

Redwood City, Californië – 4 mei 2018 - Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, heeft grote updates doorgevoerd in Talend Data Fabric. De updates maken het mogelijk om data die in SAP-systemen opgeslagen staat te gebruiken voor analyses waardoor investeringen in SAP gemaximaliseerd worden. Als uitbreiding op Talend’s huidige ondersteuning van SAP, helpen de nieuwe mogelijkheden om bestaande SAP-data snel en eenvoudig te combineren met andere bedrijfsapplicaties en externe big data-bronnen. Hierna kan de data worden ingeladen naar data lakes of datawarehouses ten behoeve van big data-scenarios. Dit kan zowel in de cloud als op eigen locatie.

Om klanten te helpen met het analyseren van SAP-data, bevat Talend Data Fabric nu meer geavanceerde SAP connectoren en componenten om ook use cases te ondersteunen binnen enterprise-omgevingen. Talend’s nieuwe SAPondersteuningsmogelijkheden bevatten:
  • SAP Bulk Extraction, die gebruikers toestaat om grote hoeveelheden data uit SAP Business Suite en SAP S/4HANA te halen en dit naar andere systemen of applicaties te migreren voor gebruik in big data-scenario’s.
  • Een native ELT push down functie die gebruikers de in-memory rekenkracht van SAP HANA laat benutten, wat de applicatieperformance significant versnelt zonder dat iemand een ABAP-expert hoeft te zijn.
  • Een Business Content Extractor (in tech preview), die een semantische blik geeft bovenop SAP-databronnen, waardoor informatie eenvoudiger toegankelijk is. Ook kunnen gebruikers met SAP Business Warehouses integreren zonder externe logica nodig te hebben.
  • Toegang tot SAP HANA Calculation Views, dat gebruikers in staat stelt om te werken met samengestelde snapshots en om complexe calculaties uit te voeren. Dit versimpelt het data modeling proces enorm.
De vraag naar een oplossing die ongelijksoortige data integreert is hoog. Een recente HBR studie toonde aan dat 55 procent van de gegevens van een bedrijf niet toegankelijk is. SAP-systemen zijn ontworpen voor transactionele verwerking. Hierbij is de uitdaging om de juiste data in SAP te krijgen om zulke transacties uit te voeren.
Bijkomende barrières kunnen ontstaan wanneer bedrijven proberen informatie uit SAPsystemen te halen om rapportages, dashboards of analyses te ondersteunen. Bijvoorbeeld wanneer:
  • Klantdata gesynchroniseerd wordt uit SAP ERP met andere CRM systemen zoals Salesforce.
  • SAP-data geïntegreerd wordt met systemen van derden of partnersystemen.
  • SAP-data gemigreerd wordt naar een datawarehouse of data lake voor analyse of uitvoering van big data-scenario’s.
Ashley Stirrup, CMO bij Talend, vertelt: “Organisaties verzamelen een grotere hoeveelheid en variatie aan data. Om verzekerd te zijn van langetermijnsucces in de digitale economie hebben ze een simpele en kostenefficiënte manier nodig om inzicht te krijgen in alle bedrijfsinformatie, waar deze ook staat. SAP is een hoog functioneel softwareplatform dat op het moment door 87 procent van de Fortune Global 2000 bedrijven wordt gebruikt. Echter is specifieke expertise nodig om een connectie tussen SAP en systemen van derden te maken. Talend Data Fabric kan organisaties nu helpen dit gat te overbruggen. Het platform biedt een snelle en makkelijke manier om de kracht van SAP data te gebruiken voor analyses, waardoor zakelijk inzicht en bedrijfsactiviteiten verbeteren.”

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een wereldwijde leider in softwareoplossingen voor cloud- en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals AstraZeneca, GE, HP Inc. and Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Annelies Heuvelmans
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage