Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 67 dagen geleden)
PR: Marcommit

Grote update in Talend Data Fabric voor analyse SAP-data

Nieuwe ondersteuning voor SAP vereenvoudigt de integratie tussen backend-systemen, bedrijfsapplicaties en externe databronnen

Redwood City, Californië – 4 mei 2018 - Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, heeft grote updates doorgevoerd in Talend Data Fabric. De updates maken het mogelijk om data die in SAP-systemen opgeslagen staat te gebruiken voor analyses waardoor investeringen in SAP gemaximaliseerd worden. Als uitbreiding op Talend’s huidige ondersteuning van SAP, helpen de nieuwe mogelijkheden om bestaande SAP-data snel en eenvoudig te combineren met andere bedrijfsapplicaties en externe big data-bronnen. Hierna kan de data worden ingeladen naar data lakes of datawarehouses ten behoeve van big data-scenarios. Dit kan zowel in de cloud als op eigen locatie.

Om klanten te helpen met het analyseren van SAP-data, bevat Talend Data Fabric nu meer geavanceerde SAP connectoren en componenten om ook use cases te ondersteunen binnen enterprise-omgevingen. Talend’s nieuwe SAPondersteuningsmogelijkheden bevatten:
  • SAP Bulk Extraction, die gebruikers toestaat om grote hoeveelheden data uit SAP Business Suite en SAP S/4HANA te halen en dit naar andere systemen of applicaties te migreren voor gebruik in big data-scenario’s.
  • Een native ELT push down functie die gebruikers de in-memory rekenkracht van SAP HANA laat benutten, wat de applicatieperformance significant versnelt zonder dat iemand een ABAP-expert hoeft te zijn.
  • Een Business Content Extractor (in tech preview), die een semantische blik geeft bovenop SAP-databronnen, waardoor informatie eenvoudiger toegankelijk is. Ook kunnen gebruikers met SAP Business Warehouses integreren zonder externe logica nodig te hebben.
  • Toegang tot SAP HANA Calculation Views, dat gebruikers in staat stelt om te werken met samengestelde snapshots en om complexe calculaties uit te voeren. Dit versimpelt het data modeling proces enorm.
De vraag naar een oplossing die ongelijksoortige data integreert is hoog. Een recente HBR studie toonde aan dat 55 procent van de gegevens van een bedrijf niet toegankelijk is. SAP-systemen zijn ontworpen voor transactionele verwerking. Hierbij is de uitdaging om de juiste data in SAP te krijgen om zulke transacties uit te voeren.
Bijkomende barrières kunnen ontstaan wanneer bedrijven proberen informatie uit SAPsystemen te halen om rapportages, dashboards of analyses te ondersteunen. Bijvoorbeeld wanneer:
  • Klantdata gesynchroniseerd wordt uit SAP ERP met andere CRM systemen zoals Salesforce.
  • SAP-data geïntegreerd wordt met systemen van derden of partnersystemen.
  • SAP-data gemigreerd wordt naar een datawarehouse of data lake voor analyse of uitvoering van big data-scenario’s.
Ashley Stirrup, CMO bij Talend, vertelt: “Organisaties verzamelen een grotere hoeveelheid en variatie aan data. Om verzekerd te zijn van langetermijnsucces in de digitale economie hebben ze een simpele en kostenefficiënte manier nodig om inzicht te krijgen in alle bedrijfsinformatie, waar deze ook staat. SAP is een hoog functioneel softwareplatform dat op het moment door 87 procent van de Fortune Global 2000 bedrijven wordt gebruikt. Echter is specifieke expertise nodig om een connectie tussen SAP en systemen van derden te maken. Talend Data Fabric kan organisaties nu helpen dit gat te overbruggen. Het platform biedt een snelle en makkelijke manier om de kracht van SAP data te gebruiken voor analyses, waardoor zakelijk inzicht en bedrijfsactiviteiten verbeteren.”

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een wereldwijde leider in softwareoplossingen voor cloud- en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals AstraZeneca, GE, HP Inc. and Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Annelies Heuvelmans
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 3 jaar en 67 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl