www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 94 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik versterkt focus op Developer Community

Qlik lanceert Qlik Core® Platform gericht op developers en geeft toelichting op verdere investeringen

Qonnections 2018, Orlando, Florida, 3 mei 2018 – Qlik®, marktleider op het gebied van data-analyse, heeft tijdens Qonnections, haar jaarlijkse conferentie voor klanten en partners, bekendgemaakt haar focus op developers verder te versterken. Het bedrijf doet dit onder meer door de bestaande developers community verder uit te bouwen en een nieuw op developers gericht platform te lanceren.

Developers creëren nieuwe, innovatieve oplossingen voor de meest geavanceerde uitdagingen op het gebied van business analytics. Ze tackelen gigabytes aan datasets en omzeilen allerlei uitdagingen binnen big data en IoT. Daarbij verwachten developers van analytics-aanbieders dat ze hen voorzien van gebruiksvriendelijke en schaalbare oplossingen waarmee projecten snel kunnen worden uitgevoerd.

Om developers te helpen bij het ontwikkelen en testen van vernieuwende datagedreven applicaties, biedt Qlik diverse oplossingen aan. Dit deed het bedrijf eerder met onder andere de Advanced Analytics Toolbox en een continu groeiende community op Qlik Branch. Deze initiatieven worden nu verder uitgebreid met de lancering van Qlik Core.

Qlik Core - een nieuw platform voor developers

Qlik Core is een nieuw platform voor de ontwikkeling van datagedreven applicaties. Het platform, dat nu nog in bèta is, maakt gebruik van de Associative Engine van Qlik. Met Qlik Core kunnen developers embedded analytics gebruiken om nieuwe businessmodellen aan te sturen. BI wordt hierdoor niet langer uitsluitend gedreven door eindgebruikers, maar inzetbaar voor iedere mogelijke interactie met data. Gebruikmakend van een open source distributie model (github) stelt Qlik zijn Associative Engine met de bijbehorende API’s en libraries ter beschikking voor gebruik in non-dashboard projecten. Deze projecten kunnen met de schaalbare node-architectuur van Qlik worden uitgerold om zo op grote schaal hoogstaande technologie te kunnen leveren.

Qlik Core bevat diverse open source library-onderdelen, zoals halyard.js, mira.js, enigma.js, enigma-go, picasso.js en after-works.js. In tegenstelling tot oplossingen van andere BI-aanbieders zorgt Qlik Core voor een snelle time-to-market met de schaalbaarheid van Linux, de voordelen van een containeraanpak en een groot supportnetwerk dankzij het Qlik Branch developer ecosysteem.

Qlik Core stelt developers met een unieke benadering in staat analytics-projecten efficiënter aan te pakken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk de Qlik Associative Engine te embedden in IoT-omgevingen, om dataverzamelingen eenvoudiger te schalen en deze als data-opslag te gebruiken zodat het associatievermogen ten volle wordt benut. De Associative Engine kan daarnaast worden ingezet in analytics workflows, waarbij verschillende data worden verzameld op verschillende momenten in de flow. Op die manier ontstaan direct inzichten die gebruikt kunnen worden om de belangrijkste processen binnen een bedrijf aan te passen en te optimaliseren.

"Ontwikkelaars zijn een essentieel onderdeel van het ecosysteem dat innovatie in analytics stimuleert", zegt James Fisher, senior vice president Strategic Marketing bij Qlik. "Met Qlik Core en onze groeiende reeks developer tool kits helpt Qlik developers elk datagedreven idee op iedere schaal tot leven te brengen.”

Over Qlik
Qlik® is het toonaangevende platform voor data-analyse en de pionier van toegepaste business intelligence. Het portfolio van cloudgebaseerde en on-premises oplossingen voorziet in een groeiende klantbehoefte, van rapportages en zelf samen te stellen visuele analyses tot begeleide, embedded en op maat gemaakte analyse, ongeacht waar de data zich bevindt.
Klanten die Qlik Sense®, QlikView® en Qlik® Cloud gebruiken, verzamelen betekenisvolle informatie uit meerdere bronnen en onderzoeken de onderliggende verbanden tussen deze data. Dit leidt tot nieuwe inzichten die goede businessideeën doen opborrelen. Qlik is actief in meer dan 100 landen met meer dan 45.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor staat in Radnor, Pennsylvania.

© 2018 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ and the QlikTech logos are trademarks of QlikTech International AB which have been registered in multiple countries. Other marks and logos mentioned herein are trademarks or registered trademarks of their respective owners.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Marjolein Jonker
E-mail: qlik@yellow-communications.com
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 2 jaar en 94 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore