www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 9 dagen geleden)

IGEL eerste thin client leverancier ter wereld met eigen UEFI Secure Boot beveiligingsstandaard

Alle soorten x86-pc's, -laptops, -tablets en thin clients omzetten naar een IGEL-omgeving is nu nog veiliger

Breukelen, 30 april 2018IGEL, wereldwijd toonaangevend op het gebied van endpoint managementsoftware, kondigt aan dat ze vanaf nu voldoen aan de eisen van de wereldwijde beveiligingsstandaard UEFI Secure Boot. Daarmee is IGEL de eerste thin client leverancier met dit wapenfeit. Deze door de pc-industrie ontwikkelde beveiligingsstandaard onderstreept de veiligheid van het IGEL besturingssysteem. Nu dus ook gevalideerd en onderschreven door Microsoft. De UEFI Secure Boot beveiligingsstandaard geldt voor alle IGEL Universal Desktop Converter en de IGEL UD Pocket producten.

UEFI Secure Boot zorgt ervoor, dat een apparaat alleen wordt opgestart met software die wordt vertrouwd door de Original Equipment Manufacturer (OEM). Wanneer de pc wordt opgestart, controleert de firmware de handtekening van de boot loader van het besturingssysteem. Als de handtekening valide is, start de pc op en laat de firmware de besturing over aan het besturingssysteem.

"UEFI Secure Boot, ooit geïntroduceerd met Windows 8, is een belangrijk kenmerk van het Windows-besturingssysteem dat computers beschermt tegen hedendaagse malwaredreigingen zoals bootkits, die worden geactiveerd voordat het echte besturingssysteem opstart en zo de OS-beveiligingscontroles omzeilen", zegt Matthias Haas, CTO van IGEL. "Nu er sprake is van een UEFI Secure Boot-validatie, hoeven gebruikers niet langer de UEFI Secure Boot-functie te deactiveren als ze de IGEL UDC3 en IGEL UD Pocket inzetten om hun bestaande x86-apparatuur om te zetten naar een IGEL besturingssysteem."

UEFI Secure Boot-gevalideerde UDC3- en IGEL UD Pocket-oplossingen zijn vanaf heden verkrijgbaar en te herkennen aan het hangslotsymbool dat wordt weergegeven in de opstartpatch van het systeem. Dit symbool is de garantie dat de endpoint wordt geactiveerd met UEFI Secure Boot.

Dankzij de inzet van IGEL kunnen IT-organisaties bestaande apparatuur snel en eenvoudig voorzien van het op Linux gebaseerde besturingssysteem. Zelfs als apparatuur inmiddels verouderd is. Daarmee wordt volop geprofiteerd van de voordelen van Virtual Desktop Infrastructure (VDI) en Windows 10. Op deze manier hoeven organisaties niet te investeren in nieuwe kostbare werkplekapparatuur. De UEFI Secure Boot biedt een extra beveiligingslaag ter bescherming tegen cyberaanvallen. De apparatuur die omgezet wordt naar de Linux omgeving van IGEL kan eenvoudig gecentraliseerd beheerd worden met de gratis IGEL Universal Management Suite (UMS).
Laatste van IGEL Technology
IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL
Verstreken tijd: 3 jaar en 9 dagen
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis