www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Influx PR & Communicatie

Pega GDPR Accelerator helpt bedrijven GDPR-hiaten snel in kaart te brengen

Amsterdam, 30 april 2018 Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van krachtige customer engagement toepassingen voor toonaangevende organisaties, lanceert Pega® GDPR Accelerator. Dit betreft een aantal aanpasbare templates en frameworks voor Pega-software waarmee bedrijven sneller compliant kunnen zijn met de nieuwe privacywet (GDPR/AVG).

Zodra GDPR op 25 mei van kracht is, kunnen Europese consumenten informatie die bedrijven over hen verzamelen, inzien of zelfs verwijderen. Volgens een recente Pega studie onder 7.000 Europeanen is 82 procent van plan om van deze nieuwe GDPR-rechten gebruik te maken zodra de wetgeving van kracht wordt. Veel internationale bedrijven, met legacysystemen, zijn niet voorbereid om adequaat te traceren waar en hoe ze deze informatie in hun bedrijfssilo´s hebben opgeslagen. Dit kan niet alleen leiden tot verlies van waardevolle klantdata, maar ook tot flinke boetes oplopend tot vier procent van de wereldwijde omzet.

Om aan deze complexe infrastructurele IT-uitdaging tegemoet te komen, biedt Pega GDPR Accelerator een aantal aanpasbare GDPR-templates en uitbreidingen van best practices voor Pega® Customer Service applicaties en Pega® Customer Service gebruikers. Deze templates zorgen ervoor dat bedrijven snel een geautomatiseerde GDPR-vragen portal kunnen opzetten met klantdata uit de gehele onderneming. Pega´s onderliggende digital process automation (DPA) software dirigeert deze verzoeken naar de wereldwijd verspreide systemen, zelfs als er geen APIs beschikbaar zijn. Hierdoor zijn bedrijven in staat om GDPR-gerelateerde vragen veilig en betrouwbaar te beheren door een compleet overzicht te bieden van de gegevens van hun klanten.

Door Pega´s langdurige marktleiderspositie op het gebied van DPA, customer relationship management (CRM) en kunstmatige intelligentie (AI) is de Pega-software bij uitstek geschikt voor de verwachte stormloop aan GDPR gerelateerde informatieverzoeken van klanten dankzij de volgende mogelijkheden:
  • Dynamic case management voor snelle invoering en coördinatie van GDPR-procedures die elk bedrijf nodig heeft voor handhaving en controle binnen de hele organisatie.
  • Pega® Workforce Intelligence voor het volgen van workflows en het opsporen/herkennen van ondoelmatigheden in GDPR antwoordprocedures.
  • Pega® Robotic Automation voor het automatiseren en stroomlijnen van handmatige en repetitieve taken met betrekking tot GDPR-naleving om tijd en middelen te besparen.
  • Pega® Customer Decision Hub met AI voor het signaleren en beperken van klantontevredenheid.
  • Pega Customer Decision Hub’s T-Switch waarmee bedrijven controle kunnen uitoefenen op het transparantieniveau binnen hun AI-systemen en ervoor zorgt dat de logica achter elke geautomatiseerde beslissing verklaarbaar is aan GDPR-toezichthouders.
“Wereldwijd maken consumenten zich zorgen over dataprivacy. GDPR is wellicht de ultieme customer engagement test, die bedrijven op zeer korte termijn zullen moeten doorstaan. De tijd begint te dringen om de juiste strategieën te implementeren”, aldus Derk-Jan Brand, vice president sales Benelux en Nordics bij Pegasystems. “Onze oplossingen voor customer engagement in combinatie met onze lange historie en marktleiderspositie op het gebied van procesautomatisering, maken Pega bij uitstek geschikt om klanten te helpen om aan deze nieuwe regels te voldoen,”

Pega GDPR Accelerator is vanaf nu beschikbaar en is voor Pega Customer Service en Pega Platform gebruikers gratis te downloaden op het Pega Exchange applicatieplatform www.pdn.pega.com/exchange/components/pega-gdpr-frameworks. De oplossingen worden gedemonstreerd tijdens PegaWorld dat van 3 tot 6 juni wordt gehouden in het MGM Grand in Las Vegas, VS.

Meer informatie over hoe Pega ´s werelds grootste organisaties helpt bij de voorbereiding voor GDPR is te vinden op www.pega.com/gdpr.

Achtergrondinformatie:

Over Pegasystems
Pegasystems is toonaangevend leverancier van software voor customer engagement en operationele excellence. Pega’s toepassingen kenmerken zich door de hoge mate van aanpasbaarheid. Het op een cloud-architectuur gebaseerde Pega® Platform stelt gebruikers in staat om applicaties snel in te zetten en uit te breiden om te kunnen voldoen aan strategische business eisen. Al dertig jaar levert Pega mogelijkheden op het gebied van CRM en BPM, aangevuld met kunstmatige intelligentie (AI) en robotic proces automatisering (RPA), om 's werelds meest toonaangevende merken te helpen bij het realiseren van baanbrekende resultaten. Voor meer informatie: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren
Laatste van Pegasystems
Pega lanceert ‘Ethical Bias Check’ om organisaties te helpen discriminatie door AI te voorkomen bij klantinteractie

Pega vereenvoudigt de klantbetrokkenheid op meerdere kanalenmet nieuwe Unified Messaging-mogelijkheden

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage